Регулации за бизнеса на кабелните оператори
С промени в Закона за защита на потребители се дава глътка въздух на клиентите, но се отваря възможност и за телевизиите в преговорите с операторите
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Какво ще се промени
Изменения на договора ще става само с писмено съгласие на клиентаДоговорите от разстояние отпадат
Двустранните договори между клиент и търговска компания ще може да се прекратява от "компетентен орган"
Бизнесът на кабелните оператори ще бъде регулиран, клиентите ще получат глътка въздух в отношенията си с доставчиците на тези услуги, а телевизионните канали много трудно ще могат да бъдат спирани от разпространение. Това ще бъде ефектът от промените в Закона за защита на потребителите, които бяха приети на първо четене от парламента в края на миналата седмица. Измененията обаче се посрещат с неодобрение от компаниите, членуващи в Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО). Тя обединява над 80% от доставчиците на тв съдържание у нас. Според тях те са популистки и вредни за индустрията и за самите потребители, защото създават излишна бюрокрация.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Супер!
Това ще е проблем по-скоро за Виваком (където има фиксирани по време договори), отколкото за Булсат.
При Булсат услугата е предплатена и не е задължително да плащаш всеки месец. Съответно и потребителите могат да спрат да ползват услугите им, ако не са доволни и да ги въстановят когато условията се подобрят без каквито и да било прекъсвания и подписване на договори.
Единствено е задължително да платиш 18 месечни абонамента, (без значение за какъв период - може и за 3 г. да ги направиш) за да не искат оборудването.
Ако този закон беше в сила преди 2 3 месеца, когато се караха БТВ и Булсатком - Булсатком щяха да са принудени да продължат да излъчват БТВ, само че да им плащат 3 пъти повече - което онзачава, че щяха да са принудени да искат от клиентите 2лв повече на месец.
Та я пак - как точно са защитени "потребителите" от този закон?
С ТОВА ли се занимава парламентът в последните си седмици, когато уж щял да отговори на актуалните и спешни проблеми в държавата? Регулация на банките? Фалит на физически лица? Либерализиране на енегрийния пазар. Неее, важното е да уредим нашите хора с по-голям дял от баницата на кабелните оператори?
Това са пълни глупости - оператора ми добави 20 канала към пакета ми от началото на договора ми с тях. Как щеше да стане това, ако за всеки от трябваше да ходя и писмено да казвам, че съм съгласен. Това е пълна идиотщина. Не мога да разбера как покрай една добра идея - да няма договори от разстояние - се прокрадват и пълни глупости, които никой не е обмислил.
Доколкото разбирам, предложението не е да се иска съгласие от клиента за промяна на пакет, а ако такава промяна бъде направена, то клиентът да може да прекрати договора без неустойки.
Единственият проблем на това предложение е, че става въпрос за всички канали. Тряба да се добави, че клиентът има право да обяви само част от каналите за желани (примерно 20) и правото за прекратяване на договора да важи само при спиране на някой от тях.
По този начин и операторът ще знае колко абонати са готови да се махнат, ако им спре даден канал.
Колкото по-бързо западнат традиционните медии, толкова по-добре за хората!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.