Трикът на дубльора

Рекламната индустрия атакува актьорската гилдия заради фиксиране на цени по Закона за авторското право

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Минимални цени на актьорските услуги


Участие във видеоклип – стойностите се договарят индивидуално


Озвучаване на видеоклип – 200 лв. (повсеместно прието възнаграждение)


Озвучаване на аудиоклип – 80 лв.


Озвучаване на аудиоклип, създаден в радиостанция – 30 лв.

"Под прикритие", "Стъклен дом", "Господари на ефира", "Комиците". Сериали и комедийните предавания, които освен че се радват на голям зрителски интерес, се превърнаха в естествена среда за налагане на рекламни лица. Участниците в тях вече флиртуват с аудиторията и в клипове на вериги за бързо хранене, банки, автомобилни компании и т.н. Усмивките на Мария Игнатова, Димитър Рачков, Радина Кърджилова и техните звездни колеги обаче си имат цена, която вече е и обект на спор в рекламния бранш.

Казусът стигна до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК),която образува производство по сигнал на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Двете организации смятат, че законът не може да определя фиксирани или минимални цени за предоставяне на авторски права, които се ползват в рекламите, защото това условие ще ограничи конкуренцията между рекламодателите и между комуникационните агенции.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    borabora54 avatar :-P
    borabora54
    • + 19

    ТЕ (известните рекламни лица, разбирай) вече така се преекспонираха и досадиха, че купувам точно противоположното на онова, което рекламират. Не е лошо да се появи и статия за продуцентския, режисьорски и актьорски монопол, защото вече байгън от феодалните телевизии в които се въртят едни и същи... вероятно докато се научат... В политиката чакаме едни... да се научат! Тук пък чакаме други... и те да се научат... Абе, животът ни премина... в чакане! Но стане ли въпрос за мангизи, са като изтребители....

    Нередност?
  • 2
    mitkovasilev avatar :-P
    Митко Василев
    • + 6

    Хехе, точно за еснафска организация става дума. Или за картел, както е по-модерно да се казва в последно време. Между другото, това убива свободния пазар, тоест прави го несвободен, а подчинен на въпросните задруги.

    Нередност?
  • 3
    geoimg avatar :-(
    Geoimg
    • + 2

    [quote#2:"Митко Василев"]Между другото, това убива свободния пазар[/quote]
    Кое в България е свободен пазар!?

    Нередност?
  • 4
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov

    Актьорите трябва да са свободни да се договарят така както си искат. Не може цяла страна да те знае и да искат да ти плащат жълти стотинки. Същото е и с гласовете на актьорите защото те са разпознаваеми от други сериали или озвучавания, затова цената на гласа им е висока. Ако не ги устройва "рекламистите", да си озвучават сами!

    Нередност?
Нов коментар