С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 8 дек 2012, 15:45, 13212 прочитания

Най-скъпият дигитален урок

Или защо първият таблетен вестник The Daily се провали

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Главният изпълнителен директор на News Corp. Рупърт Мърдок постави висока летва. В началото на 2011 г. създаде издание с претенцията да е "вестникът на бъдещето" - дигиталният The Daily, който излизаше под формата на приложение за iPad. В амбициозния проект Мърдок инвестира близо 30 млн. долара.

Редакционното съдържание на всекидневния дигитален вестник бе изцяло авторско. Той имаше и подкрепата на Apple, които съдействаха при визуалното му оформление. По-малко от две години по-късно обаче този експеримент официално приключва. Вестникът ще бъде затворен на 15 декември т.г., а служителите и всички ресурси ще бъдат пренасочени към всекидневника The New York Post.


Идеята за развиване на изцяло дигитално издание не е нова. Вече има много медии, които не излизат на хартия, а само в онлайн версии и те работят. Към тях има интерес от страна на читателите и те реализират приходи. Какво е по-различното в концепцията на The Daily?

Изданието се опита да смеси елементи от традиционните вестници с предимствата на набиращите все по-голяма популярност таблети. Дигиталното издание не страдаше от липса на интерес от страна на хората, но допусна грешки, които впоследствие му струваха живота.

Международни медийни анализатори, цитирани от New York Times, Associated Press и други, се надпреварваха да изреждат недостатъците в бизнес модела на The Daily. Липса на редакционен фокус, неясен читателски профил, ограничение само в една платформа за разпространение на съдържанието, което не е достатъчно.  За цифрова апликация The Daily бе странно откъсната от интернет. Това са част от мненията на анализаторите. Критиците твърдят, че ден за ден The Daily публикува микс от новини, мнения и инфографики, които не са по-различни от останалото съдържание в интернет, което на всичкото отгоре е достъпно безплатно. Всичко това го превърна в неразпознаваема марка.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1509 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1221 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Журналисти от "Капитал" и "Дневник" получиха награда "Човек на годината"

Росен Босев беше отличен за цялостен принос към защитата и утвърждаването на правата на човека, а Спас Спасов - за журналистическа доблест

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10