С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 25 юли 2013, 12:08, 12392 прочитания

Вяра Анкова спечели втори мандат като генерален директор на БНТ

СЕМ гласува за настоящия шеф на телевизията с четири гласа "за"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
С четири гласа "за" Съветът за електронни медии (СЕМ) избра настощият генерален директор на БНТ Вяра Анкова за втори мандат. Първият изтича на 31 юли и след това тя навлиза в новия си мандат на управление, уточни председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Изслушванията на желаещите да поемат управлението на обществената телевизия започнаха в понеделник. Тази сутрин СЕМ проведе явно двустепенно гласуване по време на редовното си заседание. На първия етап от гласуването Вяра Анкова получи най-много номинации - пет, а Константин Каменаров, Валерий Тодоров и Красимир Ангелов - по две.


Във второто гласуване Вяра Анкова получи подкрепата на Георги Лозанов, Ана Хаджиева, Мария Стоянова и Анюта Асенова. Единствено новоизбраният член на СЕМ - Иво Атанасов, не даде своя глас за Вяра Анкова. Атанасов гласува за Валерий Тодоров, но пожела успех на Анкова. 

Анюта Асенова коментира отличителната "прецизност, изчерпателност и иноваторство, висока професионална компетентност и респектираюа задълбоченост" на представянето и визията на Вяра Анкова за БНТ. Според Георги Лозанов пък първият мандат на Анкова се е отличил с това, че медията е имала високо естетическо и интелектуално ниво. Лозанов пожела на новоизбраният директор във втория си мандат да успее да разшири аудиторията на телевизията.

При представяне на кандидатурата си пред СЕМ в понеделник Вяра Анкова посочи като свои бъдещи приоритети нуждата от предефиниране на функциите на обществените медии, както и развиването на всички възможни канали - телевизия, интернет, таблет и смартфон. Приоритет ще бъде и развитието на БНТ 2 като информационна телевизия, както и създаването на тематичен канал за култура. Вяра Анкова предвижда развитието на спортен канал, който може да се създаде и с настоящия кадрови потенциал на медията. Подготвя се и пускането на БНТ HD, като вече тече преквалификация на персонала за работа с новите формати. Според Анкова неустойчивостта на бюджета е един от основните проблеми на БНТ в момента.



В конкурса за генерален директор на БНТ първоначално участваха девет кандидати. До финалния етап достигнаха Вяра Анкова, оперативният директор на БНТ Константин Каменаров, досегашният генерален директор на БНР Валерий Тодоров, бившият журналист от БНТ и директор на културния институт Берлин Оли Груева, коресподентът в Кърджали Красимир Ангелов и "вечният кандидат" Радослав Главчев.

От името на голяма част от журналистическите дружества в БНТ Емил Розов подкрепи СЕМ за избора. 

Очаквайте подробности на www.capital.bg и в новия брой на в. "Капитал". 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: БНТ СЕМ телевизия

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1928 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4872 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Вяра в БНТ

СЕМ гласува доверие към визията на Вяра Анкова за развитие на БНТ за още три години

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата