Внимавай в рейтинга

Сравнението на данните за гледаемостта на телевизиите между двете пипълметрични системи показва смущаващи разлики

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Можете ли да си представите, че турският сериал "Пепел от рози" е бил гледан от 60 хиляди мъже повече в сравнение с излъчващия се по същото време мач от европейското първенство по футбол? Картината действително е такава, поне според данните на компанията, измерваща зрителския интерес, GARB. 

Историята помни много случаи на съмнения в достоверността на пийпълметричните данни за гледаемостта. Потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет. И те настоявят за независим одит на системата, по която доставчикът на данни – GARB, измерва телевизионната гледаемост. Одитът започна и ще приключи през октомври.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове