ЛОГОрея

Или защо е грешка, че Министерството на икономиката и туризма даде на заден ход за логото на България

Димитър Гавански и Нико-Александър Ян са част то екипа, работил по новия бранд и лого.
Димитър Гавански и Нико-Александър Ян са част то екипа, работил по новия бранд и лого.
Димитър Гавански и Нико-Александър Ян са част то екипа, работил по новия бранд и лого.    ©  Цветелина Белутова
Димитър Гавански и Нико-Александър Ян са част то екипа, работил по новия бранд и лого.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Свределът е положение в авиацията, при което самолетът пропада неконтролируемо, въртейки се в спирала. Причините са грешен ъгъл на атака (ъгълът, под който лети самолетът) или загуба на скорост. Обикновено поводът е пилотска грешка. И единствено пилотът на самолета може да излезе от ситуацията.

Точно така изглежда кратката история на новите бранд и лого на България през последния месец. Проектът тръгна неубедително и не успя да набере скорост заради негативните коментари в медиите и социалните мрежи. Изпадна в неконтролируема спирала от скандали и дезинформация, а Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) не показа никакви признаци, че знае как да управлява този самолет.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
36 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    shift avatar :-(
    shift
    • - 17
    • + 42

    Много жалко, ако мислете, че недоволството на толкова много хора има единствено естетични мотиви. Недоволството е свързано с безобразния начин, по който обикновено се пропиляват обществените финанси. Не знам дали статията е включена в хартиеното издание на вестника, но аз лично не съм склонен да платя нито за подобно лого, нито за преразказ с елементи на разсъждение по темата.

    Нередност?
  • 2
    borabora54 avatar :-|
    borabora54
    • - 6
    • + 95

    Всичко което пишете е вярно - и хейтването, и известна завист, и "изместването" на въпроса, и урежданиците и пр. и пр. Всичко това обаче е следствие на идиотския начин на провеждане на подобни търгове. Първо и най-важно (говоря го от десетилетие) - при провеждане на търгове за графични решения за каквото и да било (дори най-проста брошура) състезанието трябва да е между ПРОЕКТИ!!!! И после между избраните да се търси оптимална цена. Как е сега? Някой печели заради най-ниска цена и гадаеш какво ще ти сервира. Провала е неминуем! Освен това - има показна дискриминация за да участваш - При поръчка от милион и половина - ти искат да покажеш обороти от около 4-5 милиона за предходната година!?! Ами те - участниците са предварително известни... А новите идеи, в никакъв случай не излизат от големите фирми. У нас дори напротив - най-голямата плява и боза се излива от големите рекламни агенции...

    Нередност?
  • 3
    svetla_1 avatar :-|
    svetla_1
    • - 47
    • + 25

    Чета, чета и се чудя докога ще го дъвчем това лого. То не бяха писаници, то не бяха изказвания колко е зле, ама колко пари сме дали.. дрън, дрън. Логото представя това което имаме- планини, море, слънце. Дали сме много пари.. еми да, ама парите не са само за логото, а за цялостната стратегия. Хората са участвали и са спечелили проекта. Моите извинения към художниците и другите рекламни агенции, но да бяха участвали и те, вместо сега да хейтват.

    Нередност?
  • 4
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 6
    • + 58

    Първо - проблемът е в ЗОП. Докато този с най-ниската цена печели - така ще е.
    Второ - хайде да измислим символ на българския туризъм? Няма такъв. И никога не го е имало, защото туризмът в България е приказен герой - всички говорят за него, но никой не го е виждал.

    Много по-важно е да има гъвкав визов режим за руснаците и да има по-малко хотели и ресторанти, но качествени и отговарящи напълно на изискванията.

    А иначе тежко и горко на този дето ще рисува нероден Петко.

    Нередност?
  • 5
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 5
    • + 23

    А логото трябва да се преробти. Трябва да се върне още 20 пъти, за да се разбере, че не можеш да разчиташ само на лого за туризъм.

    Нередност?
  • 6
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • - 3
    • + 56

    Недоволството е основно свързано с безобразния начин на харчене на обществени пари.

    Щом се дават 50 хил за подържане на фейсбук профил, хората автоматично приемат че 1.4млн за лого са просто подарени пари.

    Нетърпимоста към държавата е стигнала изключителни крайности.

    Нередност?
  • 7
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 5
    • + 47

    "Перу имат късмет, защото имат нещо силно разпознаваемо - кръговете в платото Наска. Повярвайте ми, ние нямаме. Пробвахме всичко. Няма нито една идея, която можем да вземем и да кажем, че е България", смята Гавански"

    Имахме един гений, който едва ли би могъл да каже цитираното по-горе. Казваше се Стефан Кънчев (лека му пръст)...
    Разликата в конкретния случай е моженето. Уядените агенции, които се надцакват в оферти с по 200 хил. лв., просто можеха да аутсорсват(сиреч да разиграят конкурс) графичния проект за да има реална конкуренция сред авторите. Това обаче не им отърва, защото ще лъсне голата истина, че големите агенции се занимават предимно с преразпределение на рекламни бюджети - сиреч местят едни пари, като в онзи виц...
    :-)

    Нередност?
  • Чарли
    • - 11
    • + 36

    Кадърно, кадърно, колко може да е кадърно това лого?


    Направо НЕКАДЪРНО Е!

    Нередност?
  • 9
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим
    • - 15
    • + 53

    Тази статия е някакъв грозен опит да се помогне на осралата се фирма. Логото е не просто грозно, а отвратително, отделно от това за великата им стратегия и лого са дадени безобразно много пари. И да не ми се оправдават че са правили тъпи проучвания между два плажа в чужбина, защото и така сметката НЕ ИЗЛИЗА. На тези за тази мизерна работа трябва да ги санкционират не да рисуват ново лого, което струва 5-10 хил. лв, а да си вземат тъпата стратегия и да върнат парите. Защото рекламисти, които казват, че не могат да намерят едно качество на даден продукт, което да изпъкне (в случая държавата България) просто не са си свършили работата. А в министерството който се е подписал да им даде толкова пари от утре би трябвало да е не само в бюрото по труда, а и в съда

    Нередност?
  • 10
    wakeop avatar :-|
    wakeop
    • - 1
    • + 17

    Докато 1-2 отрасъла се толерират държавно и получават всичко наготово, ще е така - взиране, критики и настояване за отчет за харчените пари.
    Никой нямаше да обърне внимание на омлета, ако фирмите в бранша бяха събрали пари помежду си и бяха платили сами за рекламната си кампания. Но се съмнявам, че при самофинансиране биха отпуснали подобен бюджет.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал