Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
42 11 фев 2013, 15:22, 13206 прочитания

Политици настояват за прозрачност на интернет сайтовете

Депутатът Антон Кутев обяви, че БСП имат 40-50 души, които работят във форумите за тях, но не са платени

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Да се наложи по-стриктна регулация над интернет сайтовете, да се осигури прозрачност кой стои зад публикациите в мрежата и да се направи опит за диверсифициране на платените коментари от останалите. Около тези идеи се обединиха (макар и не напълно) политици от ГЕРБ, БСП и "Движение България на гражданите" на дискусия за "новите медии" в понеделник, организирана от сдружението на създателите на съдържание за интернет IAB - България.
 

Целта е хората и институциите в глобалната мрежа да поемат повече отговорност по подобие на традиционните медии за съдържанието, което публикуват. Проблем обаче е да се определи кога дадена личност например може да се разглежда като медия онлайн, тоест има висока популярност и неговите мнения и съобщения започват да тежат в обществото.


Анонимността и прекомерната свобода обаче може да бъде нож с две остриета за политиците. "Новите дигитални медии са мощно, но неконтролируемо оръжие", заяви Антон Кутев, представител от БСП по време на дискусията "Дигиталният дневен ред и новите медии: Ролята на партиите и гражданското общество", организирана от IAB България.

Освен Кутев, на нея присъстваха и евродепутатът Ивайло Калфин, Доброслав Димитров – представител на ГЕРБ, Прошко Прошков и Антони Тренчев от "Движение България на гражданите" и Христо Панчугов от национален съюз "Единство". Според Кутев комуникацията между хората и политиците в глобалната мрежа става повърхностна. Причината е, че за да привлече внимание политикът трябва да говори много кратко, понякога дори в 140 символа. Което кара политиците да обясняват нещата просто.

"Истинските неща са сложни и изискват повече от 3 думи, за да се опишат", допълни Кутев. Незабавното предаване на информацията е отличителната черта на интернет медиите, която може да изиграе и лоша шега на публичните лица. 

Контрол над сайтовете




В духа на повишаването на отговорността на хората, които публикуват съдържание онлайн, политиците в дискусията се обединиха, че трябва да се наложи някакъв контрол.

"Законовата регулация не трябва да обхваща обикновените потребители, а да засегне институциите – да се знае кой е собственикът на даден сайт и каква отговорност носи той", заяви Кутев. Подобно решение беше подкрепено и от Доброслав Димитров от ГЕРБ. Той обаче допълни, че трябва да се пипа внимателно, като не трябва да се налага пълен контрол.

Този факт обаче поражда някои последствия – като например, че е трудно или не може да се провери до колко новината е достоверна и реална, коментира Доброслав Димитров от управляващата партия. Именно отсяването на правдободобната новина в непрекъснатия поток от информация изменя политическата среда и то към по-лошо, смята Кутев. "Трябва да сме по-отговорни, и като потребители, и като източници на информация", призова Димитров по време на дискусията.

Прошко Прошков от "Движението България на гражданите" свърза липсата на прозрачност в онлайн сайтовете с подобната ситуация в традиционните медии. Причината е, че повечето потребители четат интернет страниците на вестници и телевизии, когато търсят новини. Липсата плурализъм в българското медийно пространство подкопава доверието на потребителите, допълни той.

Според Кутев, трябва да се изготви закон, в който да се регламентира кога един човек става медия онлайн (тоест има голяма посещаемост и влияние) и той да носи определена отговорност, за това, което публикува. Той допълни, че традиционните такива, са много по-отговорни и се подсигуряват, като за дадена информация цитират интернет източник. По този начин сайтовете се използват като "медийни перални" за съдържание, описа Кутев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1275 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5416 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
С това разполагаме - по малко от всичко, но нищо, което да сложим на пиедестал

Дизайнерът от "Обединение за бранд България" Димитър Гавански пред "Капитал"

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Финaнсови играчки за деца

Банките отдавна имат предложения за разплащания за най-малките, но в сегмента навлизат и финтех компании

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10