Адаптирай това

Как оцеляват агенциите за маркетингови изследвания при свити бюджети за проучвания

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

С изследователи се говори лесно. Мисълта им e стройнo структурирана, а всяка теза илюстрират услужливо с числа и проценти. Затова и когато ги попиташ за анализ на собствения им бизнес, зад привидно стабилните показатели те чертаят далеч по-сложна картина.

От 2011 г. маркетинговите агенции подобно на рекламните работят в условия на силно съкратени бюджети за проучвания. За тях това означава опит да посрещнат проблема с различни решения. Бизнесът им все повече се раздалечава по осите на локалните и аутсорсинг проектите, традиционните и интернет изследванията, частните и държавните проекти. А две години след задълбочаването на кризата само някои от тези модели позволяват на агенциите да гледат на обема на пазара от 53 млн. лв. с оптимизъм. Други са далеч по-хладнокръвни. За компаниите пък, макар че надали биха го признали, кризата понякога означава взимането на маркетингови решения на сляпо.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    eskimos avatar :-?
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    • - 5
    • + 5

    Сигурно паралелно гледат на боб и леят куршум?

    Нередност?
  • 2
    spz34316709 avatar :-|
    spz34316709
    • - 1
    • + 3

    Пазар, доминиран от голф-синдиката. Да оставим настрана кражбата на името Галъп. Користта, оценявана на десетки милиони, на Стойчев-Райчев и сие ежедневно манипулира стотици рекламодатели. Данните в полза на медиите на тези, които плащат повече – я Гергов, я Пеевски – продавани от GARB, наливат огромен ресурс в агенцията. Както и слугуването на платежоспособни политически кръгове. Това я прави независима от търсенето на маркетингови изследвания и й гарантира оцеляване. Тази агенция ще е от няколкото останали, уви.

    Нередност?
Нов коментар