Кризата в преговорите между bTV и "Булсатком" започна да дава отражение на бизнеса на двете компании - отказали се абонати и намалял брой зрители.
Тъй като каналите на медийната група не се излъчват по "Булсатком" през тази година заради спор с оператора, от 17 януари bTV промени и рекламната си тарифа. Медиата е намалила значително цените на рейтинг точка* (виж обяснението под текста) – средно с 15% в сравнение с валидната досега тарифа. Поводът за мярката е "временно спадналият аудиторен дял на нашата телевизионна група в следствие на това, че сателитният оператор "Булсатком" лиши абонатите си от възможността да гледат програмите на bTV Media Group", уточняват от ръководството й в писмо до клиентите си.
Още по-ниски цени на рекламата
До това решение се е стигнало и след намесата на рекламодателите, които са подписвали договорите си при условия, които в момента са променени.
През ноември bTV отново беше обявила нова рекламна тарифа, в която цените за 30-секунден рекламен клип в някои от предаванията й паднаха. Впечатление тогава правеше "Шоуто на Слави", в което 30-секунден рекламен клип през октомври е струвал 5486 лв., а през ноември 2012 г. цената вече е била 4055 лв. Ако за рекламен спот в обедните новини на канала през октомври са се плащали 2080 лв., през ноември цената е 1664 лв.
Как изглеждат нещата сега. В "Шоуто на Слави" 30-секунден рекламен клип вече струва 3930 лв. В обедните новини цената е паднала до 1315 лв. за рекламен спот със същата продължителност. През ноември 2012 г. в централната емисия новини на bTV за 30-секунден клип рекламодателите са плащали по 7134 лв., докато през януари цената вече е 6480 лв.
От bTV са убедени, че възвръщането на аудиторията им не е обвързано с подновяването на сигнала на bTV Media Group в мрежата на "Булсатком". "Считаме, че най-ниската точка вече е достигната, като от тук насетне предстои само подобрение до достигане на обичайните нива на дял от гледаемостта и рейтинги", коменитарт от отдел "Продажби" на bTV в официално писмо до клиенитите си.
И допълват, че до момента, в който това се случи, телевизията ще поддържа индексираните нива на тарифата си. "Това в комбинация със сезонната промоция, както и с разумен процент допълнителни бонуси към всеки клиент, приключващ преговорите си с нас, ще доведе до резултати на кампаниите, които ще бъдат идентични с планираните по показател достигане на рейтинг точки".
За допълнително улеснение, на рекламодателите телевизията удължава последния срок за получаване на отстъпка за ранно договаряне.
Броене през февруари
"Булсатком" ще може да отчете броя загубени абонати обективно в началото на февруари, тъй като клиентите на сателитния оператор са платили таксите си за януари, преди да се беше разгорял спорът с bTV. Тъй като компанията не сключва обвързващи договори с хората и на практика те могат да бъдат прекъсвани или подновявани всеки месец в зависимост от това дали са платили навреме или не, все още е рано да се отчете загубата. По неофициални данни обаче само в София от сателитиня оператор са се отказали 300 души. На националана база числото се очаква да е много по-голяма.
Телевизията пък е загубила над един милион от зрителите си.
Ще има ли нов договор
Телевизията е дала срок на оператора до 21 януари да реши дали да приеме новата й оферта. bTV Media Group я изпрати на 14 януари, като заяви, че е била максимално добра. "Ако не получим потвърждение от тяхна страна до тази дата, ние ще уведомим обществеността за това, както и ще отнесем спора към компетентните органи", кометираха от медиата.
Още след като я получи, сателитният оператор обяви, че офертата на bTV наистина е различна от предишната, но с много малко. "Дори може да се каже, че е почти същата. Въпреки това ние ще я обсъдим, ще проведем дискусия и след това ще вземем крайно решение дали да я приемем, при какви условия и варианти", коментира по-рано през седмицата ръководителят на отдел "Маркетинг" в "Булсатком" Младенка Джалова в изявление до медиите.
Ръководството на сателитния оператор обяви, че спира публичните изявления до приключването на новия кръг от преговори, тъй като счита, че предложеният от bTV стил е в разрез с добрата бизнес етика и уронва доверието на потребителите.
В помощ на зрителите
От днес медийната група пусна интернет страница "bTV в помощ на зрителя", която информира аудиторията на канала за алтернативните начини за приемане на програмата. "Очакваме сериозно преориентиране към ефирно гледане, интернет, както и към други доставчици, което се наблюдава и в момента", обясниха решението си от медиата.
*Рейтинг точка (GRP) - показва процент от достигната целева аудитория, която телевизиите гарантират на рекламодателите. Например, ако целевата аудитория са мъже между 18 и 34 години и тв каналът гарантира за нея 9 GRP на цена 200 лв., той гарантира, че 9% от мъжете между 18 и 34 години ще гледат предаването, за което клиентът плаща 1800 лв. за стандартен клип (30 сек.)
Кризата в преговорите между bTV и "Булсатком" започна да дава отражение на бизнеса на двете компании - отказали се абонати и намалял брой зрители.
Тъй като каналите на медийната група не се излъчват по "Булсатком" през тази година заради спор с оператора, от 17 януари bTV промени и рекламната си тарифа. Медиата е намалила значително цените на рейтинг точка* (виж обяснението под текста) – средно с 15% в сравнение с валидната досега тарифа. Поводът за мярката е "временно спадналият аудиторен дял на нашата телевизионна група в следствие на това, че сателитният оператор "Булсатком" лиши абонатите си от възможността да гледат програмите на bTV Media Group", уточняват от ръководството й в писмо до клиентите си.
121 коментара
"ще отнесем спора към компетентните органи", кометираха от медиата
Най-компетентния орган е потребителя. А той вече ви показа какво мисли.
ъТВ се опитват да се измъкнат, но вече се огъват. Много ме дразни как от начало почнаха с черния ПР да плюят по Булсатком. Айде в казана! И дано да отхвърлят офертата.
Ще взема да отида да си платя сметката към Булсат с кеф. :)
Хахаха започна се!
А идва референдум, как ще облъчват хората, щом не ги гледат :)
И да пуснат пак ьТВ, няма да си ги наредя сред каналите. Както се казва във вече култовото стихотворение - "хората са по-усмхнати, добри, защото няма БТВ!" :)
Смърт на бТВ!
потребителте само страдат от тази работа. Любопитно обаче защо виждам преди себе си пет еднакви по смисъл и поведение коментари. И аз не гледам много много Битиви, но не го тръбя така. Ще си помисли човек, че тенденциозно сте против турските сериали и Славчо. Вие може би да, но има хора, които искат да си ги гледат. И двете компании губят много от този спор, затова очаквам в скоро време да бъде разрешен.
Битиви намалили цените на рекламите. Я виж ти къде било разковничето на евтината реклама?:))не съм знаел. Ми сега значи е ред и на Булсатком да намалят цената на пакетните си услуги и моментално махам кабеларката. Ще го направят ли?
До коментар [#7] от "todortrifonov":
Доколкото знам не са намалили цените, защото пакетат си остава N канала. Компенсирали са с HBO и тем подобни.
Булсат не иска да се обвързва, защото скоро ще има сателит за излъчване и ще им плащат за да излъчат, а не както е сега.
Хаха, още ще ги намалят.