С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
69 23 апр 2013, 17:31, 32156 прочитания

"Лично те помолих това да не го питаш"

"Господари на ефира" показаха как редакторът на предаването "Лице в лице" се опитва да спре въпрос за разследването срещу Мирослав Найденов

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само два дни след като в годишния си доклад за състоянието на човешките права в България Държавният департамент алармира, че състоянието на свободата на медиите е тревожно и има много притеснения за доминацията на медийния пазар от бизнес интереси, най-голямата частна телевизия в България - bTV показа нагледно как това се случва.

От циркулиращ клип от предаването "Господари на ефира", което върви по "Нова телевизия" виждаме кадри от предаването на bTV "Лице в лице". Там водещият Димитър Цонев взима интервю с зам.-главния прокурор Борислав Сарафов и му задава въпрос за обвиненията повдигнати срещу бившия земеделски министър Мирослав Найденов. В този момент от слушалката, която е в ухото на Цонев, се чува глас (достатъчно силен да се чуе в ефир), който казва на водещия: "Лично те помолих това да не го питаш". И продължава: "Ти нормален ли си", "Миткооо?!".




От bTV коментираха за "Капитал", че излъченото видео от "Господари на ефира" е "опит за дискредитиране на предаването и е поредният случай, в който един продуцент, на гърба на зрителите на национална медия, разчиства лични сметки с bTV заради засегнати финансови интереси", явно визирайки конфликтa от миналaта година между bTV и продуцентите на "Господарите" – "Глобал вижън" (на братята Магърдич и Джуди Халваджиян), които напуснаха bTV и отидоха в Нова телевизия.

Попитана от "Капитал", един от продуцентите на "Лице в лице" - бившият генерален директор на БНТ Уляна Пръмова коментира: "Зам. главният прокурор Борислав Сарафов бе поканен в предаването "Лице в лице" по повод проверката на ЕРП-та и енергийните дружества, която бе огласена същия ден и представлява не по-малък обществен интерес от разследването срещу Мирослав Найденов. Той не води пряко разследването срещу бившия министър и задаването на въпрос, който не може да получи отговор, е безцелно и не носи никаква информация на зрителя. "Лице в лице" е предаване със стабилна и лоялна аудитория заради широкия спектър от теми и събеседници, свободни да изкажат мнението си."



Пред "Капитал" г-жа Пръмова казва още, че "репликата в слушалката на водещия е отправена, защото предварително е било ясно, че гостът не води пряко разследването срещу Мирослав Найденов и не може да даде конкретен отговор."

Борислав Сарафов действително не наблюдава пряко разследването срещу Мирослав Найденов, но и не наблюдава пряко проверката в ЕРП-тата. В същото време обаче досъдебното производство срещу Найденов попада пряко в ресорите, за които Борислав Сарафов отговаря като зам.-главен прокурор, а проверката на ЕРП-тата се прави от друг заместник на Цацаров - Камен Михов.

В същото време под ръководството на Мирослав Найденов, земеделското министерство имаше най-много средства за раздаване на медии в този период, защото Програмата за развитие на селските райони има най-много средства за популяризиране: 36 млн., от които 18 млн. са изхарчени досега и остават още 18 млн. Те се дават през обществени поръчки, както и с директно договаряне с електронни медии, тъй като купуването на програмно време е изключено от поръчките. И по двете линии bTV печели много: телевизията е основен печеливш при поръчките за популяризиране, както и при тези за купуване на програмно време. Това е разбираемо заради пазарния й дял, но също така дава на земеделското министерство доста удобен лост за влияние върху съдържанието на медиата - подозрение, което в случки като тази става особено актуално.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2218 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2508 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Economist: Плурализмът на медиите в България е сериозно повреден

Непрозрачните структури на собственост и тормозът над журналисти са главните причини за накърняването на медийната свобода в страната

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10