Битка за радиоефира
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Битка за радиоефира

БНР ще има нов генерален директор до седмица

Битка за радиоефира

Започна конкурсът за нов генерален директор на БНР

Весислава Антонова
6801 прочитания

БНР ще има нов генерален директор до седмица

© Красимир Юскеселиев


Съветът за електронни медии (СЕМ) започна изслушването на кандидатите, които искат да управляват Българското национално радио (БНР) през следващите три години. До събеседването бяха допуснати 12 от общо 17-те кандидати, подали документи за участие в състезанието.

Днес е изслушването на първите четирима кандидат генерални директори. Редът на представянето им съвпада с реда, по който те са подали документите си за участие.

Рослана Белчева (вътрешен одитор в БНР), Диана Димитрова (бивш журналист в БНР и експерт в Министерството по управление европейските фондове по времето на Томислав Дончев), Ванче Бойков (преподавател в Нишкия университет), Жени Гаджалова (бивш главен счетоводител на БНР).

Първи рунд

Рослана Белчева има две ключови послания в концепцията си. Да се намали броят на служителите в радиото, но след атестация. Според Белчева медията може и без кореспонденти в страната на толкова много населени места. Вместо това може да се използват тези на БНТ. Кандидатката бе убедена, че радиото може да реализира приходи и чрез стимулиране на дарителството.

Втора в конкурса се представи Диана Димитрова. В нейните предложения за развитието на радиото също имаше "радикален момент", който не би се харесал от служителите вътре в БНР. "Да се намали броят на служителите и да бъде закрито радио "България" (медията прави предавания за чужбина на единайсет различни езика). Според Димитрова Радио София и новосъздаденото онлайн радио "Бинар" е добре да се слеят. Сред предложенията й за промени в програма "Хоризонт" са: всяко предаване да е с продължителност три часа. Да няма интервюта, по дълги от 7 минути. По думите на Диана Димитрова ще е полезно на всеки шест месеца отделите в БНР да правят анализ и отчет на разходите си. В концепцията й бе застъпена и точка, предвиждаща нова маркетингова политика за медията. В края на представянето си Димитрова обеща, ако стане генерален директор, да направи пълна ревизия на досегашното управление на радиото. По думите й бюджетът на БНР може да бъде актуализиран и увеличен след разговор с новия финансов министър, който и да е той.

В концепцията на третия кандидат, Ванче Бойков, се предвижда публичен контрол над дейността на БНР. Според него радиото трябва да е рекламното лице на българската държава. Бойков си пожела някой ден бюджетът на БНР да е 70 млн. евро, също като този на хърватското национално радио. Радиомостове, едномесечни специализации в чужбина за журналистите според езиковите им познания, нови телефони, диктофони, техника за монтаж и всичко, което е нужно за предаване от мястото на събитието, са част от останалите обещания на кандидат генералния директор.

Последна в днешния ден представи идеите си за развитие на БНР Жени Гаджалова. И според нея настоящият бюджет от 42 млн. лв. е малък за БНР и новият генерален директор трябва да се постарае да набави още средства за медията. Регулярно атестиране на служителите, което да е обвързано със заплащането, е също важна мярка според Гаджалова. Система за подготовка на кадри, повече съдържание в защита на потребителите, акцент върху социалните и екологичните теми бяха сред предложенията на бившия главен счетоводител на БНР.

За финала

Кой ще ръководи радиото през следващите три години, ще стане ясно на 23 май. Засега можем само да гадаем на базата на коментарите в медийните среди. На този етап като най-обещаващи се приемат кандидатурите на Бойчо Кулински и Радослав Янкулов, чието изслушване е утре. И двамата не са непознати за радиослужителите и имат опит в медията.

Едно е сигурно обаче - който и да оглави най-старата медия в България, ще управлява под напрежение какво ще се случи с внесената във Върховния административен съд жалба от композитора Найден Андреев. Той оспорва провеждането на конкурса, след като СЕМ не го допусна до събеседване, тъй като проверката на регулатора установи незаличена собственост във фирма. По същата причина жалба във ВАС внесе и Кирил Калев. Четиринайсетдневният срок за подаване на възражения до съда изтича утре и е много възможно от тази възможност да се възползва и Георги Василски, който отпадна от състезанието отново заради незаличена собственост във фирма.

Докато има жалби с неизяснен изход, нито новият генерален директор, нито управителният му съвет ще са сигурни за постовете си.

Съветът за електронни медии (СЕМ) започна изслушването на кандидатите, които искат да управляват Българското национално радио (БНР) през следващите три години. До събеседването бяха допуснати 12 от общо 17-те кандидати, подали документи за участие в състезанието.

Днес е изслушването на първите четирима кандидат генерални директори. Редът на представянето им съвпада с реда, по който те са подали документите си за участие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Държавната телевизия трябва да уволни, тези свои служители, от които нищо не става и да има повече директни предавания (както канал3).

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    b.manchev avatar :-P
    b.manchev

    Понастоящем БНР и БНТ са единствените работеща институции, чието съществуване е смислено и оправдано за обществото и поколенията в него!

    Единствената промяна би трябвало да бъде запазването на тези позиции, независимо от обстоятелствата. Точно, този принцип ги е превърнал в това, което са и в момента.

  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    В най-голямата и богата медийна компания в света - британската ВВС, двете най-важни думи са "оптимизация" и "икономизация", въпреки че всяка година корпорацията разполага с бюджет с пъти по-голям от този на държавата България. Дори тази година обединиха всички радио и телевизионни канали в една (по-малка) сграда, само за да могат да спестят пари.
    Не мога да разбера как в България, държавните радио и телевизия могат да си позволят безумни разхищения за дублиращи се функции и предавания, които текат едновременно по различните им канали и от които реално няма нужда. Кой по дяволите например има нужда да гледа новини отново по БНТ2, след като в същия момент новините по БНТ1 още дори не са свършили????? Или пък колко са хората по света, които ще предпочетат да слушат Радио България на средни вълни, след като такива радио-приемници вече не се продават?

  • 4
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"karen_walker"]В най-голямата и богата медийна компания в света - британската ВВС, двете най-важни думи са "оптимизация" и "икономизация", въпреки че всяка година корпорацията разполага с бюджет с пъти по-голям от този на държавата България. [/quote]Това за бюджета на ВВС е хипербола. Бюджетът им е в пъти по-малък от този на България (макар и значително по-голям от този на БНР). И най-важните думички винаги са били "обективност" и "разнообразие".


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK