С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
69 23 апр 2013, 17:31, 31588 прочитания

"Лично те помолих това да не го питаш"

"Господари на ефира" показаха как редакторът на предаването "Лице в лице" се опитва да спре въпрос за разследването срещу Мирослав Найденов

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само два дни след като в годишния си доклад за състоянието на човешките права в България Държавният департамент алармира, че състоянието на свободата на медиите е тревожно и има много притеснения за доминацията на медийния пазар от бизнес интереси, най-голямата частна телевизия в България - bTV показа нагледно как това се случва.

От циркулиращ клип от предаването "Господари на ефира", което върви по "Нова телевизия" виждаме кадри от предаването на bTV "Лице в лице". Там водещият Димитър Цонев взима интервю с зам.-главния прокурор Борислав Сарафов и му задава въпрос за обвиненията повдигнати срещу бившия земеделски министър Мирослав Найденов. В този момент от слушалката, която е в ухото на Цонев, се чува глас (достатъчно силен да се чуе в ефир), който казва на водещия: "Лично те помолих това да не го питаш". И продължава: "Ти нормален ли си", "Миткооо?!".




От bTV коментираха за "Капитал", че излъченото видео от "Господари на ефира" е "опит за дискредитиране на предаването и е поредният случай, в който един продуцент, на гърба на зрителите на национална медия, разчиства лични сметки с bTV заради засегнати финансови интереси", явно визирайки конфликтa от миналaта година между bTV и продуцентите на "Господарите" – "Глобал вижън" (на братята Магърдич и Джуди Халваджиян), които напуснаха bTV и отидоха в Нова телевизия.

Попитана от "Капитал", един от продуцентите на "Лице в лице" - бившият генерален директор на БНТ Уляна Пръмова коментира: "Зам. главният прокурор Борислав Сарафов бе поканен в предаването "Лице в лице" по повод проверката на ЕРП-та и енергийните дружества, която бе огласена същия ден и представлява не по-малък обществен интерес от разследването срещу Мирослав Найденов. Той не води пряко разследването срещу бившия министър и задаването на въпрос, който не може да получи отговор, е безцелно и не носи никаква информация на зрителя. "Лице в лице" е предаване със стабилна и лоялна аудитория заради широкия спектър от теми и събеседници, свободни да изкажат мнението си."



Пред "Капитал" г-жа Пръмова казва още, че "репликата в слушалката на водещия е отправена, защото предварително е било ясно, че гостът не води пряко разследването срещу Мирослав Найденов и не може да даде конкретен отговор."

Борислав Сарафов действително не наблюдава пряко разследването срещу Мирослав Найденов, но и не наблюдава пряко проверката в ЕРП-тата. В същото време обаче досъдебното производство срещу Найденов попада пряко в ресорите, за които Борислав Сарафов отговаря като зам.-главен прокурор, а проверката на ЕРП-тата се прави от друг заместник на Цацаров - Камен Михов.

В същото време под ръководството на Мирослав Найденов, земеделското министерство имаше най-много средства за раздаване на медии в този период, защото Програмата за развитие на селските райони има най-много средства за популяризиране: 36 млн., от които 18 млн. са изхарчени досега и остават още 18 млн. Те се дават през обществени поръчки, както и с директно договаряне с електронни медии, тъй като купуването на програмно време е изключено от поръчките. И по двете линии bTV печели много: телевизията е основен печеливш при поръчките за популяризиране, както и при тези за купуване на програмно време. Това е разбираемо заради пазарния й дял, но също така дава на земеделското министерство доста удобен лост за влияние върху съдържанието на медиата - подозрение, което в случки като тази става особено актуално.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

13 март 2019
София Ивент Център

capital.bg/fintech

Annual FinTech Summit


Запазете своето място сега


Теми в програмата:


  • Тенденции и двигатели за растеж на финтех индустрията
  • PSD2 и възможностите за бизнеса
  • Мобилни плащания и дигитални портфейли
  • Кои са последните технологични иновации на пазара
  • InsureTech: дигиталната трансформация в застраховането
  • Международно сътрудничество и възможности за растеж на екосистемата

Към регистрацията

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 февруари)

КЗК наложи 2.6 млн. лева глоби за имитация на кафе Nova Brasilia; Новата агенция proof. разраства екипа и портфолиото си от клиенти; Xplora поема дигиталното обслужване на Aladin Foods; IKEA празнува Св. Валентин и др.

19 фев 2019, 876 прочитания

Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019" Кампания за маргарин спечели "Рекламна академия 2019"

Всички участници разработиха проекти за лансирането на нови продукти и услуги на пазара

18 фев 2019, 1645 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Economist: Плурализмът на медиите в България е сериозно повреден

Непрозрачните структури на собственост и тормозът над журналисти са главните причини за накърняването на медийната свобода в страната

КЗК в страната на петролните складове

Антимонополната комисия изследва детайлно базите за горива. Целите може да са две - най-накрая качествен анализ на пазара или предизборна проверка срещу "Лукойл" за злоупотреба с монопол

Стефан Тафров: Няма да съм безгласна буква в услуга на европейско началство

Дипломатът и бивш посланик на България в ООН спечели убедително вътрешните избори за евролистата на "Да, България"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за ролята на жената

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Чуждите инвестиции скочиха временно заради банкова сделка, Карина Караиванова напуска КФН

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2019 Прочетете