bTV намали цените на рекламата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

bTV намали цените на рекламата

shutterstock

bTV намали цените на рекламата

До мярката се стигна след спора на телевизията с "Булсатком"

Весислава Антонова
22045 прочитания

shutterstock

© shutterstock


Кризата в преговорите между bTV и "Булсатком" започна да дава отражение на бизнеса на двете компании - отказали се абонати и намалял брой зрители.

Тъй като каналите на медийната група не се излъчват по "Булсатком" през тази година заради спор с оператора, от 17 януари bTV промени и рекламната си тарифа. Медиата е намалила значително цените на рейтинг точка* (виж обяснението под текста) – средно с 15% в сравнение с валидната досега тарифа. Поводът за мярката е "временно спадналият аудиторен дял на нашата телевизионна група в следствие на това, че сателитният оператор "Булсатком" лиши абонатите си от възможността да гледат програмите на bTV Media Group", уточняват от ръководството й в писмо до клиентите си.

Още по-ниски цени на рекламата

До това решение се е стигнало и след намесата на рекламодателите, които са подписвали договорите си при условия, които в момента са променени.

През ноември bTV отново беше обявила нова рекламна тарифа, в която цените за 30-секунден рекламен клип в някои от предаванията й паднаха. Впечатление тогава правеше "Шоуто на Слави", в което 30-секунден рекламен клип през октомври е струвал 5486 лв., а през ноември 2012 г. цената вече е била 4055 лв. Ако за рекламен спот в обедните новини на канала през октомври са се плащали 2080 лв., през ноември цената е 1664 лв.

Как изглеждат нещата сега. В "Шоуто на Слави" 30-секунден рекламен клип вече струва 3930 лв. В обедните новини цената е паднала до 1315 лв. за рекламен спот със същата продължителност. През ноември 2012 г. в централната емисия новини на bTV за 30-секунден клип рекламодателите са плащали по 7134 лв., докато през януари цената вече е 6480 лв.

От bTV са убедени, че възвръщането на аудиторията им не е обвързано с подновяването на сигнала на bTV Media Group в мрежата на "Булсатком". "Считаме, че най-ниската точка вече е достигната, като от тук насетне предстои само подобрение до достигане на обичайните нива на дял от гледаемостта и рейтинги", коменитарт от отдел "Продажби" на bTV в официално писмо до клиенитите си.

И допълват, че до момента, в който това се случи, телевизията ще поддържа индексираните нива на тарифата си. "Това в комбинация със сезонната промоция, както и с разумен процент допълнителни бонуси към всеки клиент, приключващ преговорите си с нас, ще доведе до резултати на кампаниите, които ще бъдат идентични с планираните по показател достигане на рейтинг точки".

За допълнително улеснение, на рекламодателите телевизията удължава последния срок за получаване на отстъпка за ранно договаряне.

Броене през февруари

"Булсатком" ще може да отчете броя загубени абонати обективно в началото на февруари, тъй като клиентите на сателитния оператор са платили таксите си за януари, преди да се беше разгорял спорът с bTV. Тъй като компанията не сключва обвързващи договори с хората и на практика те могат да бъдат прекъсвани или подновявани всеки месец в зависимост от това дали са платили навреме или не, все още е рано да се отчете загубата. По неофициални данни обаче само в София от сателитиня оператор са се отказали 300 души. На националана база числото се очаква да е много по-голяма.

Телевизията пък е загубила над един милион от зрителите си.

Ще има ли нов договор

Телевизията е дала срок на оператора до 21 януари да реши дали да приеме новата й оферта. bTV Media Group я изпрати на 14 януари, като заяви, че е била максимално добра. "Ако не получим потвърждение от тяхна страна до тази дата, ние ще уведомим обществеността за това, както и ще отнесем спора към компетентните органи", кометираха от медиата.

Още след като я получи, сателитният оператор обяви, че офертата на bTV наистина е различна от предишната, но с много малко. "Дори може да се каже, че е почти същата. Въпреки това ние ще я обсъдим, ще проведем дискусия и след това ще вземем крайно решение дали да я приемем, при какви условия и варианти", коментира по-рано през седмицата ръководителят на отдел "Маркетинг" в "Булсатком" Младенка Джалова в изявление до медиите.

Ръководството на сателитния оператор обяви, че спира публичните изявления до приключването на новия кръг от преговори, тъй като счита, че предложеният от bTV стил е в разрез с добрата бизнес етика и уронва доверието на потребителите.

В помощ на зрителите

От днес медийната група пусна интернет страница "bTV в помощ на зрителя", която информира аудиторията на канала за алтернативните начини за приемане на програмата. "Очакваме сериозно преориентиране към ефирно гледане, интернет, както и към други доставчици, което се наблюдава и в момента", обясниха решението си от медиата.

*Рейтинг точка (GRP) - показва процент от достигната целева аудитория, която телевизиите гарантират на рекламодателите. Например, ако целевата аудитория са мъже между 18 и 34 години и тв каналът гарантира за нея 9 GRP на цена 200 лв., той гарантира, че 9% от мъжете между 18 и 34 години ще гледат предаването, за което клиентът плаща 1800 лв. за стандартен клип (30 сек.)

Кризата в преговорите между bTV и "Булсатком" започна да дава отражение на бизнеса на двете компании - отказали се абонати и намалял брой зрители.

Тъй като каналите на медийната група не се излъчват по "Булсатком" през тази година заради спор с оператора, от 17 януари bTV промени и рекламната си тарифа. Медиата е намалила значително цените на рейтинг точка* (виж обяснението под текста) – средно с 15% в сравнение с валидната досега тарифа. Поводът за мярката е "временно спадналият аудиторен дял на нашата телевизионна група в следствие на това, че сателитният оператор "Булсатком" лиши абонатите си от възможността да гледат програмите на bTV Media Group", уточняват от ръководството й в писмо до клиентите си.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

121 коментара
  • 1
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker

    "ще отнесем спора към компетентните органи", кометираха от медиата

    Най-компетентния орган е потребителя. А той вече ви показа какво мисли.

  • 2
    gabaro avatar :-P
    Gabaro
    • -12
    • +314

    ъТВ се опитват да се измъкнат, но вече се огъват. Много ме дразни как от начало почнаха с черния ПР да плюят по Булсатком. Айде в казана! И дано да отхвърлят офертата.




    Ще взема да отида да си платя сметката към Булсат с кеф. :)

  • 3
    deymus avatar :-P
    deymus

    Хахаха започна се!
    А идва референдум, как ще облъчват хората, щом не ги гледат :)

  • 4
    philipotel avatar :-|
    Durruti
    • -11
    • +259

    И да пуснат пак ьТВ, няма да си ги наредя сред каналите. Както се казва във вече култовото стихотворение - "хората са по-усмхнати, добри, защото няма БТВ!" :)

  • 5
    kihano avatar :-|
    kihano
    • -24
    • +125

    Смърт на бТВ!

  • 6
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov
    • -146
    • +26

    потребителте само страдат от тази работа. Любопитно обаче защо виждам преди себе си пет еднакви по смисъл и поведение коментари. И аз не гледам много много Битиви, но не го тръбя така. Ще си помисли човек, че тенденциозно сте против турските сериали и Славчо. Вие може би да, но има хора, които искат да си ги гледат. И двете компании губят много от този спор, затова очаквам в скоро време да бъде разрешен.

  • 7
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov

    Битиви намалили цените на рекламите. Я виж ти къде било разковничето на евтината реклама?:))не съм знаел. Ми сега значи е ред и на Булсатком да намалят цената на пакетните си услуги и моментално махам кабеларката. Ще го направят ли?

  • 8
    mnodulgaregforma avatar :-|
    mnodulgaregforma

    До коментар [#7] от "todortrifonov":

    Доколкото знам не са намалили цените, защото пакетат си остава N канала. Компенсирали са с HBO и тем подобни.

  • 9
    datas avatar :-|
    ASTYLE

    Булсат не иска да се обвързва, защото скоро ще има сателит за излъчване и ще им плащат за да излъчат, а не както е сега.

  • 10
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    Хаха, още ще ги намалят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Шестото лого на БТК

Шестото лого на БТК

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK