Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
42 11 фев 2013, 15:22, 12096 прочитания

Политици настояват за прозрачност на интернет сайтовете

Депутатът Антон Кутев обяви, че БСП имат 40-50 души, които работят във форумите за тях, но не са платени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пазарът на интернет реклама е пораснал с 25% през 2012 г.

Инвестициите в мобилен маркетинг са се покачили с 580% до 0.5млн. лв.

5 мар 2013

Затворът с най-широките прозорци

Контролът над съдържанието в интернет

11 фев 2013

Новият световен виртуален ред

Новоприети споразумения в сферата на телекомуникациите подкопават основната философия на интернет

4 яну 2013

Видимата заплаха

Международният съюз по далекосъобщенията ITU обсъжда в Дубай дали и как да въведе регулация на интернет

9 дек 2012

Европейският парламент отхвърли ACTA

След вота нито една държавa-членка на Европейския съюз не може да се присъедини към търговското споразумение

4 юли 2012

Шпионирай лесно

Нов проектозакон в САЩ може да позволи повсеместното онлайн следене

4 май 2012


Да се наложи по-стриктна регулация над интернет сайтовете, да се осигури прозрачност кой стои зад публикациите в мрежата и да се направи опит за диверсифициране на платените коментари от останалите. Около тези идеи се обединиха (макар и не напълно) политици от ГЕРБ, БСП и "Движение България на гражданите" на дискусия за "новите медии" в понеделник, организирана от сдружението на създателите на съдържание за интернет IAB - България.
 

Целта е хората и институциите в глобалната мрежа да поемат повече отговорност по подобие на традиционните медии за съдържанието, което публикуват. Проблем обаче е да се определи кога дадена личност например може да се разглежда като медия онлайн, тоест има висока популярност и неговите мнения и съобщения започват да тежат в обществото.

Анонимността и прекомерната свобода обаче може да бъде нож с две остриета за политиците. "Новите дигитални медии са мощно, но неконтролируемо оръжие", заяви Антон Кутев, представител от БСП по време на дискусията "Дигиталният дневен ред и новите медии: Ролята на партиите и гражданското общество", организирана от IAB България.

Освен Кутев, на нея присъстваха и евродепутатът Ивайло Калфин, Доброслав Димитров – представител на ГЕРБ, Прошко Прошков и Антони Тренчев от "Движение България на гражданите" и Христо Панчугов от национален съюз "Единство". Според Кутев комуникацията между хората и политиците в глобалната мрежа става повърхностна. Причината е, че за да привлече внимание политикът трябва да говори много кратко, понякога дори в 140 символа. Което кара политиците да обясняват нещата просто.

"Истинските неща са сложни и изискват повече от 3 думи, за да се опишат", допълни Кутев. Незабавното предаване на информацията е отличителната черта на интернет медиите, която може да изиграе и лоша шега на публичните лица. 

Контрол над сайтовете




В духа на повишаването на отговорността на хората, които публикуват съдържание онлайн, политиците в дискусията се обединиха, че трябва да се наложи някакъв контрол.

"Законовата регулация не трябва да обхваща обикновените потребители, а да засегне институциите – да се знае кой е собственикът на даден сайт и каква отговорност носи той", заяви Кутев. Подобно решение беше подкрепено и от Доброслав Димитров от ГЕРБ. Той обаче допълни, че трябва да се пипа внимателно, като не трябва да се налага пълен контрол.

Този факт обаче поражда някои последствия – като например, че е трудно или не може да се провери до колко новината е достоверна и реална, коментира Доброслав Димитров от управляващата партия. Именно отсяването на правдободобната новина в непрекъснатия поток от информация изменя политическата среда и то към по-лошо, смята Кутев. "Трябва да сме по-отговорни, и като потребители, и като източници на информация", призова Димитров по време на дискусията.

Прошко Прошков от "Движението България на гражданите" свърза липсата на прозрачност в онлайн сайтовете с подобната ситуация в традиционните медии. Причината е, че повечето потребители четат интернет страниците на вестници и телевизии, когато търсят новини. Липсата плурализъм в българското медийно пространство подкопава доверието на потребителите, допълни той.

Според Кутев, трябва да се изготви закон, в който да се регламентира кога един човек става медия онлайн (тоест има голяма посещаемост и влияние) и той да носи определена отговорност, за това, което публикува. Той допълни, че традиционните такива, са много по-отговорни и се подсигуряват, като за дадена информация цитират интернет източник. По този начин сайтовете се използват като "медийни перални" за съдържание, описа Кутев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Кой страхува журналистите 3 Кой страхува журналистите

Депутатът от ДПС Делян Пеевски системно използва медиите си за атака срещу независими издания, телевизии и журналисти. Тази седмица си набеляза Светослав Иванов от bTV

16 яну 2018, 1726 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (16 януари)

Осем оферти в търга за мащабната туристическа реклама в 22 държави; Рекламните инвестиции в България ще нарастнат с 3% през 2018 г.; "Нова броудкастинг груп" получи правата за тенис турнира в София; "Стандарт" може да смени собственика си; Новата печатна реклама на IKEA и расистка ли е наистина рекламата на H&M и др.

16 яну 2018, 843 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
С това разполагаме - по малко от всичко, но нищо, което да сложим на пиедестал

Дизайнерът от "Обединение за бранд България" Димитър Гавански пред "Капитал"

"Телиш": между дълга и вината

Централна кооперативна банка е изкупила всички обезпечени вземания към финансираната от КТБ изба и се превръща в основен кандидат да я придобие

Стари муцуни, популисти и евроскептици

Несигурните италиански избори отново ще изправят на нокти ЕС

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Заемите за корпоративния сектор ще стават още по-евтини

Емисия

DAILY @7AM // 17.01.2018 Прочетете