С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 30 ное 2012, 17:24, 20956 прочитания

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Новият арсенал

Видеосъдържанието и мобилната реклама са следващите възможности за развитие на пазара

Въпреки сложните и противоречиви процеси, които протичат на пазара на онлайн реклама, прогнозите за следващата година са категорични - ръст ще има. Според мениджъра интернет проекти в медия шопа "Пиеро 97" Петър Симеонов е възможно делът на интернет в медия микса да достигне 10% през 2014 г. Сигурно е, че ще се запази и повишеният интерес към Facebook като инструмент за управление на репутацията и за директно общуване с потребители. По данни на Мediscope Europe 2012 около 39% от българите са по-склонни да купят продукт или услуга на бранд, който следват в социални мрежи, казва Лиза Василева, директор продажби и бизнес развитие в "Think Digital България". Заедно с това ще нараснат и очакванията на рекламодателите, които ще търсят нови и нестандартни рекламни формати, които дават повече възможности за взаимодействие с аудиторията, а и такива, които правят резултатите от кампаниите по-лесно измерими.


Според рекламните агенции 2013 г. се очертава като годината на видеосъдържанието. Тази тенденция ще даде шанс на големите онлайн издатели да се борят достойно с конкуренцията на глобалните играчи Facebook и Google и да подчертаят още веднъж предимствата на дисплей рекламата.    

Другото нещо, на което онлайн медиите ще заложат през 2013 г., е мобилната реклама, чието ураганно развитие през тази година отново не се случи. Според Петър Симеонов обаче то вече няма как да не се случи, защото вече са се натрупали необходимите за него предпоставки: големите медии имат мобилни сайтове и приложения за смартфони; появиха се първите смели рекламодатели, които експериментират в тази среда; а българите, които използват умни телефони, вече са над 1 млн. "Това означава, че милион души най-малко могат да видят добре един сайт на мобилен телефон или друго мобилно устройство", казва Симеонов, който прогнозира поне 200% ръст на мобилната реклама през 2013 г. Базата обаче е толкова ниска, че дори и да бъде реализирано такова повишение, то едва ли ще се отрази значимо върху общия обем на пазара.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 761 прочитания

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2895 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Какво се случи

Въпроси и отговори покрай историята с Алфа банк и издателите на "Капитал"

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10