Рекламна финиш линия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламна финиш линия

Рекламна финиш линия

Заявките в конкурса за маркетинг ефективност Effie през 2013г. са рекордно малко

Мария Манолова
4028 прочитания

© Капитал


Рекламната индустрия в България мери постиженията си през годината по двa критерия - творчески престиж и продажби. Първото се измерва на ежегодния фестивал за креативност ФАРА, а второто - на конкурса за ефективност Effie. На 29 май Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) ще потърси именно най-успешно продаващите кампании за изминалата година, но броят на желаещи да се състезават тази година, е най-малкият от създаването на конкурса до сега.

През 2013г. рекламните агенции и рекламодателите са регистрирали общо 29 кампании за участие в наградите Effie. За сравнение, в дебютната за конкурса 2008 г. заявките са 39, а през 2012г. желаещите да се борят за награда са 30. През последните години, заради стагнацията на рекламния пазар, се наблюдава занижен интерес на агенциите да участват в конкурси.

След първата фаза на конкурса, тази година журито (виж карето) допусна до финала 12 рекламни кампании. Най-много са участниците в категориите "Стоки" (4) и "Промоции" (3), а в "Корпоративни комуникации" има само една номинация. Рекламната компания BBDO Group получава най-много номинации - три, в категориите "Промоции" (за Pepsi Grand Party Race и Snickers Football) и "Социална, медийна, политическа" (за "Да изчистим България за един ден"). Ogilvy Group се състезават в две категории на финала - "Стоки" (за кампанията "Къде е Мариан" за Загорка АД) и "Корпоративни комуникации" (за кампанията "Само кажи благодаря" за Globul). Две са и номинациите на New Moment New Ideas Company -  "Зимното предложение на ДЗП" в категория "Стоки" и "VIVACOM TV Все едно си там II" в "Услуги". 

Победителите ще станат ясни на церемония на 29 май.

Журито на наградите Effie 2013

Ани Ангелова, маркетинг директор "Нова броудкастинг груп"

Василиса Младенова, директор "Бизнес Развитие" в New Moment New Ideas Company

Весела Димова, директор "Продажби" - bTV Media Group

Грета Колева-Хикова, ръководител "Комуникационни консултации" BBDO Group

Дарина Иванова, зам.-изпълнителен директор Publicis Sofia

Иво Алтънов, управляващ директор noblegraphics

Красимир Папазов, директор "Бизнес развитие" Ogilvy Group Sofia

Кристина Влахова, управляващ директор Intellecta Srl и CSA Celebrity Speakers

Люба Апостолова, медиа директор Huts JWT

Мартин Димитров, творчески директор reforma

Марчела Абрашева, регионален директор Югоизточна Европа - TNS BBSS South East Europe

Невена Бацелова, маркетинг мениджър BNP Paribas - клон София

Петя Стоянова, управляващ съдружник Power Brand

Светлана Проданова, Beiersdorf България, председател на Българската асоциация на

рекламодателите

Стефан Хинков, директор "Продукти и услуги" blizoo

Стоян Михайлов, управител Junction България

Рекламната индустрия в България мери постиженията си през годината по двa критерия - творчески престиж и продажби. Първото се измерва на ежегодния фестивал за креативност ФАРА, а второто - на конкурса за ефективност Effie. На 29 май Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) ще потърси именно най-успешно продаващите кампании за изминалата година, но броят на желаещи да се състезават тази година, е най-малкият от създаването на конкурса до сега.

През 2013г. рекламните агенции и рекламодателите са регистрирали общо 29 кампании за участие в наградите Effie. За сравнение, в дебютната за конкурса 2008 г. заявките са 39, а през 2012г. желаещите да се борят за награда са 30. През последните години, заради стагнацията на рекламния пазар, се наблюдава занижен интерес на агенциите да участват в конкурси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kristianb avatar :-|
    kristianb

    От тази жалка картинка следва най-логичният клиентски въпрос - защо да наемам рекламна агенция щом няма ефект?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK