С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 19 дек 2012, 16:16, 13707 прочитания

Цифровизация след края на света

Започва информационната кампания, която да разясни на хората какво е дигитализация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди Коледа министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), реши да обяви старта на информационната кампания за цифровизацията на телевизионния ефир. Изглежда, че според новите изчисления на ведомството тя ще достигне рекордната сума от 17.5 млн. лв. Как ще стане това?

Политиката за социалнослабите


През 2012 от държавния бюджет на МТИТС бяха отпуснати целеви средства от 17.5 млн. лв. за две неща. Едното е за информационна кампания. За нея бяха предвидени 10 млн. лв.  Втората част от сумата 7.5 млн. лв. е за купуване на цифрови декодери за аналоговите приемници на социално слабите. Този петък (19.12.2012) изтича крайният срок, до който кандидатите да предоставят декодиращите устройства на гражданите с ниски доходи могат да подават документи. "Все още активно говорим с колегите ни от ЕК, за да стигнем до работещ механизъм за доставянето на тези устройства на социално слабите", обясни зам. министъра на МТИТС Валери Борисов. Той уточни, че тъй като очевидно до края на годината този въпрос няма да бъде разрешен и има нужда от прецизиране на процедурата, ще остане той да се решава догодина. Така ведомството е взело решило и остатъка от 7.5 млн. лв.  предвидени за устройствата да се заделят за информационна кампания, а устройствата да бъдат закупени с предвидените в бюджет 2013 година пари за цифровизация. В бюджета за 2013 са заделени нови 17 млн. за цифровизация на телевизионния ефир. Как ще се изразходват допълнителните 7.5 млн. лв. за информиране на населението, предстои да се реши до края на годината. Валери Борисов обаче гарантира, че допълнителната сума няма да отиде при вече спечелилата компания Обединение "Ти Си Ти Ви", а за тях вероятно ще има нов конкурс.

В рамките на цялостната информационна кампания е планирана отделна комуникация към хората с ниски доходи. Идеята е всички граждани, които имат право на енергийни помощи да получат ваучер, с който да вземат своя цифров декодер. По данни на социалното министерство броя на тези хора е 260 хиляди. Засега е предвидено ваучерите да са на стойност 60 лв.

Кампанията



След като избра компания, която срещу 10 млн. лв. ще популяризира цифровизацията в България, МТИТС обяви че до края на седмицата ще започне информационната кампания за въвеждането на цифрова телевизия в България. Резултатът от конкурса беше обжалван от останалите участници в процедурата. Кампанията ще продължи от декември 2012 до март 2013 година и ще включва излъчване на телевизионни и радио клипове, образователни филми, разпространение на информационни брошури и публикации в национална и регионална преса.

Обществената поръчка за провеждане на информационна кампания за цифровизацията бе спечелен от "Обединение Ти Си Ти Ви". Тя получава 8.311 млн. лв. без ДДС, за да я изпълни. В "Обединение Ти Си Ти Ви" влизат фирмите "Арчър айдиас" и "Пиеро 97 МД", зад които стои Красимир Гергов, и "Сова 5" на Васил Тончев.

Двете компании, които отпаднаха от конкурса за реклама на прехода от аналогово към цифрово излъчване - "Консорциум ДВБ - Т Консулт" и "Макс Информ", обжалват процедурата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). По техните претенции са образувани производства. Те не спряха изпълнението на поръчката.

Предвидено е обаче кампанията да се проведе на три етапа. Първият информационния е до март 2013 година., вторият до септември и третият до ноември, точно преди непосредственото изключване на аналоговия сигнал.

"Цялата информационна кампания е планирана да се извърши на три етапа, които трябва да предхождат етапите на процеса на цифровизация. До месец март хората трябва да са информирани, че процесът започва и ще трябва да преценят дали да закупят нов телевизор с цифров приемник или ще им е необходим цифров декодер. В момента работим само по първия етап на информационната кампания", заяви още Вера Джамбазова от обединението "Ти Си Ти Ви", което спечели конкурса през ноември.

До края на декември 2012 ще започне да функционира специализирана интернет страница и гореща телефонна линия, които да дават актуална и полезна информация на гражданите: Какво е цифровизация?

На 1 март 2013 година цифровият сигнал ще бъде пуснат. От 1 март 2013 до 1 септември 2013 година ще бъде т.н. преходен период, през който ще функционират както цифровия, така и аналоговия ефирен сигнал. Това означава, че хората ще могат да приемат един от двата сигнала в зависимост с какъв телевизор разполагат. "През този етап ще има само напомняща информационна кампания, която ще да се засили непосредствено преди реалното преминаване към цифров ефирен сигнал", добави Вера Джамбазова. На 1 септември 2013 година аналоговият сигнал ще бъде спрян.

От този момент нататък, хората ще могат да гледат безплатно до 15 национални цифрови програми, които ще могат да приемат чрез антена и цифров телевизор/декодер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2014 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1328 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Агенция "Една жена каза"

Как динамиката на интернет е на път да превърне достоверната информация и сериозната журналистика в "мисия невъзможна"

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10