Ръст и една четвърт

Развитието на пазара на дигитална реклама е позитивна история с няколко "но"

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако се считате за средностатистически българин, вероятно прекарвате пред телевизора 23 часа всяка седмица и допълнителни 16 часа в интернет. Поне така твърди изследването Mediascope Europe, което мери медийното потребление в 28 държави, сред които и България. Ако сте рекламодател обаче, вероятно виждате картината по друг начин. И все още харчите огромната част (около 70%) от бюджетите си за тв реклама, а за онлайн отделяте едва 5%. 

Въпреки това дигиталната индустрия не страда от липса на самочувствие. Пазарът върви с кротки стъпки нагоре въпреки кризата. А през изминалата седмица се окичи с ново отличие - този път за ръст на инвестициите от 25% за последната година. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • - 1
    • + 2

    За да се рекламира в Интернет се иска специализирано знание и уеб технологии, които изискват още по-висока степен на технологично познание - много пари.

    По-голяма част от бизнеса в България използва телевизията, защото не са запознати с възможностите на Интернет, а дори и да знаят нещо, то е повърхностно, не задълбочено.

    Времето ще е безмилостния рефер на предизвестената битка за първото място между телевизията и Интернет.

    Засега динозавъра е жив, но Дигиталната Ера не е за пра-исторически същества, освен за музеите.

    Интересно четиво по темата:

    "Издателство Axel Springer постигна рекорд благодарение на дигиталните медии"

    Приходите от подразделението за дигитални медии скачат с 22% до 1,17 млрд. евро и за първи път са главен източник на приходи

    http://www.investor.bg/novini/261/a/izdatelstvo-axel-springer-postigna-rekord-blagodarenie-na-digitalnite-medii,147872/

    Нередност?
  • 2
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 3
    • + 1

    Докато в България разходите на домакинство не стигат за храна, сметки и кредити и пенетрацията на банките е 59 процента не търсете пари в Интернет.

    Нередност?
  • 3
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov
    • + 1

    И какъв е извода когато тенденцията е в пъти по-изразена в развитите държави? Бизнеса е мега некадърно некомпетентен! Първото изречение е само достатъчно:)
    БГ мутрата не знай къ да прай пачка без бата!

    Нередност?
Нов коментар