Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Double-click for Action

Пет тенденции, които оформят пазара на онлайн реклама, и ефектите от тях

Shutterstock    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Отличник в клас на слаби ученици. Така изглежда секторът на онлайн рекламата в общата минорна картина на рекламния пазар. Докато другите се представят все по-неубедително, той изненадва с резултатите си. Но попива и от лошите влияния на общата рекламна среда и не се развива с темпото, което очакват от него, макар и да му чертаят светло бъдеще и очакванията са големи. Така, когато наближи декември и бизнесът започне прави планове за следващите 12 месеца, най-вълнуващият въпрос за всички участници на рекламния пазар е какво ще правят компаниите онлайн.

През последните години интернет е единственият медиен канал, който има ръст на привлечените рекламни инвестиции. И бавно, но последователно, увеличава дела си в бюджетите за маркетинг на компаниите. За разлика от развитите пазари обаче в България интернет все още е просто част от рекламния микс. Той е комуникационният канал с най-малък дял от пазара. Оценява се на около 44 млн. лв. за 2011 г. според официалните данни на агенция "Пиеро 97", които се базират на тарифите на медиите, но не отчитат отстъпките и бонусите, които са закономерност. Тенденцията обаче продължава да е възходяща. Според медия директорите за миналата година реалните (т.е. нетните) вложения в онлайн реклама са били по-големи от тези в радиореклама. А прогнозата им е, че до три години интернет ще бъде вторият по привлечени приходи канал след телевизията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
20 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    todor.musev avatar :-|
    todor.musev
    • - 2
    • + 17

    Ако ви трябва синоним на балон в маркетинга - сетете се за Фейсбук.
    Странно ми е как в тази толкова дълга и уж професионална статия не се споменава кой знае какво за проследяването на резултатите от рекламите по канали.

    Нередност?
  • 2
    mima2 avatar :-|
    Горгона Медуза
    • - 1
    • + 9

    Отличник в клас на слаби ученици. - много добро сравнение, искрено ме разсмя!

    Нередност?
  • 3
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 35
    • + 8

    "Cost per mille - цена на хиляда показвания)" - молиа ви, не пишете глупости !!

    Казва се "Cost per million" or .. Cost per Thousand в интернет рекламата.

    Нередност?
  • 4
    the_core avatar :-|
    The Core
    • - 3
    • + 39

    Като изчетох всичката тази простотия, с претенция за почти дисертация, реших да отворя страницата с IE, за да видя рекламите...
    Ами то е истински ужас! Святкащи прозорчета, виолетови фонове, летящи картинки... Дразнещо!
    Продължавам да си ползувам "лисицата" с филтрите! :-)
    Не искам да им гледам рекламите!
    Много здраве на рекламистите!

    Нередност?
  • 5
    momchi avatar :-|
    Момчил Милев
    • - 4
    • + 27

    До коментар [#3] от "bestbuy":

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_per_mille

    Предполагам, че четете английски. Поздрави.

    Нередност?
  • 6
    taliks avatar :-|
    Наталия Кирилова
    • - 2
    • + 17

    За да се развива пазарът на интернет реклама е необходимо маркетинг и рекламните мениджъри да познават и разчитат какво стои нея, а не откровено да признават, че не знат "какво значат тези цифри" от отчетите.
    Медийните групи да инвестират в обучение на собствените си служители, за да не просто продавачи на банерна реклама, за които думи като контектуална, пърформанс и т. н. звучат непонятно. А Фейсбук да не е панацеята за всеки начинаещ интернет спец.
    Масовият БГ рекламодателят да спре да разсъждава, че където влиза той, там влизат и клиентите му и че Google Adwords може да си го прави сам.
    А за рекламните агенции - бюджетът за телевизия е за предпочитане - оправдава по-лесно и е повече.

    Нередност?
  • 7
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 28
    • + 1

    [quote#5:"Момчил Милев"]http://en.wikipedia.org/wiki/Cost_per_mille

    Предполагам, че четете английски. Поздрави. [/quote]

    Чета, но наложеното е " cost per thousand "

    http://www.marketingterms.com/dictionary/cpm/

    Нередност?
  • 8
    virakocha avatar :-|
    EU defender
    • - 9
    • + 16

    До коментар [#7] от "bestbuy":

    Поне млъкни, всички видяха как се осра

    Нередност?
  • 9
    yankee avatar :-|
    Yankee
    • - 6
    • + 7

    Double click for Action казвате...

    А ето какво ми казва Гостерито, само щом влезна на вашата страница:

    Ghostery found
    the following:

    Facebook Connect
    Gemius
    Google +1
    Google Analytics

    Еваларка за маркетинговото проучване. Доста нахално, като за обществена медия, не мислите ли?

    Нередност?
  • 10
    dbx38614149 avatar :-?
    dbx38614149
    • - 7
    • + 4

    Що е до рекламата в интернет, най-сигурна инвестиция си остава рекламата в Google. Поне плащаш на клик и имаш гъвкам бюджет. А като гледам и много агенции са свалили цените. Например http://www.ad4you.eu

    Нередност?
Нов коментар