С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 30 ное 2012, 17:24, 20953 прочитания

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Агенции 2.0

Кандидатите за посредници между онлайн медиите и рекламодателите са разнородни

Проблемът за едни, бизнес възможност за други. Фрагментацията на пазара на интернет реклама може и да е пречка за развитието на онлайн групите, но и бизнес ниша за нов вид комуникационни агенции. Така свиващата се рекламна среда все пак успява да отгледа нов продукт. Функцията на дигиталната агенция, колкото и различни форми да заема тя, е да ориентира рекламодателите в множеството форми на онлайн комуникация и огромното поле от сайтове. 
За ролята на медиатор между онлайн групите и рекламодателите се борят различни състезатели. Според изпълнителния директор на All Channels Communication Group (част от която е и дигиталната All Channels Interaction) Александър Дурчев, те се делят на три основни вида. Първите управляват съдържание в социалните мрежи, вторите  създават платформи като приложенията за Facebook или мобилни устройства, а третите се занимават с медия купуване в интернет. За титлата експерт в дигиталната област обаче се състезават както традиционните рекламни агенции, така и PR компании, уебстудиа, специално създадени за целта фирми и дори рекламни мрежи в интернет.  


Добавената стойност, която предлагат агенциите на рекламодателите, е очевидна. Управлението на интернет реклама, като Google AdWords например, е толкова просто, че всеки може да го направи. Същевременно може да е и изключително сложно. Ефективното управление на необятните онлайн възможности е своеобразна наука, обяснява медия директорът в Publicis Modem Cybermark Дилян Величков. И допълва, че "рекламата в Google не е просто да пуснеш един линк в един сайт и реките от пари да потекат". 

Ключът според Величков е в управлението - следене на показателите, оптимизиране на цените, корекции в съдържанието на заглавната страница. Целта е по-високо качество на рекламата, което при Google означава също така, че получаваш по-добра цена. "Медия агенциите имат цялостна картина за възможностите, които имат платформи, сайтове и канали, както и за ефективността на дадените медии", обобщава директорът продажби и бизнес развитие в Think Digital България Лиза Василева. И допълва, че "планирането на една добре издържана кампания отнема голям ресурс, който самите клиенти трудно могат да отделят".

Еднозначната оценка на този пазар е трудна, защото играчите са разнообразни. Според председателя на съвета на директорите на "Инвестор.БГ" Любомир Леков например рекламните агенции са по-слабо активни през 2012 г., отколкото през предходната година, като оценката се отнася предимно за занимаващите се с медия купуване. Агенциите, с които "Капитал" разговаря, обаче са настроени оптимистично. Според Лиза Василева, чиято компания продава рекламното пространство на Facebook, MS Windows Live и Mediamind, "бизнесът се развива отлично". 



В сектора обаче не липсват и притеснения. "Повечето рекламодатели гледат на PPC кампаниите като на част от общия медия план - обикновено работим на една обобщена комисиона за всичко", коментира Дилян Величков. Според него такъв тип кампании изискват много повече усилия и постоянна работа, затова би следвало да се заплаща по различен начин. Александър Дурчев пък смята, че и на този пазар играчите са повече, отколкото той може да поеме. Дурчев коментира, че агенциите работят в херметична среда, където рядко попадат външни специалисти,  и това забавя развитието. "Копиране без иновация" е основният проблем, който според него би попречил на агенциите. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2593 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2592 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво се случи

Въпроси и отговори покрай историята с Алфа банк и издателите на "Капитал"

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10