Най-скъпият дигитален урок

Или защо първият таблетен вестник The Daily се провали

Рупърт Мърдок инвестира 30 млн. долара в The Daily
Рупърт Мърдок инвестира 30 млн. долара в The Daily
Рупърт Мърдок инвестира 30 млн. долара в The Daily    ©  Reuters
Рупърт Мърдок инвестира 30 млн. долара в The Daily    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Главният изпълнителен директор на News Corp. Рупърт Мърдок постави висока летва. В началото на 2011 г. създаде издание с претенцията да е "вестникът на бъдещето" - дигиталният The Daily, който излизаше под формата на приложение за iPad. В амбициозния проект Мърдок инвестира близо 30 млн. долара.

Редакционното съдържание на всекидневния дигитален вестник бе изцяло авторско. Той имаше и подкрепата на Apple, които съдействаха при визуалното му оформление. По-малко от две години по-късно обаче този експеримент официално приключва. Вестникът ще бъде затворен на 15 декември т.г., а служителите и всички ресурси ще бъдат пренасочени към всекидневника The New York Post.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
27 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    contxt avatar :-|
    conTXT
    • - 2
    • + 32

    Хубав и смислен материал. Поздравления!
    А въпросът за успешния модел изглежда като дълъг път през минно поле. При наистина необозримият обем безплатна информация в Интернет, просто започвам да се съмнявам, че има верен отговор на задачата. Дали единственият начин не е в трансформиране на изначалната потребителска нагласа в посока на проява на повече отговоност към нещата които наистина харесваме, ценим и може би трябва да подпомагане.

    Нередност?
  • 2
    marin avatar :-|
    Марин
    • - 1
    • + 25

    Прочитайки статията си мисля, че The Daily се е провалил основно заради сгрешена технология - без връзка с Интернет, без връзка със социалните сайтове, без възможност за мигновено обновяване. Не видях в статията да пише нещо за интернет форум към медията - обратната връзка е изключително важна за всяко (онлайн или офлайн) издание.

    А относно финансовия модел бих казал, че платено издание може да бъде само такова без реклами, прикрити реклами и ПР публикации. Това, разбира се, ще намали сериозно приходите и би направило изданието доста скъпо.

    Нередност?
  • 3
    eezyloop avatar :-|
    Poli Karpos
    • - 1
    • + 11

    хм... а защо сега не мога да споделя този материал, който прочетох на апликацията на мобилното си устройство, но за съжаление липсата на бутон "сподели" ми пречи лесно и бързо да препратя статията

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • + 13

    Големите могат да си позволят "скъпи уроци", но какво да правят по-малките в това време на неограничено предлагане на безплатно съдържание и усещане в нас, че цена от .99 е скъпа.
    Един от основателите на Сони казва, че съжалява за решението си да спре разработките на калкулатори, не защото би спечелил от това, а защото в дългосрочен план Сони би навлязла по-лесно в ерата на компютрите. Така че, за Нюс корпорейшън урока е необходим. Всеки вижда че времето на хартиените издания е на привършване и само този, който яхне новата вълна ще оцелее.

    Нередност?
  • 5
    diego avatar :-?
    Diego
    • - 1
    • + 8

    Като се обърне колата - пътища много!
    Сигурен съм, че дори Мърдок да отчете всички причини за неуспеха и да направи отново електронно издание, съобразявайки се с гореописаните кусури на маститите коментатори - пак няма да успее!
    Бизнес моделите в интернет са тера инкогнита, а някои умни глави дори са на мнение, че е до чист късмет.
    В интернет журналистиката има много фактори, обратни на традиционната хартиена журналистика:
    - малки инвестиции за навлизане на пазара
    - безплатно съдържание
    - интерактивност
    - променящи се технологии
    - хлъзгав и нечетящ масов потребител
    - неутвърден и променлив рекламев модел
    И дали изобщо имат бъдеще електронните вестници, ако всичко е на обратно? Ами ако бъдещето е в някакъв хибрид на вестник (статии) видео (тв емисии), портал, сайт, социална мрежа !?!
    На всичко това накрая (обединяващо) стои една интернет връзка, дисплей и ... ааа, забравих и читател.

    Нередност?
  • 6
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • + 4

    На първо място нека се замислим какво са различните информационни емисии или вестниците освен говорене и споделяне?

    След това нека осъзнаем, че различни фактори спомогнаха интернет да превърне говоренето и споделянето в безплатно за потребителя (не за говорещия и споделящия а за потребителя!). В реалния свят, ако аз съм чул някоя новина бих могъл да я споделя с много хора около себе си вербално. Дали те ще ми повярват или не зависи от моя авторитет. Чрез интернет, благодарение на технологиите мога да я споделя (при определени условия) с целия свят.

    В следствие благодарение на интернет печеливши по-скоро могат да бъдат модели, които печелят от безплатно говорене и споделяне.

    Нередност?
  • 7
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • + 19

    В ерата на интернет за да платиш за едно издание (хартиено или електронно) то трябва да казва нещо различно!
    вижте ежедневниците!Всички са се абонирфали за Ройтес, Франспрес, ИТАР-ТАСС и препечатват 1:1 новините, даже със запетайките!Ама като казвам със запетайките-разбирайте в най-буквалния смисъл!
    Аз лично си купувам Капитал, защото има аналитични статии.Мен новини не ми трябват-тях си ги чета от един куп сайтове.На мен ми трябва професионален анализ от подготвен по темата журналист.За това аз плащам.
    И според мен това е модела.

    Нередност?
  • 8
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 2
    • + 7

    [quote#4:"stoiank"]Всеки вижда че времето на хартиените издания е на привършване[/quote]
    Не е така!
    Аз като се тръшна на дивана в кафето искам да си чета хартиения брой, защото с един поглед обгръщам много информация, много повече отколкото едно дребно екранче показва.Да не говорим, че е по-удобно за бързо прелистване.
    Електронният вариант го сваляхме само на кораба, когато хващахме хубав нет един път на месец-два и си сваляхме накуп брпевете за няколко седмици назад.

    Нередност?
  • 9
    vesko_dechev avatar :-P
    Веселин Дечев
    • + 9

    [quote#5:"Diego"] неутвърден и променлив рекламев модел [/quote]
    да бе!
    Всеки път като си взема Капитал и първата ми работа е да изхвърля рекламните притурки.Добре, че умната редакция ги е отделила :)

    Нередност?
  • 10
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев
    • - 2
    • + 12

    [quote#2:"Марин"]Това, разбира се, ще намали сериозно приходите и би направило изданието доста скъпо. [/quote]
    Сериозните издания не се четат от хора, чувствителни към цената.
    Дали Капитал ще е 2.50 или 5 лева, това няма значение ако има стойностни анализи.
    Пенсионерите и лелките гледащи турски сериали са тези дето ги събарят 10 стотинки, но те така или иначе не са аудитория на Капитал.

    Нередност?
Нов коментар