Глад за медии

Половин година преди да заработи, холандският вестник De Correspondent събра 1 млн. евро от потенциални читатели

"Също както производителите на хранителни стоки осъзнаха, че за да продадеш много евтини калории, трябва да ги опаковаш с много сол, мазнини и захар - нещата, за които хората жадуват най-много, така и медийните компании се научиха, че съгласието продава много по-лесно, отколкото информацията." Цитатът е от книгата "Информационната диета" на Клей Джонсън, която защитава радикалното твърдение, че изобилието от бърза, евтина и некачествена информация вреди на мозъка ни точно толкова, колкото и бързата, евтина и некачествена храна на тялото. 

Един малък медиен експеримент от последния месец показа, че в морето от безплатна информация в интернет всъщност има осъзнат недостиг на качествена информация. Само за седмица проектът De Correspondent на холандеца Роб Вайнберг събра един милион евро от бъдещите си читатели. В началото на април 18 хил. души платиха по 60 евро, за да подкрепят една "качествена онлайн медия", както сами се определят от De Correspondent. Уловката е, че тя все още не съществува. Интернет изданието ще тръгне в края на септември именно благодарение на изключително успешната си crowdfunding* кампания.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се