ЕС е загрижен за свободата на медиите в общността

С политическо влияние и търговски натиск се правят опити да се ограничат журналистите, пише в доклад на Европейската комисия

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Проблемът за качеството на журналистическите текстове, предавания и репортажи поражда загриженост у всички страни членки на Европейския съюз (ЕС). Едно от сериозните предизвикателства пред медиите в евросъюза през последните няколко години са все по-честите примери за опити да се ограничи свободата на журналистите. Най-често това се случва чрез политическо влияние, търговски натиск, въвеждане на нови бизнес модели в средствата за масова информация или заради увеличаващия се брой на т.нар. нови медии.

Констатациите са направени в доклада, посветен на свободата на медиите в ЕС, който Европейската комисия представи в понеделник. Анализът е от 51 страници е изготвен от експертна група под председателството на бившия президент на Латвия Вайре Вике-Фрейберга. В анализа не са посочени конкретни държави. От Европейската комисия обясняват, че подходът не е случаен и искат всички страни да обърнат внимание на проблемите с медиите, а не да си мислят, че щом не са споменати, такива няма.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dicon avatar :-|
    Димитър Димитров
    • - 1
    • + 4

    Отдавна някои медии собственост на властни фирми със солиден капитал са рекламни брошури на собствениците си.
    Най хубавото в тях са кръстословиците. Дори и прогнозата им за времето не ми вдъхва доверие.

    Нередност?
  • 2
    wc1 avatar :-|
    WC1
    • + 3

    Голям проблем е употребата на медиите за политически и бизнес цели. Търсенето на истината се измества от постигането на предварително зададена цел и всичко това е подкрепено от слаба професионална квалификация и неграмотност на масата от читателите. Черната Златка не е случайно явление нито илюстрацията на президентската реч и учебника по музика със снимки от Скалистите планини. Ширещата се неграмотност не може да реши важни обществени проблеми особено чрез референдум. Ще бъде взето възможно най-лошото решение. Започваме да живеем в диктатура на неграмотните и хитретците знаят как да се възползват от тяхната глупост. Медиите само им помагат.

    Нередност?
  • 3
    mariamarinova avatar :-|
    mariamarinova
    • - 1
    • + 1

    слободия цари, слободия. И простотия

    Нередност?
Нов коментар