Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
42 11 фев 2013, 15:22, 13135 прочитания

Политици настояват за прозрачност на интернет сайтовете

Депутатът Антон Кутев обяви, че БСП имат 40-50 души, които работят във форумите за тях, но не са платени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Да се наложи по-стриктна регулация над интернет сайтовете, да се осигури прозрачност кой стои зад публикациите в мрежата и да се направи опит за диверсифициране на платените коментари от останалите. Около тези идеи се обединиха (макар и не напълно) политици от ГЕРБ, БСП и "Движение България на гражданите" на дискусия за "новите медии" в понеделник, организирана от сдружението на създателите на съдържание за интернет IAB - България.
 

Целта е хората и институциите в глобалната мрежа да поемат повече отговорност по подобие на традиционните медии за съдържанието, което публикуват. Проблем обаче е да се определи кога дадена личност например може да се разглежда като медия онлайн, тоест има висока популярност и неговите мнения и съобщения започват да тежат в обществото.


Анонимността и прекомерната свобода обаче може да бъде нож с две остриета за политиците. "Новите дигитални медии са мощно, но неконтролируемо оръжие", заяви Антон Кутев, представител от БСП по време на дискусията "Дигиталният дневен ред и новите медии: Ролята на партиите и гражданското общество", организирана от IAB България.

Освен Кутев, на нея присъстваха и евродепутатът Ивайло Калфин, Доброслав Димитров – представител на ГЕРБ, Прошко Прошков и Антони Тренчев от "Движение България на гражданите" и Христо Панчугов от национален съюз "Единство". Според Кутев комуникацията между хората и политиците в глобалната мрежа става повърхностна. Причината е, че за да привлече внимание политикът трябва да говори много кратко, понякога дори в 140 символа. Което кара политиците да обясняват нещата просто.

"Истинските неща са сложни и изискват повече от 3 думи, за да се опишат", допълни Кутев. Незабавното предаване на информацията е отличителната черта на интернет медиите, която може да изиграе и лоша шега на публичните лица. 

Контрол над сайтовете




В духа на повишаването на отговорността на хората, които публикуват съдържание онлайн, политиците в дискусията се обединиха, че трябва да се наложи някакъв контрол.

"Законовата регулация не трябва да обхваща обикновените потребители, а да засегне институциите – да се знае кой е собственикът на даден сайт и каква отговорност носи той", заяви Кутев. Подобно решение беше подкрепено и от Доброслав Димитров от ГЕРБ. Той обаче допълни, че трябва да се пипа внимателно, като не трябва да се налага пълен контрол.

Този факт обаче поражда някои последствия – като например, че е трудно или не може да се провери до колко новината е достоверна и реална, коментира Доброслав Димитров от управляващата партия. Именно отсяването на правдободобната новина в непрекъснатия поток от информация изменя политическата среда и то към по-лошо, смята Кутев. "Трябва да сме по-отговорни, и като потребители, и като източници на информация", призова Димитров по време на дискусията.

Прошко Прошков от "Движението България на гражданите" свърза липсата на прозрачност в онлайн сайтовете с подобната ситуация в традиционните медии. Причината е, че повечето потребители четат интернет страниците на вестници и телевизии, когато търсят новини. Липсата плурализъм в българското медийно пространство подкопава доверието на потребителите, допълни той.

Според Кутев, трябва да се изготви закон, в който да се регламентира кога един човек става медия онлайн (тоест има голяма посещаемост и влияние) и той да носи определена отговорност, за това, което публикува. Той допълни, че традиционните такива, са много по-отговорни и се подсигуряват, като за дадена информация цитират интернет източник. По този начин сайтовете се използват като "медийни перални" за съдържание, описа Кутев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 2146 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1549 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
С това разполагаме - по малко от всичко, но нищо, което да сложим на пиедестал

Дизайнерът от "Обединение за бранд България" Димитър Гавански пред "Капитал"

Още от Капитал
Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10