Перфектният провал
Дефектите на цифровизацията досега водят до нулев ефект на финала


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Идеята на цифровизацията на телевизионния ефир беше да даде възможност за отваряне на пазара и създаване на допълнителна конкуренция, от която да спечелят зрителите. Обърнете внимание: беше. През последните пет години този процес беше оплетен в сложни схеми и зависимости, така че след него контролът върху ефирното разпространение на телевизионен сигнал да бъде контролиран от една група свързани компании. И всичко това с хладнокръвното участие на държавата, чиято роля бе да покровителства мрачните страни на процеса. Резултатът от това е, че цифровият ефир в момента е скъп и каналите, които могат да си го позволят, няма да са много повече от досегашните. Няма да има повече конкуренция, повече гласове и повече канали за реклама.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
29 коментара
Разликата между теория и практика на практика е доста по-голяма отколкто на теория...
Това,че цифровизацията не се случва точно така както сме очаквали не значи,че се провалила.Вярно е,че засега каналите които тръгват са само седем,но ако таксите които събират операторите на мултиплекси са по-големи те в един момент ще се принудят да ги намалят за да си избият инвестициите.А пък каналите ако се разпространяват безплатно и цифрово печелят много по-голяма аудитория отколкото само през кабеларките и така приходите им от реклами ще се подобрят.Щом навсякъде където е въведена цифровизацията е проработила,значи ще проработи и при нас.
По-добре да се нагласят правилно нещата и всичко да е наред. какво търсите под вола теле? Или на някои собственици на медии не им изнася нещо?
Голямата цел да има конкуренция между свободните програми и съответно разнообразие за потребителите явно няма да бъде постигната... А и не вярвам някога изобщо да е била търсена цел от провеждащите цифровизацията. Санкциите, които ЕС ще наложи за допускането на монопол са "едно на ръка", по-важно е как ще го обясни държавата на гражданите... Ако ги питаме, де...
с цел хората да си получат декодерите и навсякъде да тръгне цифровизацията, която е полезно нещо, което го има навсякъде, просто датата е изместена по напред във времето - нещата трябва да бъдат изпипани
До коментар [#5] от "Фатално Привличане":
[quote#5:"Фатално Привличане"]Просто датата е изместена по напред във времето - нещата трябва да бъдат изпипани[/quote]
Хайде тези анекдоти да ги запазите за броя на в. Уикенд.....Или вече е запълнено съдържанието с булшит, и идвате тук да ни забавлявате ?!
"Тоест не е изключено провалът с цифровизацията да се окаже до такава степен перфектен, че от него да губи и основният частен играч, заради когото очевидно беше създаден целият проблем."
Нищо чудно така да стане, колко неща в България бяха прецакани в стремежа за заграбване/овладяване. Още една позиция в списъка на взаимното надлъгване. Кога ли българите ще почнат да се водят от идеята, че когато всички са добре, и аз съм добре?! Какво пречи да има няколко доставчици, независими един от друг?
До коментар [#2] от "simeonov_":
Нали знаеш, че вестниците не Пеевски не се изплащат с парите, които изкарват от продажба и реклама. Считай че и мултиплЯксите така ще действат. И ще са по-скоро филтър на канали - цензура на едро.
Аз само не разбрах кому бе нужна толкова масирана рекламна кампания? Колко пари са налети за реклама не ми се и мисли.
Такива "анализи" потвърждават, че капитал вече не е някогашната добра медия. Кога ще осъзнаете, че да плюете по всичко, което не е на Прокопиев не е журналистика...
Публикувано през m.capital.bg
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.