С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 30 ное 2012, 17:24, 20714 прочитания

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Какво искат клиентите

За да дават повече пари за онлайн реклама, компаниите се нуждаят от по-прецизни инструменти за проследяване на резултатите

Каква част от маркетинговите бюджети отиват за онлайн и какъв трябва да е ефектът от вложените средства? "Капитал" се допита до компании в топ 20 на най-големите рекламодатели в интернет според секторната асоциация IAB Bulgaria. "През последните 5-7 години делът на интернет рекламата ни бележи ръст всяка следваща година в сравнение с предходната", увери ни маркетинг директорът на бързооборотния гигант Kraft Ивайло Найденов. Рекламният мениджър на Unicredit Bulbank Ясен Димитров пък коментира, че банката насочва около 10% от общия си рекламен бюджет онлайн и желанието на цялата група е този процент да расте. А маркетинг директорът на Renault и Dacia в България Калина Йорданова споделя, че компанията отделя втория най-голям дял от медийния си бюджет за инвестиции в интернет реклама. 


Споменатите рекламодатели са компании, които вече активно са тествали възможностите на онлайн пространството и които имат много ясни отговори на въпроса защо си струва да се рекламира там, както и защо бюджетите им за дигитална комуникация оттук нататък ще вървят само нагоре. Бързите темпове, с които расте аудиторията в интернет, възможността на компаниите да достигнат до различни групи активни и платежоспособни хора, които "бягат" от традиционните канали като телевизията, както и безкрайният набор от техники и начини за взаимодействие между марките и потребителя, са предимствата на интернет, които всички участници на пазара подчертават. 

През последните няколко години маркетинг директорите все по-трудно успяват да защитават смисъла от инвестиции в реклама пред мениджмънта на компаниите си. Затова възможността да представят бързи и ясни резултати преди, по време на и след всяка една кампания се превърна в ключов аргумент при разпределянето на бюджета за комуникация. А като се има предвид, че липсата на прецизна и прозрачна информация е един от хроничните недостатъци на българския медиен пазар, по този показател интернет е с много обиколки пред останалите комуникационни канали. "Много важен за нас стимул е възможността кампаниите да се проследяват, актуализират и оптимизират в реално време, както и възможността за измерване на ефективността от инвестицията", обобщава Калина Димитрова от Renault. 

Всъщност в нейните думи е скрит и ключът за преодоляването на бариерата от 5%, какъвто в момента е делът на интернет в общия медиен микс при повечето рекламодатели. Или с други думи, за да инвестират повече онлайн, компаниите се нуждаят от по-ясно отчитане, по-прецизни инструменти за проследяване на резултатите, по-подреден и дисциплиниран бранш,  както и от оригинални идеи, които максимално ефективно използват новата среда. Така например Ясен Димитров от Unicredit Bulbank отбелязва, че реклами от други канали много често се рециклират (например слайдове от TV клип се адаптират за банери), вместо да се създават иновативни решения, вдъхновени от възможностите на интернет и технологиите.  



Добрата новина е, че тези изисквания на рекламодателите вече са ясни поне за отбора на утвърдените онлайн издатели. Според Любомир Леков от "Инвестор" ключовите думи, срещу които те могат да получават повече средства от компаниите, са две: доверие и резултати. "Нишово таргетиране и по-ефективни цени", добавя към формулата Лилия Апостолова от "Икономедиа". 

Рекламните агенции пък припомнят, че за да се изпълнят очакванията за ефективност на инвестициите, е необходимо и самите рекламодатели да залагат по-ясни цели при планирането на кампаниите си. Дилян Величков, медия директор в Publicis Modem, признава, че все още са малко компаниите, които знаят какво точно искат да постигнат с комуникацията си онлайн. Той разказва, че нерядко се случва да има дисплей кампании, които водят към страница на марка или компания, но там не се случва нищо. Тоест, ако потребителят кликне на банера и отиде на съответното място в интернет, бързо си тръгва разочарован. "Как в такъв случай можеш да очакваш, че тази кампания е ефективна?", реторично пита Величков.  
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 564 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2121 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво се случи

Въпроси и отговори покрай историята с Алфа банк и издателите на "Капитал"

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10