Страна като слънце

Образът на България в чуждестранните медии се разминава с този, който ни се иска да продаваме. Важно е какви ще са последствията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Късче от рая, което обединява красотата на топлото сапфирено море с хармонията на величествените снежни върхове. Известно с дългите си топли лета, замечтаният аромат на розовите полета, богато оцветените овощни градини и обляните в слънце лозя." Така започва представянето на България в сайта на международното изложение за туризъм ITB в Берлин миналата седмица. Честно.

Разбира се, тези поетични строфи са далеч от представата на всеки, който следи отвътре събитията от последните два месеца. В същото време България е по средата и на друго маркетингово предизвикателство - да се наложи като добра среда за външни инвестиции. Това е причината в последния месец посланието "България: Ела на гости, върни се за инвестиция" да грее от страниците на бизнес медии като Financial Times и Bloomberg.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 12
    • + 24

    Рядко безсмислена статия

    Нередност?
  • 2
    nureto avatar :-|
    Mai Tai
    • - 8
    • + 14

    Всъщност статията е реклама на БАИ :)

    Нередност?
  • 3
    z82 avatar :-|
    z82
    • - 2
    • + 25

    Хората, които сериозно мислят за инвестиции нямат никаква нужда от реклама от типа предвиждан за Financial Times. Всички сериозни финансови институции постоянно разполагат с анализи на цялостната икономическа ситуация и бизнес средата във всяка една страна от ЕС и не само. Останалите инвеститори може би също. Ако администрацията и съда започнат да работят добре, тези инвеститори сами ще дойдат без никой да ги кани.
    Да плащаш за такива реклами в световни медии, когато в същото време всички в бизнес средите в и извън България знаят, че гониш инвеститорите е чиста форма на корупция. Може би се е предвиждало тези реклами да бъдат съпътствани от ласкателни статии за правителството на Борисов, което пък междувременно взе че падна. :-)
    Което идва да покаже, че на ,,авторитетните" световни издания май нищо нашенско не им е чуждо и журналистическата съвест навсякъде се продава за пари.

    Нередност?
  • 4
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • + 25

    Някой прави ли анализ след това какъв е ефектът от изхарчените 40 млн. или просто дайте да дадем едни пари на наши хора.
    Имидж най-трудно се изгражда и най-лесно се губи, така че първо да се поставят реални рекламни послания и след това да се харчат парите.
    Не знам дали е истина, но това Правителство страхотно прие идеята с огромни финансови бюджети за реклама. Примерно сега опукаха 4-5 млн. за реклама на цифровизацията, което си е чиста кражба и като бюджет и като смисъл. После и с логото и т.н.
    А когато трябваше да се опънат на Английското Правителство румънците със смешен бюджет се справиха имиджово по-добре.

    Нередност?
  • 6
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 10

    Образът е ясен, но първо да усвоим средствата, след което набързо сервираме едни яйца на очи. Няма страшно, пиянките на Златните и Слънчев бряг не ги вълнуват послания.

    Нередност?
  • 7
    4i4open avatar :-|
    Masala Sama
    • + 2

    Всички акции, провеждани с обществени пари, които са "по принцип" - популяризиране на страната като туристическа, бизнес, розова, красива и пр. са си чиста проба невежество, от което някой печели само за себе си. Ако не изтъкваш нещо конкретно и смислено, никой няма да ти обърне внимания... Това важи и за статиите, впрочем ;)

    Нередност?
  • 8
    plaats avatar :-?
    Луд Общественик
    • + 4

    "Имахме и 12 събития в Европа, САЩ и Азия. FT ги организират и канят потенциални инвеститори или такива, които влияят на хората, които взимат инвестиционни решения", разказва Борислав Стефанов...
    –––––––––––––
    Участвахме във въпросната поръчка. Няколко седмици след подаване на документи, получихме факс един късен петък следобед, който гласеше нещо рода на:
    "при ремонт на стаята, където се съхранява тръжната документация, бяха ЗАГУБЕНИ 2 (два) КАШОНА с документи и поръчката се отменя." Ще бъдете покани за ново подаване на документация!
    СМЕТАЙ за 12 млн. лв!!!
    Та, докато г-н Стефанов не може едни кашони да опази, да не говори за привличане на инвестиции :)
    За тези, който не знаят - сградата на БАИ се охранява доста добре и достъп е възможен само след показване на лична карта, и т.н.

    Нередност?
  • 9
    pepataneva avatar :-|
    pepataneva

    Имидж само с красива природа и „повече вътрешно убеждение, че всичко в крайна сметка ще бъде добре” не се гради, колкото и пари да се вложат в реклама. Докато персоналът по хотели и заведения е на толкова ниско ниво и обслужването е безобразно, докато не се мисли за качествена и пълноценна почивка на туристите, а не само как да им измъкнем парите, докато по курортите е пълно с мръсотия и простотия, няма да направим добро впечатление. Отделно са условията за инвестиране, където чуждите бизнесмени на всяка крачка се сблъскват с корупирани и некомпетентни чиновници. И какъв е ефектът от тези милиони по европейски проекти за популяризиране на БГникой не знае.

    Нередност?
  • 10
    mirohero avatar :-|
    mirohero
    • + 1

    Отивате на tripadvisor.com, и четете ревюта - това е популяризацията и необходимата реклама, никой не го вълнува нищо друго. На разните международни изложения, единственото което се прави, е да се сключват договори между големи туроператори и хотелски вериги - нещо, което бизнеса би трябвало сам да си финансира и прави.

    Нередност?
Нов коментар