Битката за радиоефира III
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Битката за радиоефира III

Радиото очаква новия генерален директор да встъпи в длъжност на 29 май

Битката за радиоефира III

Според кандидатите днес БНР има нужда от освежаване на програмата и повишаване на журналистическите заплати

Весислава Антонова
4014 прочитания

Радиото очаква новия генерален директор да встъпи в длъжност на 29 май

© Красимир Юскеселиев


Съветът за електронни медии (СЕМ) проведе разговорите си с последните четирима кандидати, допуснати до конкурса за генерален директор на БНР. Утре медийните надзорници ще обявят кой ще ръководи медиата през следващите три години.

Концепциите си днес представиха журналистката Гергина Дворецка, която за втори път се явява на конкурса; Поля Станчева, журналист и генерален директор на БНР два последователни мандата от 2001 до 2007г. (три пъти участвала в състезанието за поста); Митко Димитров - журналист, в момента PR на началника на отбраната ген. Симеон Симеонов; и Георги Божков, журналист с 18-годишен трудов стаж в радио "България".

БНР за мечтатели

Без да е сочена като фаворит в конкурса, Гергина Дворецка представи добра концепция и предизвика положителни реакции у членовете на медийния регулатор. Единствено в нейните виждания за развитието на БНР, основен акцент бяха журналистите в медиата. "Ще инвестирам в хората и ще положа усилия да мотивирам труда им. Няма да правя съкращения. Ще повиша заплатите", категорична бе тя. Според нея всеки журналист трябва да има смартфон, за да може да отговори на предизвикателствата на новата технологична среда, в която работят.

Дворецка е убедена, че основен акцент в работата трябва да има върху новите и социални медии, като форма за диалог със слушателите. В концепцията си тя залага още на опростяване на структурата и усъвършенстване на сайта на БНР. Според Дворецка, общественият съвет трябва да има по-силна роля при вземането на решения в радиото. Прозрачност, отговорност, независимост са основните ценности на журналистиката, които една обществена медиа трябва да следва, според журналистката. Дворецка обеща на сайта на радиото да се качват докладите на Сметната палата и финансовия отчет на радиото.

Бившият генерален директор на БНР от близкото минало Поля Станчева пък е убедена, че в медиата

трябва да се заложи много повече на кросмедийните продукти и даде пример как при предишното й управление е започнал първия такъв проект "Полет над нощта". Предаването се излъчваше едновременно по БНР и БНТ. Според нея трябва да има по-атрактивно съдържание в нощните блокове на програмата, например да се върне програма "Знание" по програма "Хр. Ботев", макар и не със същото име и с по-модерен формат.

Според Станчева е възможно да се развие нова онлайн програма по подобие на канала Viasat History, като основното и съдържание ще са архивни записи от "Златния фонд" на раиото, когато този архив се дигитализира. Сред идеите и бе създаването на Балкански информационен пул, който да отразява и да включва новини от региона. За него биха могли да работят журналистите от радио "България".

Станчева също като останалите кандидати, предложи да бъде направена оптимизация на администрацията, тъй като щатът е прекалено раздут. На въпрос на СЕМ защо отново кандидатства за генерален директор на радиото, тя отговори: "Защото имам решение на проблемите". Като своя грешка от миналото тя отчете подбора на екипа си. "Трябваше да събера хора, които са съмишленици", каза Станчева.

Кой иска да освежи ефира

Митко Димитров - най-младият участник в това състезание (на 29 години), демонстрира и най-високо самочувствие. Ако бъде избран, той би правил кампании в полза на обществото, защото по думите му те не могат да са приоритет само на частните медии, а и на БНР. Ще разчита на нови гласове и предавания и също ще се стреми да вдигне заплатите на служителите. Димитров иска да инвестира в купуването на съвременна сателитна техника за предаване на живо, запазване на продуцентския принцип, съвместни проекти с БНТ и търсене на европейско финансиране. Според него в момента в БНР липсват разследвания и той би направил така, че да ги има.

Последният, 12-ти кандидат за поста генерален директор Георги Божков, иска да заложи на силните имена в програмата. Той уточни, че много уважава Лили Маринкова като журналист, но предаването "Неделя 150" се е износило и има нужда от промяна на концепцията, а защо не и на името. Революционни и силни идеи в презентацията му нямаше, което създаде усещането, че участва в конкурса заради самото участие.

Утре в 11 ч. СЕМ с явно гласуване трябва да избере новия генерален директор на БНР.

Съветът за електронни медии (СЕМ) проведе разговорите си с последните четирима кандидати, допуснати до конкурса за генерален директор на БНР. Утре медийните надзорници ще обявят кой ще ръководи медиата през следващите три години.

Концепциите си днес представиха журналистката Гергина Дворецка, която за втори път се явява на конкурса; Поля Станчева, журналист и генерален директор на БНР два последователни мандата от 2001 до 2007г. (три пъти участвала в състезанието за поста); Митко Димитров - журналист, в момента PR на началника на отбраната ген. Симеон Симеонов; и Георги Божков, журналист с 18-годишен трудов стаж в радио "България".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK