С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 май 2013, 13:20, 3674 прочитания

Анкета ще изследва свободата на словото в България

Организаторите от АЕЖ-България ще потърсят мнението и на блогъри и "граждански журналисти"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като от началото на годината три независими неправителствени организации - "Репортери без граници", Freedom House и Българският хелзинки комитет, установиха продължаващото понижаване на журналистическата свобода в България, " от Асоциацията на европейските журналисти" (АЕЖ) в България ще потърсят оценката и на самите български журналисти за средата, в която работят.

От 10 май до 10 юни 2013г. АЕЖ ще организира онлайн анкета, която има за цел да стигне до "възможно най-широк кръг от представители на медиите." Основните теми в проучването ще бъдат наличието на  вътрешен и външен за медиите натиск, автоцензура, условия на труд, ефективност на законодателството, формите на саморегулация и държавна регулация.


"Разчитаме на откровените мнения на колегите по всички поставени въпроси. Всеки журналист има уникален личен опит и би могъл да ни съдейства, за да разберем как трябва да се подобрят условията на труд и в крайна сметка – да подпомогнем  развитието на гражданското общество в България", коментира председателят на АЕЖ-България Кристина Христова.

АЕЖ организира подобно изследване за втори път. През 2011г. в него се включиха 113 журналисти, повечето от които оцениха крайно негативно българската медийна среда. "Много от тях признаха, че са били подлагани или са ставали свидетели на директен политически и икономически натиск," припомнят от организацията.

Освен анкетата сред представители на национални и регионални медии, за първи път тази година организацията ще се допита и до блогъри и "граждански журналисти". Въпросите ще са насочени към "активно създаващите медийно съдържание граждани", или т.нар. "нетизънс" (netizens), обясняват от АЕЖ.



Анкетата към професионалните журналисти ще бъде достъпна на уебсайта на АЕЖ-България – www.aej-bulgaria.org. Въпросникът до "гражданските журналисти" пък ще бъде персонално адресиран до изявени представители на тази общност. От организацията гарантират анонимността на участниците и в двете изследвания. Резултатите и анализът на данните ще бъдат представени в края на юни по време на публичен дебат на тема "Свободата на словото в България - 2013 г."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 1193 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4300 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Фасадна прозрачност

Управляващите направиха промени за по-голяма откритост на медиите по време на предизборната кампания, но не им позволиха да проработят

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10