С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 мар 2013, 17:35, 4774 прочитания

Пазарът на интернет реклама е пораснал с 25% през 2012 г.

Инвестициите в мобилен маркетинг са се покачили с 580% до 0.5млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламодателите са вложили в интернет реклама 45.4 млн. лв. през миналата година. Това стана ясно по време на годишната среща на дигиталната индустрия - IAB Forum, която се проведе днес. Структурата на пазара остава непроменена от миналата година - 88% от инвестициите са в дисплей реклама, 6 на ста в реклама на клик, а 5% в "други", включително мобилна реклама.

Броят на свързаните с интернет смартфони е половин милион, а таблетите са 90 хил., показват още  данните на IAB България (Interactive Advertising Bureau - сдружението на създателите на онлайн съдържание).


Годишният ръст на инвестициите в дигитална реклама (през 2011 г. обемът на пазара е бил 36.3 млн. лв.) е над 25%, смятат от индустрията. Данните са подадени от 21 компании, които произвеждат съдържание и продават реклама онлайн. Числата са брутни, т.е. на база официалните им тарифи за рекламно пространство. Според източници от пазара обаче, отстъпките често стигат до 30-40%. 

Изследването не обхваща българското интернет пространство извън тези 21 компании, както и инвестициите във Facebook и Google реклама. "Средно рекламодателите отделят около 5-6% от бюджетите за такъв тип реклама, но при някои делът достига до 15%", коментира директорът "Бизнес развитие" в Investor.bg Драгомир Григоров. Така според председателя на управителния съвет на IAB България Жанет Найденова реалната стойност на пазара, като включим Facebook и Google, е 59 млн.лв.

Годината на мобилната и видео реклама



През миналата година участниците в изследването са регистрирали ръст от 580% на приходите си от мобилна реклама. Внушителното число обаче се дължи на изключително ниската база - през 2011 г. те са отчели инвестиции от едва 85 хил. лв. Година по-късно обаче рекламодателите са били по-смели и общия обем е достигнал над половин милион лева. 

"Този, който първи започне да използва рекламата в онлайн видео, ще има добро конкурентно предимство", коментира на форума търговския директор на Netinfo Ирина Поррузиан. Сайтът за видеосподеляне Vbox7, който е част от групата на Netinfo, е отбелязал 50% ръст на рекламните инвестиции през миналата година, каза тя. Но допълни, че видео рекламата продължава да е едва 3% от рич медиа форматите, които групата продава. 

Две измерения

Любопитно е, че на миналото издание на IAB Forum пазарът за 2011 г. беше оценен на 42.5 млн. лв. Тогава в изследването участваха 20 компании - с една по-малко, отколкото през 2012 г. Данни за своите приходи от интернет реклама са спрели да подават от "Дарик нюз", "Маркетинг комуникации", "Mail.bg" и "Резон медиа", а през миналата година за първи път са се включили BG Maps, "Вестникарска група България", "Мобилтел" и ABC Design and Communication.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2586 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2592 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Цифровизацията: Бъдещето е неясно

Докато съдебните спорове по едрите проблеми продължават, на повърхността ефирният преход върви по ноти

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10