Скъпо струващо доверие
Играчите на пазара искат одит на пийпълметричната система, за да престане съмнението в рейтинговите данни
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес е рейтинг. Войната за зрители не се води само между самите телевизии, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Рейтингите са валутата на всички телевизии, а рекламодателите плащат определената за тях цена
Когато компаниите определят кога и как да насочат посланията си към хората, най-важното за тях е да знаят точно колко и какви хора гледат предаванията на различните телевизии. Затова и доверието в системата за измерване на зрителския интерс е от изключителна важност.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Никоя телевизия не е доволна от пийпълметрията и данните за рейтингите ако ги питате.Нека да направят одита по-лесен за да няма съмнения,а обяснението за бързо повишаващия рейтинг на ТВ7 е много прост,просто телевизията стана национална с ефирно излъчване и освен това купиха някои много рейтингови продукти като българското първенство по футбол.Имаше момент в който пийпълметричните агенции бяха две и тогава имаше големи разправии за рейтингите,явно е трудно всички да са доволни.
ма понеже някой се интересува от рейтингите им, освен самите тях:)))
Мен какво ме интерсува рейтинга на една телевизия при положение, че има предавания, които се гледат и такива, които не се гледат. Ето например БТВ с нейните канали - аз гледам основно футбол, други хора ще гледат основно турски сериали. При ТВ7 е същото - сега БГ футбола като започне - ще се гледа. Изобщо това с рейтингите ми е малко измислено и ненужно, освен за рекламодателите може би от части.
Хм .. интересно - "Булсатком" не били дали на ГАРБ да замерват гледаемостта в техните домакинства - що ли?! :)
До коментар [#3] от "georgi_colov74": Ами тя статията не е за това, какво ни интересува нас като зрители, а какво интересува телевизиите и рекламодателите :)
Засичането на рейтингите може да става и от няколко фирми. Всяка фирма ще заплаща на хората "приютили" устройствата им и ще получава парички за да предоставя получените данни на рекламодателите. Така лесно ще се изнегнат съмненията във фалшифицирането на рейтингите. При сегашната ситуация не се знае колко са устройствата, къде са поставени, кой е доставчика на телевизи, какъв е социалния статус на зрителя.
Освен, че ни ограбват, опитват да ни "поробят, поставят в зависимост" чрез финансовата система и инструменти, ами за целта прилагат и масова манипулация, а онези, които следва да отстояват правата ни и свободата ни, чакат да видят какво ще се случи, накъде вървят нещата и тогава евентуално, ако се издъни схемата, ще се намесят. И ако това не е някакво изчадие на диктатурата, то какво е?!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.