Рекламно напрежение

Асоциацията на рекламодателите и рекламните агенции сезираха КЗК за фиксирани цени в закона за авторското право

Изграждането на популярни екранни образи дава храна не само на шоу бизнеса, телевизиите и светските издания, а и на рекламодателите. Освен в "Стъклен дом" или в "Под прикритие", "Комиците" и "Господари на ефира" актьорите се усмихват и по време на рекламните паузи в клиповете на вериги за бързо хранене, банки, автомобилни компании и др. Всичко това обаче си има цена. Участието на популярните от екрана лица изглежда лесно и логично, но може да поражда и заплетени казуси, преминаващи през регламента на закона.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство по сигнал на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Те смятат, че законът не може да определя фиксирани или минимални цени за предоставяне на авторски права, които се ползват в рекламите, защото това условие ще ограничи конкуренцията между рекламодателите и между комуникационните агенции.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се