Аутдор блокаж

Конкурсът за външна реклама в София се оказа незаконосъобразен и вероятно ще трябва да започне отначало

Това е една история, изпълнена с добри намерения, сблъскала се с препятствия и белязана от обрати. Има от всичко: власт, бизнес, обществен интерес, интрига и оспорвани съдебни решения.

Това описание звучи като клише за сапунен сериал, но всъщност се отнася за нещо прозаично: задължението на Софийска община (СО) да стопанисва своята собственост. Именно така в резюме изглеждат опитите на институцията да се грижи за рекламните пространства в столицата през последните години. Сценарият е богат на случки, не много щастлив и с все още неясен край.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 2

    deja vu

    Нередност?
  • 2
    blacklabel avatar :-|
    BlackLabel
    • - 3
    • + 9

    Драги Капитал, как така началната цена на конкурсните пакети е 60% над моментната, а някой е предложил 300% над спечелилия конкурса. Ясно сте обяснили кои са спечелилите конкурса, обясни ли сте, че Джи Си Деко е фирма на олигарха Гергов, въпреки, че като човек от бранша ми е смешно, Джи Си Деко е френска фирма с над 10 хиляди работника, инвеститор с над 2 милиарда годишен оборот, далеч повече от Герговото БТВ :) Но от статията не ми е ясно кой обжалва конкурса, кои са фирмите, каква им е дейността, как така казват, че "хляба" от утре става 5 лева, и дали рекламодателите знаят затова :) Простите сметки показват, че за да им излязат сметките, един билборд 4х3м. би следвало да струва малко над 2 хил. лева за 2 седмици на рекламодателя. Хм, статията ми мирише на платена :) Обжалващите конкурса да не би да са фирми разположили незаконни рек. елементи в София и надяващи се хаоса и "добрия им бизнес" да продължи? Защитатаването на съмнителни интереси, коства вашите редовни читатели - като мен.

    Нередност?
  • 3
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • - 3
    • + 5

    До коментар [#2] от "BlackLabel":

    трудно ще заблудиш някой с подобни коментарчета

    Нередност?
  • 4
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov
    • - 2
    • + 3

    Не ми е точно ясно защо трябва частни фирми трябва реално да препродават рекламните площи на общината?
    В България обичаме до такава степен да даден всички функции на частния сектор, че е направо смешно. Нещо като присъствието на ЧЕЗ, Еон и Енерго про.
    Няма абсолютно никакъв смисъл общината да прави такова нещо. Рекламните агенции и фирмите без проблем може да си купуват площите от общината. Тя в този случай ще се явява като монополист, което е добре за нея! Трябва да гледаме обществения интерес, а не интереса на олигарсите.
    100% в ролята си на монополист общината ще може да вземе много по-големи такси за рекламните си площи отколкото която и да е от тези фирмички.
    Пълен абсурд... Има общински отдел реклама, обаче правят такъв конкурс!?

    Нередност?
  • 5
    blacklabel avatar :-|
    BlackLabel
    • + 4

    До коментар [#4] от "kozhouharov":

    Би било страхотно, да имахме манталитета за да запазим някой отрасъл държавен, но виж какво става с БДЖ, какво беше с Булгартабак - работеше на загуба умишлено, за да може да бъде приватизирана от Цв. Василев и да тряска му огромни печалби в момента, БТК - същата работа, не изброими са примерите. Навсякъде по света рекламните билборди са концесионирани. Идеята е фирмите вземащи концесията да имат ресурса да я приведат във вид подходящ за градска среда, да спазват правилата и в същото време съответната община да прибира максимално голям наем от тях. Статията е написана в защита на определен интерес, но истината е, че фирмите обжалващи - не обжалват резултата, а самия конкурс, по простата причина, че са собственици на незаконни билборди - не заплащат наем на Общината и имат интерес хаоса да продължи, да продължават да прибират, те не искат да печелят конкурса. Самия конкурс е едва за 600 билборда, обиколи София, рекламните елементи са над 10 000, от които над 3 000 са билборди, далеч съм от мисълта, че автора би могъл просто да е неинформиран :)

    Нередност?
  • 6
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#5] от "BlackLabel":

    Не съм много сигурен за това нещо с концесиите. Нищо не пречи общината да си направи фирма и да стимулира ръководството й за добри резултати така както се прави в големите компании.
    Нима изпълнителните директори на много компании не биха могли да ги докарат до фалит за да ги изкупят евтино? Могат, но когато получават достатъчно за да печелят не биха рискували с такава глупост.
    Всичко е въпрос на контрол и желание. Има много успешни държавни компании. Рено до средата на 90-те бяха с основен акционер държавата, е това зле ли им се отрази?

    Нередност?
  • 7
    blacklabel avatar :-|
    BlackLabel
    • + 1

    До коментар [#6] от "kozhouharov":

    Слагам ти плюс за наивната доброта която изтича от теб. Иска ми се да беше прав, но утопията си е утопия. Държавното управление винаги е непродуктивно, с пари под масата към чиновниците и винаги на загуба - изключения няма :) С концесия билбордите си остават на общината, а концесионерите трябва да спазват нейните правила. Другото важно е след като се концесионират тея няма и 600 билборда, да се помисли какво да се направи с другите няколко хиляди. София е грозна от толкова много незаконна реклама, тея които обжалват конкурса се борят той да не се проведе - страх ги е, резултат на страха им е тази статия :)

    Нередност?
  • 8
    kozhouharov avatar :-|
    kozhouharov

    До коментар [#7] от "BlackLabel":

    Ще се съгласим да не се съгласим:) Според мен е възможно и има много примери, но всичко зависи от общините/държавите. В България ще е трудно, в други от ЕС ще е лесно.
    Но определено съм съгласен, че София и почти всички български градове са страшно грозни от безразборната реклама. Не ни стигат дупките, ами и ориенталски реклами. Същото се отнася и за повечето пътища с опасни билбордове.

    Нередност?
Нов коментар

Вход