С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
32 10 май 2013, 17:44, 24914 прочитания

Тяхната прекрасна нова агенция

Емил Захариев, Ивайло Нойзи Цветков и Александър Жеков стоят зад новата компания на рекламния пазар My Wonderful

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Когато се срещаме с тримата криейтив директори на най-новата рекламна агенция в София, ги хващаме в ключов за всеки нов бизнес момент - точно преди да закачат два шкафа в кухнята на офиса, в който са се нанесли току-що.

Емил Захариев, Ивайло Нойзи Цветков и Александър Жеков са творческият екип, който в началото на 90-те стои зад списание "Егоист". Впоследствие Емил става криейтив директор на New Moment New Ideas Company, а другите двама продължават да се занимават с различни списания. След десетгодишна раздяла от пролетта екипът отново е обединен от обща творческа и бизнес кауза - току-що създадената рекламна агенция с името My Wonderful.


Първи стъпки

"В момента сме повече вождове, отколкото индианци, но вождовете ще копаят канавка наред с индианците", шегува се за стъпалото, на което се намира в момента агенцията, Захариев. Името избират, защото не могат да се сетят за нещо по-хубаво от това да работиш в "моята прекрасна рекламна агенция".  Засега екипът е от общо седем души, а броят на клиентите е нула. Освен тримата криейтив директори в агенцията има още трима души творчески екип и един акаунт мениджър. My Wonderful е акционерно дружество, което се финансира от седмината. "Планираме да развиваме модела на партньорството", обяснява Емил Захариев. Защото рекламата е бизнес, в който хората са най-важният ресурс, но текучеството е голямо и трябва да имаш сериозен стимул, с който да ги задържиш при себе си. Засега моделът на агенцията не предвижда да предлагат медийно планиране или BTL, а да се фокусират върху криейтив обслужването. Позиционирането на My Wonderful е видно и от нейната структура - предпочитат да се съсредоточат върху рекламната идея, а не толкова върху каналите, чрез които ще се разпространява тя. 

Тримата замислят общ проект от "1990 и някоя година". Рекламната агенция обаче се появява през 2013 г., защото "чак сега Нойзи и Жеков се освободиха". Доскоро двамата се занимаваха с мъжките списания Playboy и Maxim. На въпроса защо са оставили списанията, които сами определят като "първата си любов", Ивайло отговаря с лаконичното, но искрено "за да се освободим от потока на безсмисленост". За преминаването си в рекламата той говори със заряд, а "аз съм дълбоко убеден" е най-често повтарящата се фраза в думите му.



Емил Захариев пък не само вече се е занимавал с реклама, но и дори се оттегли от работата си като криейтив директор в агенция през 2011 г. В интервю за "Капитал" тогава той казва, че е изморен от факта, че "рекламната индустрия се е превърнала в доставчик, а не в бизнес, който предлага експертни услуги в областта на комуникацията". След това се заема с режисура на рекламни клипове, така че все пак остава на същата сцена, макар и в различна роля. "Не съм преставал да се занимавам с тези неща - брифа, как агенцията е стигнала до този сценарий, как той може да стане по-добър, преговорите с клиента", разказва той.

Диагноза на индустрия в криза

"Тръгнах си, защото клиентите изпаднаха в страх, че понеже е дошла кризата, сега всичко трябва да се прави другояче, а не както досега", разказва Емил Захариев за мотивацията си да напусне рекламния бранш отпреди две години. Градените дотогава авторитет и доверие между агенция и клиент са рухнали под тежестта на кризата. "Агенциите сами се съгласиха да участват в пичове, чиято единствена цел е да намали цената на комисионите", наблюдава свиването на бизнеса Захариев. И допълва: "Всички се съгласиха да работят под себестойност, а пътят обратно е трънлив." Явно в тези две години си е починал добре от тези проблеми, щом отново тръгва в същата посока, смее се Захариев.

Резултатите от проблемите в бранша лесно личат във всеки произволен рекламен блок. "Повечето реклами в България по ирония на съдбата ни връщат към същинското значение на думата advertisement, а именно "обява", коментира Ивайло Нойзи Цветков. "Не те съблазняват, не изтъкват качество на продукта, заради което би трябвало да искаш да си го купиш, а просто съобщават, че този продукт го има на света. Оттам нататък имам чувството, че всички си казват "пуснахме реклама - каквото стане". За Захариев проблемът е и постоянната употреба на "императивната форма на някой евфемизъм за "купи" - "грабни", "обуздай", "яхни", "преодолей", "почувствай", като единствено изражение на call-to-action. За рекламиста обаче това не е умен подход. "Когато зрителят вижда твоето послание, той лежи на дивана си в хола, а не е в магазина, и няма никакво намерение да грабва нищо, ни вафла, ни кредит. Още повече че банката е затворена по това време, защото, когато гледаш този клип, е 21:30", коментира той. "Моментално забравяш рекламираните продукти, но това, което ти остава след рекламния блок, е странна смесица от ласкателство и заплахи", критичен е Захариев.

Той вижда причината в това, че в страха си дали ще успеят да достигнат до възможно най-широка публика рекламодателите натискат за опростяване на посланието. "Непрекъснато се разводнява до най-широкия общ знаменател заради страха да не изпуснем последния от таргета", обяснява Захариев. "Понеже най-широкият общ знаменател е съставен от най-инертните, глупави, безразлични хора - ние ще направим така, че да ни разберат те, което, разбира се, алиенира горната част."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm Закъснялото сливане на СВЅ и Vіасоm

По-големите по мащаб корпорации в сектора може по-лесно да могат да се конкурират с гиганти като Disney и Netflix, но и са по-малко склонни на рискове

23 авг 2019, 1146 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 1108 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Анкета ще изследва свободата на словото в България

Организаторите от АЕЖ-България ще потърсят мнението и на блогъри и "граждански журналисти"

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците