С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 30 ное 2012, 17:24, 20715 прочитания

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Новият арсенал

Видеосъдържанието и мобилната реклама са следващите възможности за развитие на пазара

Въпреки сложните и противоречиви процеси, които протичат на пазара на онлайн реклама, прогнозите за следващата година са категорични - ръст ще има. Според мениджъра интернет проекти в медия шопа "Пиеро 97" Петър Симеонов е възможно делът на интернет в медия микса да достигне 10% през 2014 г. Сигурно е, че ще се запази и повишеният интерес към Facebook като инструмент за управление на репутацията и за директно общуване с потребители. По данни на Мediscope Europe 2012 около 39% от българите са по-склонни да купят продукт или услуга на бранд, който следват в социални мрежи, казва Лиза Василева, директор продажби и бизнес развитие в "Think Digital България". Заедно с това ще нараснат и очакванията на рекламодателите, които ще търсят нови и нестандартни рекламни формати, които дават повече възможности за взаимодействие с аудиторията, а и такива, които правят резултатите от кампаниите по-лесно измерими.


Според рекламните агенции 2013 г. се очертава като годината на видеосъдържанието. Тази тенденция ще даде шанс на големите онлайн издатели да се борят достойно с конкуренцията на глобалните играчи Facebook и Google и да подчертаят още веднъж предимствата на дисплей рекламата.    

Другото нещо, на което онлайн медиите ще заложат през 2013 г., е мобилната реклама, чието ураганно развитие през тази година отново не се случи. Според Петър Симеонов обаче то вече няма как да не се случи, защото вече са се натрупали необходимите за него предпоставки: големите медии имат мобилни сайтове и приложения за смартфони; появиха се първите смели рекламодатели, които експериментират в тази среда; а българите, които използват умни телефони, вече са над 1 млн. "Това означава, че милион души най-малко могат да видят добре един сайт на мобилен телефон или друго мобилно устройство", казва Симеонов, който прогнозира поне 200% ръст на мобилната реклама през 2013 г. Базата обаче е толкова ниска, че дори и да бъде реализирано такова повишение, то едва ли ще се отрази значимо върху общия обем на пазара.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 674 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2131 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво се случи

Въпроси и отговори покрай историята с Алфа банк и издателите на "Капитал"

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10