С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 мар 2013, 17:35, 4678 прочитания

Пазарът на интернет реклама е пораснал с 25% през 2012 г.

Инвестициите в мобилен маркетинг са се покачили с 580% до 0.5млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламодателите са вложили в интернет реклама 45.4 млн. лв. през миналата година. Това стана ясно по време на годишната среща на дигиталната индустрия - IAB Forum, която се проведе днес. Структурата на пазара остава непроменена от миналата година - 88% от инвестициите са в дисплей реклама, 6 на ста в реклама на клик, а 5% в "други", включително мобилна реклама.

Броят на свързаните с интернет смартфони е половин милион, а таблетите са 90 хил., показват още  данните на IAB България (Interactive Advertising Bureau - сдружението на създателите на онлайн съдържание).


Годишният ръст на инвестициите в дигитална реклама (през 2011 г. обемът на пазара е бил 36.3 млн. лв.) е над 25%, смятат от индустрията. Данните са подадени от 21 компании, които произвеждат съдържание и продават реклама онлайн. Числата са брутни, т.е. на база официалните им тарифи за рекламно пространство. Според източници от пазара обаче, отстъпките често стигат до 30-40%. 

Изследването не обхваща българското интернет пространство извън тези 21 компании, както и инвестициите във Facebook и Google реклама. "Средно рекламодателите отделят около 5-6% от бюджетите за такъв тип реклама, но при някои делът достига до 15%", коментира директорът "Бизнес развитие" в Investor.bg Драгомир Григоров. Така според председателя на управителния съвет на IAB България Жанет Найденова реалната стойност на пазара, като включим Facebook и Google, е 59 млн.лв.

Годината на мобилната и видео реклама



През миналата година участниците в изследването са регистрирали ръст от 580% на приходите си от мобилна реклама. Внушителното число обаче се дължи на изключително ниската база - през 2011 г. те са отчели инвестиции от едва 85 хил. лв. Година по-късно обаче рекламодателите са били по-смели и общия обем е достигнал над половин милион лева. 

"Този, който първи започне да използва рекламата в онлайн видео, ще има добро конкурентно предимство", коментира на форума търговския директор на Netinfo Ирина Поррузиан. Сайтът за видеосподеляне Vbox7, който е част от групата на Netinfo, е отбелязал 50% ръст на рекламните инвестиции през миналата година, каза тя. Но допълни, че видео рекламата продължава да е едва 3% от рич медиа форматите, които групата продава. 

Две измерения

Любопитно е, че на миналото издание на IAB Forum пазарът за 2011 г. беше оценен на 42.5 млн. лв. Тогава в изследването участваха 20 компании - с една по-малко, отколкото през 2012 г. Данни за своите приходи от интернет реклама са спрели да подават от "Дарик нюз", "Маркетинг комуникации", "Mail.bg" и "Резон медиа", а през миналата година за първи път са се включили BG Maps, "Вестникарска група България", "Мобилтел" и ABC Design and Communication.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война" "Репортери без граници": България е попаднала в ситуация на "медийна гражданска война"

Международната организация помоли президента Румен Радев да помогне за преодоляване на кризата със свободата на медиите

18 окт 2019, 2014 прочитания

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

18 окт 2019, 1328 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Цифровизацията: Бъдещето е неясно

Докато съдебните спорове по едрите проблеми продължават, на повърхността ефирният преход върви по ноти

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10