Скъпо струващо доверие

Играчите на пазара искат одит на пийпълметричната система, за да престане съмнението в рейтинговите данни

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес е рейтинг. Войната за зрители не се води само между самите телевизии, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Рейтингите са валутата на всички телевизии, а рекламодателите плащат определената за тях цена

Когато компаниите определят кога и как да насочат посланията си към хората, най-важното за тях е да знаят точно колко и какви хора гледат предаванията на различните телевизии. Затова и доверието в системата за измерване на зрителския интерс е от изключителна важност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    simeonov_ avatar :-|
    simeonov_
    • - 7
    • + 7

    Никоя телевизия не е доволна от пийпълметрията и данните за рейтингите ако ги питате.Нека да направят одита по-лесен за да няма съмнения,а обяснението за бързо повишаващия рейтинг на ТВ7 е много прост,просто телевизията стана национална с ефирно излъчване и освен това купиха някои много рейтингови продукти като българското първенство по футбол.Имаше момент в който пийпълметричните агенции бяха две и тогава имаше големи разправии за рейтингите,явно е трудно всички да са доволни.

    Нередност?
  • 2
    todortrifonov avatar :-|
    todortrifonov
    • - 3
    • + 7

    ма понеже някой се интересува от рейтингите им, освен самите тях:)))

    Нередност?
  • 3
    georgi_colov74 avatar :-|
    georgi_colov74
    • - 10
    • + 6

    Мен какво ме интерсува рейтинга на една телевизия при положение, че има предавания, които се гледат и такива, които не се гледат. Ето например БТВ с нейните канали - аз гледам основно футбол, други хора ще гледат основно турски сериали. При ТВ7 е същото - сега БГ футбола като започне - ще се гледа. Изобщо това с рейтингите ми е малко измислено и ненужно, освен за рекламодателите може би от части.

    Нередност?
  • 4
    vladimiraruseva avatar :-|
    vladimiraruseva
    • - 9
    • + 6

    Хм .. интересно - "Булсатком" не били дали на ГАРБ да замерват гледаемостта в техните домакинства - що ли?! :)

    Нередност?
  • 5
    a_lizzard avatar :-|
    a_lizzard
    • - 3
    • + 6

    До коментар [#3] от "georgi_colov74": Ами тя статията не е за това, какво ни интересува нас като зрители, а какво интересува телевизиите и рекламодателите :)

    Нередност?
  • 6
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 3
    • + 2

    Засичането на рейтингите може да става и от няколко фирми. Всяка фирма ще заплаща на хората "приютили" устройствата им и ще получава парички за да предоставя получените данни на рекламодателите. Така лесно ще се изнегнат съмненията във фалшифицирането на рейтингите. При сегашната ситуация не се знае колко са устройствата, къде са поставени, кой е доставчика на телевизи, какъв е социалния статус на зрителя.

    Нередност?
  • 7
    osudeni_dushi avatar :-|
    osudeni_dushi

    Освен, че ни ограбват, опитват да ни "поробят, поставят в зависимост" чрез финансовата система и инструменти, ами за целта прилагат и масова манипулация, а онези, които следва да отстояват правата ни и свободата ни, чакат да видят какво ще се случи, накъде вървят нещата и тогава евентуално, ако се издъни схемата, ще се намесят. И ако това не е някакво изчадие на диктатурата, то какво е?!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал