С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 юни 2013, 16:16, 9902 прочитания

Битката за дистанционното

Телевизиите продължават да се състезават за зрители и рекламодатели с български сериали и шоу програми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Българското кино е основният ни приоритет и това сме го заявили още преди 3 години. Проучванията, а и огромният интерес към българските сериали на bTV досега, показват, че сме успели да наложим новата тенденция в зрителското гледане и тя ще се запази поне в близките няколко години. Разбира се, няма да спрем да разнообразяваме и шоу програмите, които са задължителни за праймтайма ни. Търсим новаторски, изненадващи, позитивни формати.

Апостол Пенчев, програмен директор на bTV
Знаете ли кой е Ивайло? A Рафи? Kакво се случи с Джаро в третия сезон на "Под прикритие" или пък с героя на Христо Шопов в "Дървото на живота"? Ако отговорът е да, значи сигурно сте сред многобройните зрители на "Гласът на България" (bTV), където първото място спечели незрящият Ивайло Донков с изпълнение на "Аве Мария". А може би сте стискали палци на Рафи Бохосян в риалити формата "Като две капки вода" ("Нова тв"). Възможно е да се прибирате преди 20 часа, защото следите някой от новите българските сериали по БНТ, bTV или ТВ7.

В края на този телевизионен сезон спокойно можем да кажем, че оригиналните български сериали и риалити форматите отново доминират на телевизионния екран. Потвърждават го данните за зрителския интерес, както и рекламните инвестиции в телевизионно съдържание (виж таблицата).


Какво избра пазарът

Сред най-популярната целева група - хората на възраст 25-54 години, програмите с най-висок рейтинг в bTV са "Гласът на България", "Столичани в повече", "Комиците", "Огледален свят", "Предай нататък", "7 часа разлика", "Фамилията" и "Революция Z". В "Нова тв" най-висок рейтинг за същата група отбелязват "Като две капки вода", "Етажна собственост", "Dancing stars", "Национална лотария", "Пълна лудница", както и неделните игрални филми в праймтайма. В БНТ традиционно най-гледани са централните новини, футболните срещи и публицистичните предавания "Референдум" и "Панорама". В класацията на обществената телевизия се нарежда и новият български сериал "Недадените". В ТВ7 предаванията с най-висок рейтинг през приключващия сезон са "Къртицата", българският сериал "Дървото на живота", "Фронт"/"Фронтова линия", "Карбовски предаването" и "Великолепният век", естествено.

Според директора "Продажби" в медиа агeнция Argent Вера Георгиева това са и програмите, които се ползват с по-активен интерес от страна на рекламодателите. "Когато говорим за ефективност на инвестицията обаче, водещ критерий е подборът на програми, които ще достигнат до целевата група на рекламодателя на възможно най-ниската цена на рейтинг точка", коментира Вера Георгиева. Според нея невинаги най-рейтинговите програми могат да се считат за най-ефективни от гледна точка на рекламна инвестиция. Георгиева смята, че и през настоящия сезон каналите с голям телевизионен дял от аудиторията са предлагали разнобразни програми с атрактивно съдържание. "Телевизиите продължават активно да инвестират в съдържание с цел привличане на повече зрителска аудитория", допълва тя.



Управляващият директор в агенция Media club Катерина Буюклиева пък уточнява, че програмите, които винаги предизвикват интерес, са тези, които се излъчват на живо – музикални - забавни, спорт и новини.

През изминалия активен телевизионен сезон основните ефирни канали заложиха на вече наложените успешни формати - риалити програми, сериали, музикални и танцувални шоута. Това се отчита и от големите рекламодатели. "Като цяло конкуренцията в качеството на програмното съдържание се засилва. Впечатление направи голямо разместване на ключови лица и предавания между телевизиите, особено активни в това отношение бяха ТВ7", коментира пред "Капитал" Румен Петков, който отговаря за медия купуването на "Фикосота синтез" и "Италфууд" за всички пазари. Той също е на мнение, че все по-популярни стават българските сериали и четирите ефирни канала ги използват, за да привлекат рекламодателите. "Забелязва се разнообразие в сценариите и значително подобрение в качеството на заснемане", коментира Петков. През първата половина на годината "Фикосота синтез" активно рекламира в две от ефирните телевизии – "Нова тв" и ТВ7. "И двете телевизии отбелязват разширяване на позициите и пазарния си дял в последната година", уточнява Румен Петков и допълва, че телевизионната стратегия на "Фикосота" е да не се концентира само в определени програми, а да цели присъствие в множество, за да достигне до максимално широка аудитория.

"Tелевизиите тази година бях активни в предлагането на различно програмно съдържание въпреки припокриването на някои музикални формати", отчита и друг голям рекламодател - "Нестле".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1145 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1328 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Край на сигнала

Гръцкото правителство закри обществените радио и телевизия като първа стъпка от съкращението на 15 хил. работни места в публичния сектор

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10