С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 22 юли 2013, 21:13, 4095 прочитания

Започна надпревара за управлението на БНТ

СЕМ изслуша първите кандидати в битката за нов генерален директор - Вяра Анкова и Валерий Тодоров

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На 26 юли членовете на СЕМ трябва да изберат победител
Досегашните генерални директори на БНТ и БНР - Вяра Анкова и Валерий Тодоров, са първите двама кандидати, които показаха своите концепции за бъдещето на обществената телевизия. Според Анкова тя трябва да се превърне в "лаборатория за генериране и реализиране на каузи". При евентуалното си избиране пък Тодоров ще се концентрира към връщането на рейтинговите позиции и доверието в телевизията, както и да намали дефицитите в нейния бюджет. Това стана ясно от презентациите на двамата кандидати в Съвета за електронни медии (СЕМ) в понеделник. Изслушването на шестимата финалисти в състезанието започна в началото на седмицата и ще продължи до сряда. На 26 юли пък петимата членове на СЕМ ще трябва да решат кой ще управлява телевизията през следващите три години.  

С опит на поста


Презентацията на Вяра Анкова започна при огромен интерес от страна на служители в БНТ, творчески организации и синдикати. Сред евентуалните й бъдещи приоритети на поста са нуждата от предефиниране на функциите на обществените медии, както и развиването на всички възможни канали - телевизия, интернет, таблет и смартфон. Приоритет ще бъде и развитието на БНТ 2 като информационна телевизия, както и създаването на тематичен канал за култура. "След внимателен анализ на финансовото състояние и ако то позволява, можем да добавим и още два", коментира Анкова пред членовете на СЕМ. Тя предвижда развитието на спортен канал, който може да се създаде и с настоящия кадрови потенциал на медията. Подготвя се и пускането на БНТ HD, като вече тече преквалификация на персонала за работа с новите формати. Според Анкова неустойчивостта на бюджета е един от основните проблеми на БНТ в момента. На въпрос на Анюта Асенова от СЕМ дали БНТ би спечелила или загубила от евентуално обединяване с БНР Анкова коментира, че подобно сливане в момента е по-скоро "виртуална демагогика".  

От радио в телевизионния ефир

За представянето на Валерий Тодоров в СЕМ остана по-малобройна публика, като сред присъстващите се появи депутатът от БСП и зам.-председател на медийната комисия Мартин Захариев. Тодоров представи идеите си за общ мениджмънт на БНТ 1 и БНТ 2 и сливане на сутрешните блокове и обедните и вечерните информационни емисии на двете телевизии. Бившият директор на БНР предложи създаването на обществен съвет, в който да влизат девет експерти и трима членове, предложени от граждански организации. Сред критиките на Тодоров към настоящото състояние на телевизията са дефицитът в публицистиката и неравностойното развитие на сутрешните и следобедните блокове. "Недостигът на фолклорните предавания, особено в следобедните линии, предвид очевидния интерес на публиката е въпрос, който трябва да бъде разгледан", даде пример той. И добави, че "телевизионните конкурси и състезанията за песен и танц трябва да се възобновят".



Другите претенденти

Във вторник своите концепции ще представят Константин Каменаров и Радослав Главчев. По жребий за последния ден от изслушванията остават презентациите на Оли Груева и Красимир Ангелов. За първи път тази година БНТ 2 излъчва представянето на кандидатите на живо. СЕМ обяви конкурса за нов генерален директор на БНТ през май, а кандидатите можеха да подават своите документи за участие до 20 юни. Първоначално желаещите да управляват телевизията бяха общо девет. Съветът за електронни медии обаче не допусна до надпреварата телевизионния водещ Камен Воденичаров, и журналистите Стоил Рошкев и Георги Божков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1728 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4592 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ФАРА, версия 14

На рекламния фестивал в Албена ще има нова награда - Grand Prix и промени в журито и регламента

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг