Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
45 19 авг 2013, 19:39, 11365 прочитания

Най-скъпата кампания

Според новия транспортен министър за реклама на цифровизацията са похарчени 19 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Рекламата на цифровизацията, която стана популярна с фразата "Абе, момче, как да го свържа?" и оживя през образа на актьора Любомир Ковачев, вероятно е най-скъпата рекламна кампания, правена с държавни пари. За популяризирането на прехода от аналогово към цифрово излъчване държавата отпусна 17.5 млн. лв. в края на миналата година. Тази сума е единственото, с което разяснителната кампания около цифровизацията привлече вниманието.

На 1 март тази година правителството в оставка гласува нови 17.5 млн. лв. да бъдат отпуснати на транспортното ведомство за декодери. Този ангажимент бе поет през декември 2012 г. "За всеки от етапите се предвиждат до 7.5 млн. лв. Следователно общо на цялата територия на страната – до 15 млн. лв.", обясниха тогава от ведомството. Остатъкът от сумата ще отиде отново за целите на информационната кампания. Или общо за реклама за радио- и тв клипове, публикации в печатни издания, печатни информационни и разяснителни брошури около цифровизацията отидоха около 19 млн. лв. Сумата привлече вниманието на новия министър на транспорта Данаил Папазов. На заседание на ресорната парламентарна комисия той обясни, че за реклама на цифровизацията bTV е получила 2.9 млн. лв. TV7 - 2 млн. лв., "Нова телевизия" - 2.5 млн. лв., но не уточни кога министерството ще е готово да предостави подробен отчет как са разпределени парите. Обществената поръчка за информационната кампания за цифровизацията пък бе спечелена от "Обединение Ти Си Ти Ви". Тя получи 8.311 млн. лв. без ДДС, за да я изпълни. В "Обединение Ти Си Ти Ви" влизат фирмите "Арчър айдиас" и "Пиеро 97 МД", зад които през годините се смяташе, че стои Красимир Гергов (напоследък има слухове за промяна на собствеността в "Пиеро", но те не могат да бъдат потвърдени, тъй като дружеството е с акции на приносител), и "Сова 5" на Васил Тончев.


Рекламата в медиите

Според  данните на мониторинговата компания Be Media Consultant за периода януари - юли 2013 г. в медиите са разпределени общо 9 812 774 млн. лева за излъчване на рекламни клипове. От тази сума най-много пари са инвестирани в  телевизия - 8 397 026 млн. лв. Трябва да уточним обаче, че данните на Be Media отразяват официалните рекламни цени на медиите (от които те вече по правило дават сериозни отстъпки, правят промоции и бартери). В тв каналите от групата на Nova Broadcasting Group са отишли 42% от тази сума, а в bTV Media Group - 33.36% (виж графиката). В "Нова тв" обаче са излъчени двойно повече клипове, отколкото в bTV например (виж таблицата). Прави впечатление, че от каналите, влезли в медия микса, най-малка сума за реклама на прехода е получила обществената БНТ - 209 514 лв. Другото особено в този случай е, че телевизията сама изработи клипа си за цифровизацията и не излъчва този, който частните канали излъчваха. В медия плана не са били и включени и по малки кабелни телевизии, но те и няма да качат програмите си на цифровите мрежи в близко бъдеще. Така логично парите са разпределени сред най гледаните ефирни и нишови канали, които първи ще се качат на мултиплекса.

В печатни медии са разпределени общо 1 316 880 млн. лв. Прави впчетление, че близо 883 949 хил. лв. от тях са дадени на вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Всеки ден" и "Меридиан мач". Изданията са собственост на "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, майката на депутата от ДПС Делян Пеевски. Общо 2 286 661 млн. лв. от парите, предвидени за реклама на цифровизацията, са били дадени на медии, контролирани от мажоритарния собственик на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и Делян Пеевски. Двете компании, които изграждат цифровите мрежи, които ще излъчват програмите на телевизиите, също са свързвани с тях.



В медия микса са включени и пет радиостанции. В тази медия са инвестирани и най-малко средства - 98 869 лв. Все още не може да се изчисли каква част от парите за реклама на цифровизацията са отишли за външна реклама, btl (немедийна реклама) и онлайн, защото мониторинговите данни на Ве Media Consultant не ги отчитат. Въпреки че тези канали не са измерени, едва ли инвестицията в тях би била толкова голяма, че да достигне предвидените 17.5 млн. лв. След края на август обаче финалните данни за реклама на цифровизацията би трябвало да бъдат отчетени от възложителя и компанията - изпълнител на поръчката за популяризиране на дигитализацията. По събраните до момента данни сметката не излиза.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1350 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5513 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Британското правителство е накарало The Guardian да унищожи данни

Според главния редактор Алън Ръсбриджър вестникът от месеци е под натиск заради разкритията около Едуард Сноудън

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10