Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 23 май 2013, 18:25, 12014 прочитания

Радослав Янкулов ще управлява БНР

През следващите три години той ще има нелеката задача да предприеме антикризисни мерки и да модернизира медията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


БНР в числа

Субсидия от държавния бюджет 2012 - 42 млн. лв. (за 2013 – 44 млн. лв.)

Брой служители – 1480

Общо приходи за 2012 г. – 2.4 млн. лв.

Разходи за заплати, други възнаграждения и осигуровки – 22 млн. лв.

Бюджетен излишък – 1.3 млн. лв.

Загуби – не са отчетени

(Данните са от отчета на БНР)
С четири гласа за Съветът за електронни (СЕМ) избра спортния журналист Радослав Янкулов за генерален директор на БНР. Подкрепиха го председателят на съвета Георги Лозанов, Анюта Асенова, Анна Хаджиева и София Владимирова. Мария Стоянова избра да подкрепи Иво Тодоров. Мотивите на медийния регулатор да дадат шанс на спортния журналист да ръководи БНР са, че той е човек, който ще управлява по нов начин радиото. "В БНР трябва да се промени звученето и динамиката", каза Георги Лозанов. Пред медиите той обясни, че тези конкурси винаги будят напрежение и уточни: " До вчера имаше натиск върху СЕМ конкурсът да не се провежда, но регулатора не се интересува от политическата воля", коментира председателя на съвета.

Янкулов е един от популярните гласове в спортния радиоефир. Бил е водещ на спортни емисии и на предаването "Хоризонт за вас". Познат е като директор на едни от първите частни радиостанции в България - Радио "Експрес" и Радио "99". В миналото е бил собственик на радио "Канал Ком" и радио "Спорт".


"Да стоиш добре, професионално пред микрофона и да управляваш радиото като мениджър са две различни неща", казва журналист, който дълги години е работил в медиата. Това е обяснението му защо, дори и да си силен журналист, не трябва да се блазниш от стола на генералния директор, който може да те провали.

Радослав Янкулов има мениджърски опит в частни медии. Въпреки това, в момента журналистите в "Хоризонт" са скиптични, че той може да се справи с проблемите на медията. По време на презентацията  пред СЕМ, той пък им поиска сто дни кредит на доверие.

Ситуацията на пазара



Изборите за генерален директор на държавните радио и телевизия са важни по няколко причини. От всеки от спечелилия поста се очаква да защити имиджа им на медии, които работят в полза на обществото. Да направи промени в управлението и да следи те да са в крак с новостите на пазара, съобразени с променената конкурентна медийна среда. Освен по-едрите задачи, човекът, който ще управлява БНР, ще трябва да направи и оптимизация на състава т.е. да направи съкращения, както и да се справи с разпределянето на бюджета, който държавата дава. Да намери допълнително финансиране и най-важното - да инвестира в журналистите и създаването на качествено ново съдържание. Да запази имиджа на радиото като свободна медия. И всичко това в условията на икономическа и политическа криза в страната. Свитият рекламен пазар и жестоката конкуренция на другите медии логично доведоха до криза в традиционния бизнес модел на радиото.

Тази година бюджетът на БНР е 44 млн. лв. От тази сума обикновено радиото отделя 44% за заплатите и възнагражденията на 1500-те си служители. Останалите са за издръжка, авторски права, а най-голямото перо е таксата за излъчване към БТК. Намаленият рекламен пазар и ограниченията в закона не дават много възможности за постъпления в радиопортфейла. Все пак обаче БНР има в пъти по-добър финансов старт за годината с държавната си субсидия в сравнение с частния радиобизнес, който трябва да се справя с доста по-ниски бюджети.

От публикувания на сайта на БНР отчет се вижда, че медията работи без загуба и дори успява да генерира приходи на фона на кризата. Според изследванита на "Маркет линкс" "Хоризонт" е лидер по слушаемост, но радиото е във все по-конкурентна среда не само с частните информационни радиостанции, но и с лавинообразно нарастващия брой на информационните сайтове, които все по често изпреварват БНР в съобщаването на информация. Новият генерален директор е длъжен да развие сериозно онлайн присъствието на радиото, ако иска медията да устои на предизвикателствата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 1731 прочитания

Брандовете и вирусът Брандовете и вирусът

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 2313 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Аутдор блокаж

Конкурсът за външна реклама в София се оказа незаконосъобразен и вероятно ще трябва да започне отначало

Още от Капитал
Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10