Рекламна индустрия на ръба на нервна криза (обновена)

Парламентарните избори няма да са нужният катализатор за рекламния пазар.

Рекламна индустрия на ръба на нервна криза (обновена)

През 2012 г. пазарът се е свил с 1%, а очакваният спад за 2013 г. е три на сто

Мария Манолова
9585 прочитания

Парламентарните избори няма да са нужният катализатор за рекламния пазар.

© Надежда Чипева


"Помислете си, преди да предлагате услугите си на прекалено ниска цена или да извивате ръцете на агенциите."

Ненад Лозович, управляващ партньор в New Moment New Ideas Company

"Единственото положително в последните две години е, че спадът на рекламния пазар се забавя, но това е, защото няма накъде повече."

Иво Цеков, директор на медия агенция "Пиеро 97"

"Трябва да се се върнем в първи клас, за да си припомним какво всъщност предлага рекламната агенция." Така управляващият партньор в New Moment New Ideas Company Ненад Лозович започна лекцията си за това кои практики водят до постоянните спадове на рекламния пазар. И завърши с едно и също послание към агенции и рекламодатели: помислете си, преди да предлагате услугите си на прекалено ниска цена или да извивате ръцете на агенциите. Лекцията на Лозович беше част от ежегодния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), който протече минорно в Sofia Event Center вчера.

През 2012 г. брутният обем на рекламния пазар се е увеличил с малко над 8%, но в действителност инвестициите са намалели с един процент спрямо 2011 г., каза на форума председателят на БАКА Красимир Гергов. "Тази година предстоят избори, но въпреки това очакваме пазарът да спадне с 3%," допълни той. От свързаната с Гергов медия агенция "Пиеро 97," която традиционно подготвя докладите за форума, оцениха нетната стойност на рекламния пазар през 2012 г. на 710 млн. лв., или с 1.3% по-малко, отколкото през 2011 г.

Рекламни разминавания

"Помислете си, преди да предлагате услугите си на прекалено ниска цена или да извивате ръцете на агенциите."

Ненад Лозович, управляващ партньор в New Moment New Ideas Company

"Единственото положително в последните две години е, че спадът на рекламния пазар се забавя, но това е, защото няма накъде повече."

Иво Цеков, директор на медия агенция "Пиеро 97"

"Трябва да се се върнем в първи клас, за да си припомним какво всъщност предлага рекламната агенция." Така управляващият партньор в New Moment New Ideas Company Ненад Лозович започна лекцията си за това кои практики водят до постоянните спадове на рекламния пазар. И завърши с едно и също послание към агенции и рекламодатели: помислете си, преди да предлагате услугите си на прекалено ниска цена или да извивате ръцете на агенциите. Лекцията на Лозович беше част от ежегодния форум на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), който протече минорно в Sofia Event Center вчера.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


18 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Да ама интернет рекламата се развива

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    kirko08 avatar :-|
    kiril petrov

    До коментар [#1] от "Trollfest":

    Идеята е телевизионната да умре напълно. И тогава ще се отървем от Краси и компания

  • 3
    2.5 avatar :-P
    2.5

    До коментар [#2] от "kiril petrov":

    Надай се коньо...
    Този така се е срастнал с държавата, че ако трябва ще променят закона, само да гледаме задължително bTV и деривациите и.

  • 4
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    На фона на сделките от вчера, малко странно звучат тези прогнози.

  • 5
    damianrm avatar :-P
    damianrm

    Ами с този негативизъм в рекламите, все нещо хвърчи, нещо се удря, звука гърми в рекламата 2 пъти по-силно ... кой го измисли това че високия звук им помага? Като дойде рекламна пауза, с този звък ВЕДНАГА трябва да намалиш, да ама като си взел дистанцията и сменяш и канала!

    Бях в Испания 8 дни и гледах ТВ и рекламите техните и ахнах-значи може без повишен звук, може и рекламите 99 % да са позитивни, все нещо пеят, танцуват на тях .. а не съпер дразнещи като нашите!

    До всички рекламисти ... вземайте се в ръце, че съвесем си затривате и без това намаляващия пазар ...

  • 6
    borabora54 avatar :-P
    borabora54

    Ха... че има ли реклама в България? Това, което виждам, мислех, че са опити на някакви ученици от Художествената гимназия... да помогнат на децата... а то се оказва, че някои взимали и пари за него... и то не малко!

  • 7
    kihano avatar :-|
    kihano

    А дано изчезне дано! Рекламата е изключително вредно обществено явление! Вредата от него е по-голяма от тази на двете световни войни взети заедно! Рекламата води со бавна духовна смърт, емоционална неразвитост, материализъм, егоизъм, и други психопатологии, както и до ниски интелектуални способности (т.е. затъпяване). Освен това е и досада за която си плащаме! Да плащаш за да те дразнят с прекъсвания на предаванията по телевизията и да слушаш натрапчивите повторения на рекламата е форма на мазохизъм. Да, не мислете, че рекламата е безплатна или че с нея се плаща нещо, дето ви е безплатно! Няма такова нещо! Когато купуваш гащи, плащаш рекламата им, когато влезеш в Карфур, плащаш за рекламата му. С почти всяка покупка плащаш реклама. Плащаш да ти промиват мозъка и да ти бъркат в здравето, твоето и особено на децата ти!
    Рекламата трябва да се урегулира така както е урегулирано пикаенето и ср..ето - само на определените за това места! Който иска да ходи там да слуша и гледа реклами! Ама нямало никой да иде? Така ли? Значи рекламите масово са нежелани? Тогава кой и с какво право ни ги натрапва!

  • 8
    jonson avatar :-|
    jonson

    До коментар [#7] от "kihano":

    Да си представим за момент, че правителствата на всички държави изведнъж ги обхване колективно умопомрачение и приемат твоето искане:
    - Ще изчезнат телевизиите и радиата (всички без НВО и подържаните от държавата).
    - Интернет ще се разпадне, или най-малкото ще изчезнат всички портални сайтове, начело с Google и Yahoo.
    - Ще изчезнат 90% от вестниците и списанията.
    - Ще има само политическа пропаганда.

    И аз не обичам рекламата, но ако досадата е цената, която трябва да платя за описаните екстри, готов съм да я платя.

  • 9
    kihano avatar :-|
    kihano

    Представям си и ми става хубаво. Повечето медии бълват откровен боклук, който е интелектуална обида за зрителите.
    Но с това дори и да не се съгласиш в тезата ти пак няма логика. Просто радиата телевизиите гоогле и т.н. ще станат платени. И ще излиза по-евтино, щото няма да се плаща правенето на рекламите, което хич не е евтино. От цената на стоките ще паднат разходите за реклама и с парите които ще спестиш от това ще си плащаш за телевизията и радиото. Най добре на телевизията да се сложи устройство, което отчита до минута и секунда какво гледаш и да се плаща на предаване, а не на тел канал. Тогава всичките боклуци дето сега се финансират с реклама ще идат където им е мястото.

  • 10
    galio avatar :-|
    galio

    [quote#8:"jonson"]

    1) Ще изчезнат телевизиите и радиата (всички без НВО и подържаните от държавата).
    2) Интернет ще се разпадне, или най-малкото ще изчезнат всички портални сайтове, начело с Google и Yahoo.
    3) Ще изчезнат 90% от вестниците и списанията.
    4) Ще има само политическа пропаганда. [/quote]

    1) без частни корпоративни телвизии - кое е лошото?
    2) не, няма. там имаш възможност да си филтрираш информацията.
    3) и да стане, ще бъдат заменени от лични блогове - кое е лошото?
    4) какво общо има?

    и не мисля, че вникваш в казаното от кихано, според мен той има предвид рекламата като инструмент на консуматорката култура, а не рекламата като начин да излезеш на светло и да стигнеш до повече хора.

    а разликата е като тази между оферта за провеждане на детски партита и брейн-уоша със смарт-фоните.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход