За малки, за големи...

През 2013 г. държавата ще даде най-голямата сума за реклама на еврофондовете, но по все така неадекватни критерии

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Широката публика - разнообразна група, състояща се от населението на страната." Това е една от целевите групи, към които е насочена комуникационната стратегия на оперативна програма "Транспорт". За съжаление на чиновниците в министерството на транспорта обаче оперативната им програма не е кока-кола и посланието "за всички" не работи. Подобни учудващи и дори смехотворни идеи обаче има в плановете за реклама на всички европейски програми. Това, което не е толкова смешно, е, че по тези правила се разпределя значим ресурс на рекламния и медийния пазар, който се увеличава непрекъснато.   

През 2013 г. държавата ще използва 32 млн. лв. от ЕС за комуникация - 14 млн. лв. по оперативните програми и 18 млн. по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). Данните са на министъра по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев и бяха изнесени тази седмица от в. "Сега". Това е най-голямата сума, с която правителството ще рекламира оперативните програми до този момент, и тя се случва точно в година на избори. А това води след себе си ред притеснения.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    boris_ivanov avatar :-|
    boris_ivanov
    • + 7

    Миналата седмица влязох в сайта на една от т.нар. Местни инициативни групи, разпределящи европейски фондове в малка община в Южна България. Програмите са за "проекти в селски общини", като това означава села и малки градове. Съответно потенциалните потребители на тези програми са освен институциите, и гражданите/селяните в тези по презупция бедни, обезкървени от хора места.

    Документите са в такова количество и така написани, че ти трябва специална подготовка, за да се осмелиш да се опиташ да извлечеш дори основното, от което да разбереш дали то се отнася и за теб.

    Вместо да се дават пари за телевизионна реклама, нека тези средства отидат за подреждането и смилането на тази плашеща бюрократична материя на обикновен език и за предаването й (на живо!) до обикновените хора, за които тя е предназначена. Нека ако има платени съобщения, те са конкретни обяви в местни медии, където това е многократно по-евтино.

    Иначе резултатът ще е такъв, какъвто го видях на сайта на тази малка община. На първата сесия, ако съм разбрал правилно (не съм сигурен заради използването на неясно бюрократично съкращение в заглавието), се е явил един-единствен кандидат -- земеделски производител. На втората (тук вече е сигурно) има осем проекта, от които четири на самата община, която управлява Местната инициативна група, два проекта на училища и по един на читалище и детска градина. И нито един частен проект.



    Нередност?
  • 2
    dohoditednes avatar :-|
    dohoditednes
    • + 4

    Цитат от статията: "Това е най-голямата сума, с която правителството ще рекламира оперативните програми до този момент, и тя се случва точно в година на избори. А това води след себе си ред притеснения."

    Парите на данъкплатците, този път не само на българските, но и на европейците от другите страни, членки на ЕС, ще бъдат похарчени в този случай без ефективност.

    Нередност?
Нов коментар