С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 дек 2012, 15:38, 12255 прочитания

GARB има конкурент

Чешката Mediaresearch иска да стане доставчик на рейтингови данни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Докато индустрията се подготвя да направи одит на действащата пийпълметрична система развивана от GARB, през седмицата нова компания заяви интерес да стане доставчик на рейтингови данни на българския пазар. Това е чешката Mediaresearch. Тя оперира на пазара в Чехия и Словакия, а в края на януари тази година е регистрирала офис и в България.

Поведението на българските рекламодатели съвсем недвусмислено показва, че телевизията е най удобният и предпочитан канал да изхарчат бюджетите си. Близо 70% от рекламните инвестиции през 2011 г са отишли в телевизия, според данните в годишния доклад на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) изготвен от медиа шопа "Пиеро 97". Прогнозната цифра за 2012 е 80%.


И тъй като отделят голямата част от парите си за телевизия, компаниите закономерно изискват прецизна информация за това колко точно и какви хора гледат предаванията на различните канали. В България мониторинг върху гледаемостта на предаванията (т.нар. пийпълметрия*) от близо две години предлага GfK Audience Research Bulgaria (GARB). Преди това пазарът беше раздвоен - данните за зрителския интерес идваха от компаниите TNS/TV Plan и GARB.

От януари 2011г GARB е единствената пийпълметрична система на българския пазар след като придоби конкурентната TV Plan. След сливането на двете компании последва период на синхронизиране на методиките им и на практика новата система заработи след средата на миналата година.

Пийпълметричният дуализъм дълго време пораждаше напрежение в сектора. Често се наблюдаваха сериозни различия в рейтингите, освен това двете агенции прилагаха две различни системи и методи на работа. Това принуждаваше играчите на пазара да купуват изследванията и на двете компании, за да са сигурни, че планират правилно бюджетите си. На нормалните и добре развити пазари действа една пийпълметрична система, защото на данните се гледа като на своеобразна "валута".



И днес обаче остават и съмнения за достоверността на данните. Основните ефирни телевизии и рекламната индустрия са единодушни, че трябва да бъде направена проверка на системата, която мери тв аудиторията. За да се върне доверието, е необходим независим одит, защото такъв не е правен от 2006 г.
Медии, рекламодатели и рекламни агенции отдавна искат проверка на методиката заради съмнения за представителността на панела. Потребителите на данни имаха намерение да изберат одитираща компания до края на тази година, но индикации, че това се е случило за сега няма. Вместо това секторът получи ново предизвикателство.

Новият играч

Новата за българския пазар агенция Mediaresearch има десет годишенопит. Изпълнителен директор на акционерното дружество "Медиарисърч България" е Иван Генчев. Името му е познато от близкото минало като представител на чешката "Нова холдинг" АД (бивша "Мефхолдинг") за България, която имаше интерес към конкурсите за втора и трета частна национална телевизия.

От януари до сега Mediaresearch е проучвала медийния и рекламния пазар тук и е анализирала възможността да остане и да предлага услугите си. В сряда компанията направи решителна крачка и представи пред широк кръг представители на медийния и рекламен бранш, начина си на работа и спецификите и структурата на нейния пийпълметричен панел.

От страницата на Mediaresearch в интернет се разбира, че агенцията предлага маркетинг и медийни изследвания, анализи, обработка на данни и разработка на софтуер. Агенцията предоставя количествени и качествени проучвания. Изследвания на телевизионната и радио аудитория, измерване на интернет трафика. Прави и мониторинг на рекламните инвестиции. В момента тази услуга в България се предлага от Be Media Consultant. Това означава, че чешката компания ще конкурира две компании: GARB и Be Media Consultant. Освен аналогова телевизия, измерва дигитална и IPTV (базирана на интернет) телевизия.

Mediaresearch прави измерване и анализ на уеб сайтове и кампании за интернет реклама, оптимизация на уеб сайтове, излъчване и управление на рекламни кампании, които използват технология, разработена от бизнес партньора на чешката компания, GEMIUS SA.

Предимство на данните на Mediaresearch е готовността и да отчитат всеки тип сигнал и всяка гледаемост - през телевизия, компютър, мобилен телефон. Основното преимущество е възможността за по голям брой изследвани домакинства - 1800, като 25% от тях се подменят на годишна база. За сравнение сега действащата на пазара компания GARB, от септември 2011 г. е инсталирала устройства в 1050 домакинства, от които на годишна база се подменят до 20%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 565 прочитания

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2121 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Бранд България: Опит за намиране

През януари ще е готова стратегията за марката "България" в туризма, но какво от това?

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10