С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 19 дек 2012, 16:16, 13691 прочитания

Цифровизация след края на света

Започва информационната кампания, която да разясни на хората какво е дигитализация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди Коледа министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), реши да обяви старта на информационната кампания за цифровизацията на телевизионния ефир. Изглежда, че според новите изчисления на ведомството тя ще достигне рекордната сума от 17.5 млн. лв. Как ще стане това?

Политиката за социалнослабите


През 2012 от държавния бюджет на МТИТС бяха отпуснати целеви средства от 17.5 млн. лв. за две неща. Едното е за информационна кампания. За нея бяха предвидени 10 млн. лв.  Втората част от сумата 7.5 млн. лв. е за купуване на цифрови декодери за аналоговите приемници на социално слабите. Този петък (19.12.2012) изтича крайният срок, до който кандидатите да предоставят декодиращите устройства на гражданите с ниски доходи могат да подават документи. "Все още активно говорим с колегите ни от ЕК, за да стигнем до работещ механизъм за доставянето на тези устройства на социално слабите", обясни зам. министъра на МТИТС Валери Борисов. Той уточни, че тъй като очевидно до края на годината този въпрос няма да бъде разрешен и има нужда от прецизиране на процедурата, ще остане той да се решава догодина. Така ведомството е взело решило и остатъка от 7.5 млн. лв.  предвидени за устройствата да се заделят за информационна кампания, а устройствата да бъдат закупени с предвидените в бюджет 2013 година пари за цифровизация. В бюджета за 2013 са заделени нови 17 млн. за цифровизация на телевизионния ефир. Как ще се изразходват допълнителните 7.5 млн. лв. за информиране на населението, предстои да се реши до края на годината. Валери Борисов обаче гарантира, че допълнителната сума няма да отиде при вече спечелилата компания Обединение "Ти Си Ти Ви", а за тях вероятно ще има нов конкурс.

В рамките на цялостната информационна кампания е планирана отделна комуникация към хората с ниски доходи. Идеята е всички граждани, които имат право на енергийни помощи да получат ваучер, с който да вземат своя цифров декодер. По данни на социалното министерство броя на тези хора е 260 хиляди. Засега е предвидено ваучерите да са на стойност 60 лв.

Кампанията



След като избра компания, която срещу 10 млн. лв. ще популяризира цифровизацията в България, МТИТС обяви че до края на седмицата ще започне информационната кампания за въвеждането на цифрова телевизия в България. Резултатът от конкурса беше обжалван от останалите участници в процедурата. Кампанията ще продължи от декември 2012 до март 2013 година и ще включва излъчване на телевизионни и радио клипове, образователни филми, разпространение на информационни брошури и публикации в национална и регионална преса.

Обществената поръчка за провеждане на информационна кампания за цифровизацията бе спечелен от "Обединение Ти Си Ти Ви". Тя получава 8.311 млн. лв. без ДДС, за да я изпълни. В "Обединение Ти Си Ти Ви" влизат фирмите "Арчър айдиас" и "Пиеро 97 МД", зад които стои Красимир Гергов, и "Сова 5" на Васил Тончев.

Двете компании, които отпаднаха от конкурса за реклама на прехода от аналогово към цифрово излъчване - "Консорциум ДВБ - Т Консулт" и "Макс Информ", обжалват процедурата в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). По техните претенции са образувани производства. Те не спряха изпълнението на поръчката.

Предвидено е обаче кампанията да се проведе на три етапа. Първият информационния е до март 2013 година., вторият до септември и третият до ноември, точно преди непосредственото изключване на аналоговия сигнал.

"Цялата информационна кампания е планирана да се извърши на три етапа, които трябва да предхождат етапите на процеса на цифровизация. До месец март хората трябва да са информирани, че процесът започва и ще трябва да преценят дали да закупят нов телевизор с цифров приемник или ще им е необходим цифров декодер. В момента работим само по първия етап на информационната кампания", заяви още Вера Джамбазова от обединението "Ти Си Ти Ви", което спечели конкурса през ноември.

До края на декември 2012 ще започне да функционира специализирана интернет страница и гореща телефонна линия, които да дават актуална и полезна информация на гражданите: Какво е цифровизация?

На 1 март 2013 година цифровият сигнал ще бъде пуснат. От 1 март 2013 до 1 септември 2013 година ще бъде т.н. преходен период, през който ще функционират както цифровия, така и аналоговия ефирен сигнал. Това означава, че хората ще могат да приемат един от двата сигнала в зависимост с какъв телевизор разполагат. "През този етап ще има само напомняща информационна кампания, която ще да се засили непосредствено преди реалното преминаване към цифров ефирен сигнал", добави Вера Джамбазова. На 1 септември 2013 година аналоговият сигнал ще бъде спрян.

От този момент нататък, хората ще могат да гледат безплатно до 15 национални цифрови програми, които ще могат да приемат чрез антена и цифров телевизор/декодер.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3335 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 11 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 9887 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Агенция "Една жена каза"

Как динамиката на интернет е на път да превърне достоверната информация и сериозната журналистика в "мисия невъзможна"

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател