С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 14 юни 2013, 16:16, 9811 прочитания

Битката за дистанционното

Телевизиите продължават да се състезават за зрители и рекламодатели с български сериали и шоу програми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



Българското кино е основният ни приоритет и това сме го заявили още преди 3 години. Проучванията, а и огромният интерес към българските сериали на bTV досега, показват, че сме успели да наложим новата тенденция в зрителското гледане и тя ще се запази поне в близките няколко години. Разбира се, няма да спрем да разнообразяваме и шоу програмите, които са задължителни за праймтайма ни. Търсим новаторски, изненадващи, позитивни формати.

Апостол Пенчев, програмен директор на bTV
Знаете ли кой е Ивайло? A Рафи? Kакво се случи с Джаро в третия сезон на "Под прикритие" или пък с героя на Христо Шопов в "Дървото на живота"? Ако отговорът е да, значи сигурно сте сред многобройните зрители на "Гласът на България" (bTV), където първото място спечели незрящият Ивайло Донков с изпълнение на "Аве Мария". А може би сте стискали палци на Рафи Бохосян в риалити формата "Като две капки вода" ("Нова тв"). Възможно е да се прибирате преди 20 часа, защото следите някой от новите българските сериали по БНТ, bTV или ТВ7.

В края на този телевизионен сезон спокойно можем да кажем, че оригиналните български сериали и риалити форматите отново доминират на телевизионния екран. Потвърждават го данните за зрителския интерес, както и рекламните инвестиции в телевизионно съдържание (виж таблицата).


Какво избра пазарът

Сред най-популярната целева група - хората на възраст 25-54 години, програмите с най-висок рейтинг в bTV са "Гласът на България", "Столичани в повече", "Комиците", "Огледален свят", "Предай нататък", "7 часа разлика", "Фамилията" и "Революция Z". В "Нова тв" най-висок рейтинг за същата група отбелязват "Като две капки вода", "Етажна собственост", "Dancing stars", "Национална лотария", "Пълна лудница", както и неделните игрални филми в праймтайма. В БНТ традиционно най-гледани са централните новини, футболните срещи и публицистичните предавания "Референдум" и "Панорама". В класацията на обществената телевизия се нарежда и новият български сериал "Недадените". В ТВ7 предаванията с най-висок рейтинг през приключващия сезон са "Къртицата", българският сериал "Дървото на живота", "Фронт"/"Фронтова линия", "Карбовски предаването" и "Великолепният век", естествено.

Според директора "Продажби" в медиа агeнция Argent Вера Георгиева това са и програмите, които се ползват с по-активен интерес от страна на рекламодателите. "Когато говорим за ефективност на инвестицията обаче, водещ критерий е подборът на програми, които ще достигнат до целевата група на рекламодателя на възможно най-ниската цена на рейтинг точка", коментира Вера Георгиева. Според нея невинаги най-рейтинговите програми могат да се считат за най-ефективни от гледна точка на рекламна инвестиция. Георгиева смята, че и през настоящия сезон каналите с голям телевизионен дял от аудиторията са предлагали разнобразни програми с атрактивно съдържание. "Телевизиите продължават активно да инвестират в съдържание с цел привличане на повече зрителска аудитория", допълва тя.



Управляващият директор в агенция Media club Катерина Буюклиева пък уточнява, че програмите, които винаги предизвикват интерес, са тези, които се излъчват на живо – музикални - забавни, спорт и новини.

През изминалия активен телевизионен сезон основните ефирни канали заложиха на вече наложените успешни формати - риалити програми, сериали, музикални и танцувални шоута. Това се отчита и от големите рекламодатели. "Като цяло конкуренцията в качеството на програмното съдържание се засилва. Впечатление направи голямо разместване на ключови лица и предавания между телевизиите, особено активни в това отношение бяха ТВ7", коментира пред "Капитал" Румен Петков, който отговаря за медия купуването на "Фикосота синтез" и "Италфууд" за всички пазари. Той също е на мнение, че все по-популярни стават българските сериали и четирите ефирни канала ги използват, за да привлекат рекламодателите. "Забелязва се разнообразие в сценариите и значително подобрение в качеството на заснемане", коментира Петков. През първата половина на годината "Фикосота синтез" активно рекламира в две от ефирните телевизии – "Нова тв" и ТВ7. "И двете телевизии отбелязват разширяване на позициите и пазарния си дял в последната година", уточнява Румен Петков и допълва, че телевизионната стратегия на "Фикосота" е да не се концентира само в определени програми, а да цели присъствие в множество, за да достигне до максимално широка аудитория.

"Tелевизиите тази година бях активни в предлагането на различно програмно съдържание въпреки припокриването на някои музикални формати", отчита и друг голям рекламодател - "Нестле".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещето на развлекателния тв бизнес Бъдещето на развлекателния тв бизнес

Медийните гиганти се борят за вниманието на зрителите. Битката ще бъде кървава

22 ное 2019, 627 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 ноември)

Новата кампания на БФС - равенство във футбола и обединение срещу дискриминацията; Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга; Браншови организации с инициатива за подобряване и развитие на дигиталната среда в България; Коледният дух в рекламата на John Lewis и др.

19 ное 2019, 1280 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Край на сигнала

Гръцкото правителство закри обществените радио и телевизия като първа стъпка от съкращението на 15 хил. работни места в публичния сектор

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

На източния фронт всичко е ново

Американският фотограф Едуард Серота, един от първите, които документират падането на комунистическата власт в Източна Европа

Юта: непознатата земя

Щатът, основан от мормонски първозаселници през 1847 г., е определен като номер едно по условия за предприемачество

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10