Много бири и маркетингът да свири
Интересните идеи в рекламата на бира това лято идват от малки бюджети и нови канали
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
За хората, които работят за бирените компании, лятото не е онзи сезон, в който можеш ле-е-еко да забавиш ритъма и да си мислиш повече за море. Напротив, за тях това е най-активният период от годината, в който са съсредоточени най-много маркетингови активности.
Тази година пазарът на бира като цяло е в застой, а трите най-големи производителя в България избират различна стратегия за това колко видими да са. "Каменица" ("Каменица Fresh", Stella Artois, Staropramen, Beck's, "Астика", "Бургаско") почти удвоява рекламния си бюджет в сравнение с миналата година - до почти 12 млн. лв. "Загорка" ("Загорка Fusion", "Ариана", Heineken, Amstel) увеличава инвестициите си с една трета до 8.5 млн. лв., а "Carlsberg България" ("Шуменско", "Пиринско", Tuborg, Somersby) ги намалява с почти 20% спрямо 2012 г. (до малко над 3 млн. лв.). Данните са на мониторинговата компания Be Media Consultant и се основават на официалните рекламни тарифи. Затова и тези суми вероятно са завишени с поне 30%, но поне отразяват съотношението между бюджетите на трите компании.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
28 коментара
Големият брой фенове във ФБ все още не е гаранция за завидна онлайн репутация. 1% максимум е конверсията.
Като говорим за нестандартен маркетинг, вижте Хайникен как го правят. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embed ded&v=PenROORvLyw
...хм... не ме разбирайте погрешно... аз обичам жените... даже много... обаче... когато сложиш жена да управлява ... бира, се раждат недоразумения с дъх на лимон, аромат на боровинка, грейпфурт и т.н.
А истинската бира тази година е Шуменско премиум малц. Мъжете я обожават, жените - също. Само че ние не си пием бирата по социалните мрежи и гледайки реклама, а с приятели на плажа. Затова и мразим "да ни цакат с топла бира". ... Айде кибиците малко настрана ...
"...Дигиталната агенция обслужва брандовете Amstel и Heineken на производителя на "Каменица" Molson Coors."
Хора, наистина ли не проверявате какво пишете? Амстел и Хайнекен са на Хайнекен т.е. Загорка АД.
Ето и най-последната издънка на загорка (с малко з): http://www.youtube.com/watch?v=1UsxGj4bg_M&lc= UUYdkVb7adjzJEk5uSE1J96TAwFKixnRY9QeJUegXgw
Ако реклама на билборд или по телевизията накара някой да пие определена бира то той трябва да е много зле.
До коментар [#3] от "who cares":
Е, все пак безалкохолната бира с лимонова добавка е доста добра за шофьори. Малко си се изсилил за "недоразуменията".
До коментар [#4] от "delcho_rashkov":
И аз четох дотам...........след подобен крещящ пимер за некомпетентност и на автора, и на редактора, не смятам, че има смисъл да продължавам....
До коментар [#3] от "who cares":
Без да претендирам за вкусови качества ....
Шуменско вече се брави в Благоевград !!!
Завода в Шумен е закрит !!!
Голяма част от вкусовите характеристики на бирите се дължи на водата !
Това първи откриха, по трудния начин в Каменица.
Каменица се произвежда в Хасково !
Въобще стана един бъркоч ...
В тази жега не ми трябва реклама на бира, и без нея унищожавам доволно количество от любимата си марка:)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.