С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 30 ное 2012, 17:24, 20712 прочитания

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Агенции 2.0

Кандидатите за посредници между онлайн медиите и рекламодателите са разнородни

Проблемът за едни, бизнес възможност за други. Фрагментацията на пазара на интернет реклама може и да е пречка за развитието на онлайн групите, но и бизнес ниша за нов вид комуникационни агенции. Така свиващата се рекламна среда все пак успява да отгледа нов продукт. Функцията на дигиталната агенция, колкото и различни форми да заема тя, е да ориентира рекламодателите в множеството форми на онлайн комуникация и огромното поле от сайтове. 
За ролята на медиатор между онлайн групите и рекламодателите се борят различни състезатели. Според изпълнителния директор на All Channels Communication Group (част от която е и дигиталната All Channels Interaction) Александър Дурчев, те се делят на три основни вида. Първите управляват съдържание в социалните мрежи, вторите  създават платформи като приложенията за Facebook или мобилни устройства, а третите се занимават с медия купуване в интернет. За титлата експерт в дигиталната област обаче се състезават както традиционните рекламни агенции, така и PR компании, уебстудиа, специално създадени за целта фирми и дори рекламни мрежи в интернет.  


Добавената стойност, която предлагат агенциите на рекламодателите, е очевидна. Управлението на интернет реклама, като Google AdWords например, е толкова просто, че всеки може да го направи. Същевременно може да е и изключително сложно. Ефективното управление на необятните онлайн възможности е своеобразна наука, обяснява медия директорът в Publicis Modem Cybermark Дилян Величков. И допълва, че "рекламата в Google не е просто да пуснеш един линк в един сайт и реките от пари да потекат". 

Ключът според Величков е в управлението - следене на показателите, оптимизиране на цените, корекции в съдържанието на заглавната страница. Целта е по-високо качество на рекламата, което при Google означава също така, че получаваш по-добра цена. "Медия агенциите имат цялостна картина за възможностите, които имат платформи, сайтове и канали, както и за ефективността на дадените медии", обобщава директорът продажби и бизнес развитие в Think Digital България Лиза Василева. И допълва, че "планирането на една добре издържана кампания отнема голям ресурс, който самите клиенти трудно могат да отделят".

Еднозначната оценка на този пазар е трудна, защото играчите са разнообразни. Според председателя на съвета на директорите на "Инвестор.БГ" Любомир Леков например рекламните агенции са по-слабо активни през 2012 г., отколкото през предходната година, като оценката се отнася предимно за занимаващите се с медия купуване. Агенциите, с които "Капитал" разговаря, обаче са настроени оптимистично. Според Лиза Василева, чиято компания продава рекламното пространство на Facebook, MS Windows Live и Mediamind, "бизнесът се развива отлично". 



В сектора обаче не липсват и притеснения. "Повечето рекламодатели гледат на PPC кампаниите като на част от общия медия план - обикновено работим на една обобщена комисиона за всичко", коментира Дилян Величков. Според него такъв тип кампании изискват много повече усилия и постоянна работа, затова би следвало да се заплаща по различен начин. Александър Дурчев пък смята, че и на този пазар играчите са повече, отколкото той може да поеме. Дурчев коментира, че агенциите работят в херметична среда, където рядко попадат външни специалисти,  и това забавя развитието. "Копиране без иновация" е основният проблем, който според него би попречил на агенциите. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2019 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1331 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво се случи

Въпроси и отговори покрай историята с Алфа банк и издателите на "Капитал"

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10