Държавата обеща правила при разпределянето на парите за популяризация на европрограмите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата обеща правила при разпределянето на парите за популяризация на европрограмите

Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш

Държавата обеща правила при разпределянето на парите за популяризация на европрограмите

Достъпът на медии и комуникационни агенции до това финансиране ще е по-прозрачен, заяви вицепремиерът Зинаида Златанова

Мария Манолова
4278 прочитания

Вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова обсъди правилата с представители на медийния и комуникационния бранш

© Красимир Юскеселиев


Правителството подготвя нови правила за по-голяма прозрачност при изпълнението на комуникационните планове на оперативните програми, заяви вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова след срещата си с организации от медийната и комуникационната индустрия в понеделник. По думите й администрацията ще изработи методически указания до всички управляващи органи за договорите с медии и рекламни агенции за популяризирането на европейските програми.

Този диалог започна още миналата година, когато Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) поиска от държавата промяна в заданията за обществени поръчки за комуникация. През лятото на 2012 г. браншът се срещна с тогавашния министър по еврофондовете Томислав Дончев. "На днешната среща стана ясно, че Министерският съвет иска да продължи диалога и да разширят кръга на организации, които са включени в разговорите", обясни пред "Капитал Daily" Деница Сачева, която е заместник-председател на БАПРА.

Пренасищане на диалога

Председателят на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР) Ивайло Богомилов пък уточни, че от началото на годината съществува и работна група със същата цел към Агенцията за обществените поръчки. В нея участват и двама от членовете на сдружението.

На срещата в понеделник, на която присъстваха още представители на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори, Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на медии, е била представена идеята на следващото събитие да бъдат поканени и Асоциацията на телевизионните продуценти и Съюзът на българските филмови дейци, разказа Сачева. Тя не е много обнадеждена след срещата, тъй като според нея не е била добре организирана и има вероятност процесът да излезе извън контрол заради прекалено многото участници в разговорите.  

Досега

Миналата седмица Министерският съвет публикува списък с всички медии, комуникационни агенции и фирми, които са получавали средства за реклама и публичност по оперативните програми. Общата сума е 66 млн. лв., като 28 млн. от тях са разпределени чрез директно договаряне с електронните медии, тъй като Законът за радио и телевизия позволява държавата  да не организира обществени поръчки в определени случаи. "В досега изпълняваните проекти по комуникация и информация по оперативните програми, списъкът за които излезе наскоро, ние нямаме нарушения, установени към този етап, и дано продължим по същия начин и с всички изпълнители на комуникационни проекти", коментира Златанова, цитирана от БНР. Златанова също така обеща в специално изявление миналата седмица да продължи с публичността, като се съберат в едно и покажат всички евросредства, разпределяни за комуникация по отделни проекти.

Правителството подготвя нови правила за по-голяма прозрачност при изпълнението на комуникационните планове на оперативните програми, заяви вицепремиерът по еврофондовете Зинаида Златанова след срещата си с организации от медийната и комуникационната индустрия в понеделник. По думите й администрацията ще изработи методически указания до всички управляващи органи за договорите с медии и рекламни агенции за популяризирането на европейските програми.

Този диалог започна още миналата година, когато Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) поиска от държавата промяна в заданията за обществени поръчки за комуникация. През лятото на 2012 г. браншът се срещна с тогавашния министър по еврофондовете Томислав Дончев. "На днешната среща стана ясно, че Министерският съвет иска да продължи диалога и да разширят кръга на организации, които са включени в разговорите", обясни пред "Капитал Daily" Деница Сачева, която е заместник-председател на БАПРА.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    jtbg avatar :-|
    jtbg

    Държавата обещала?? Не, актуалната имитация на правителство обещава - и ще обещае ВСИЧКО, само и само да остане още малко на власт.
    ГОВОРЕЩИ ПОЛИТИЧЕСКИ ТРУПОВЕ, махайте се от парламента!!!!

  • 2
    mi6kro avatar :-|
    mi6kro

    Да, след логото за 20 000 лева сега с преливане от пусто в празно тая женица смята да предотврати огромни загуби.

  • 4
    btnikol avatar :-|
    btnikol

    Медиите, които са получили най-много пари от еврофондовете сега си проличаха. БНТ, БТВ, Нова и някои регионални медии си скъсват задниците да правят платени репортажи за протестите против правителството. Шефовете им и редакторите са зависими все още от ГЕРБ е очевидно защо. Вижте списъка на Министерството, кой колко пари е лапнал за реклами и други измислени предавания. Олигарсите са основните рекламодатели и те също определят, какво и как ще се предава на "масите"!

  • 5
    nellyo avatar :-|
    nellyo

    Къде точно Законът за радиото и телевизията позволява държавата да не организира обществени поръчки в определени случаи?
    Въпросът е риторичен.
    Няма такава норма в ЗРТ.

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK