Държавата обеща правила при разпределянето на парите за популяризация на европрограмите

Достъпът на медии и комуникационни агенции до това финансиране ще е по-прозрачен, заяви вицепремиерът Зинаида Златанова

Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш
Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш    ©  Красимир Юскеселиев
Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш
Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш    ©  Красимир Юскеселиев

Правителството подготвя нови правила за по-голяма прозрачност при изпълнението на комуникационните планове на оперативните програми, заяви вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова след срещата си с организации от медийната и комуникационната индустрия в понеделник. По думите й администрацията ще изработи методически указания до всички управляващи органи за договорите с медии и рекламни агенции за популяризирането на европейските програми.

Този диалог започна още миналата година, когато Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) поиска от държавата промяна в заданията за обществени поръчки за комуникация. През лятото на 2012 г. браншът се срещна с тогавашния министър по еврофондовете Томислав Дончев. "На днешната среща стана ясно, че Министерският съвет иска да продължи диалога и да разширят кръга на организации, които са включени в разговорите", обясни пред "Капитал Daily" Деница Сачева, която е заместник-председател на БАПРА.

Пренасищане на диалога

Председателят на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР) Ивайло Богомилов пък уточни, че от началото на годината съществува и работна група със същата цел към Агенцията за обществените поръчки. В нея участват и двама от членовете на сдружението.

На срещата в понеделник, на която присъстваха още представители на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на медии, е била представена идеята на следващото събитие да бъдат поканени и Асоциацията на телевизионните продуценти и Съюзът на българските филмови дейци, разказа Сачева. Тя не е много обнадеждена след срещата, тъй като според нея не е била добре организирана и има вероятност процесът да излезе извън контрол заради прекалено многото участници в разговорите.  

Досега

Миналата седмица Министерският съвет публикува списък с всички медии, комуникационни агенции и фирми, които са получавали средства за реклама и публичност по оперативните програми. Общата сума е 66 млн. лв., като 28 млн. от тях са разпределени чрез директно договаряне с електронните медии, тъй като Законът за радио и телевизия позволява държавата  да не организира обществени поръчки в определени случаи. "В досега изпълняваните проекти по комуникация и информация по оперативните програми, списъкът за които излезе наскоро, ние нямаме нарушения, установени към този етап, и дано продължим по същия начин и с всички изпълнители на комуникационни проекти", коментира Златанова, цитирана от БНР. Златанова също така обеща в специално изявление миналата седмица да продължи с публичността, като се съберат в едно и покажат всички евросредства, разпределяни за комуникация по отделни проекти.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще