Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 8 фев 2013, 15:28, 6806 прочитания

Договори по време на съд

Телевизиите още водят преговори за условията, при които ще ги излъчват в цифров формат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Делото започна, цифровизацията си върви. Така най-кратко може да бъде описана ситуацията на българския пазар две седмици след като Европейската комисия даде България на съд заради зле проведените конкурси за цифрово ефирно разпространение на телевизия.
По медиите си тече рекламна кампания за предимствата на цифровото излъчване на стойност 17.5 млн. лв. Каналите продължават да водят тежки преговори за таксите, срещу които ще бъдат излъчвани програмите им през цифровата мрежа. Държавата възприе сценария - запазване на статуквото и плъзгане по европейските процедури, разчитайки на забавяне във времето и убеждавайки съда, че конкуренция в телевизионния ефир има.

Българският преход


Според плана за преход от аналогово към цифрово излъчване, приет от правителството, собственикът на двете частни цифрови мрежи "НУРТС България"* трябваше да е сключил договор до 31 януари с първите седем програми, които по право ще бъдат излъчвани от мултиплекса. Това са: bTV, bTV Action, Nova, Bulgaria On Air, TV7, BBT и "Дарик радио и телевизия". Същото важи и за собственика на обществения мултиплекс - "Фърст диджитъл" ЕАД** , който трябва да е сключил споразумение с БНТ и БНР за цифровото им разпространение.
По план от 1 март ще започне едновременното аналогово и цифрово разпръскване на всички изброени програми. Това ще продължи до 1 септември с цел гражданите да свикнат и да си осигурят устройства – set top box или телевизори, способни да излъчват цифровия сигнал. От септември аналоговият сигнал ще бъде спрян и телевизия ще се излъчва само цифрово.  

Входът към ефирното царство

Телевизиите, подписали със сигурност договор с "НУРТС България" за цифрово излъчване, са bTV, TV7 и BBT. Всъщност те вече се предават дигитално и това става ясно от официалния сайт на "НУРТС Диджитъл", компанията - собственик на "НУРТС България". В момента bTV и TV7 достигат цифрово до 12 области на България, сред които София, Варна, Стара Загора, Пловдив, Добрич, Габрово и други по-малки градове. Според инженери, занимаващи се с развитието на цифровата мрежа, това е така, защото мултиплекс операторът няма как да настрои мрежата, без по нея да тече реален тв сигнал.



От Bulgaria On Air и Nova не пожелаха да потвърдят дали имат сключени договори със собственика на частния мултиплекс. Три независими източника на "Капитал" обаче обясниха, че преговорите с Nova вървят най-трудно и двете страни още са далеч от подписването на договор. Въпреки че преди повече от два месеца изпълнителния директор на Nova Дидие Щосел коментира пред вестника, че гледа на цифровизацията като на предимство. "За съжаление има някои региони в страната, където зрителите не получават много добър сигнал за нашата телевизия. Скоро те ще могат да гледат и нея със същото качество, както и останалите. Това ще повиши нашата пенетрация", каза тогава той.

В преходните и заключителни разпоредби на Закона за радиото и телевизията е включен текст, който задължава bTV и Nova освен основния си канал да разпространяват и по още два, за да могат да запазят статута си на задължително разпространявани програми - т.нар. must cary. bTVе подписала за един допълнителен канал и предстои да реши кой ще е вторият. Nova очевидно не е решила.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1356 прочитания

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 3220 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Политици настояват за прозрачност на интернет сайтовете

Депутатът Антон Кутев обяви, че БСП имат 40-50 души, които работят във форумите за тях, но не са платени

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10