С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 12 сеп 2013, 14:00, 4911 прочитания

Парламентът се скара на СЕМ

Медийният регулатор представи отчет за дейността си през 2012 пред парламентарната медийна комисия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Документ

Под високо напрежение премина представянето на отчета на Съвета за електронни медии (СЕМ) в парламентарната медийна комисия. Представителите на левицата Мартин Захариев и Татяна Буруджиева имаха най-много забележки към отчета на СЕМ. Според Буруджиева медийният регулатор се е превърнал в орган, който е безучастен и присъства единствено като страничен наблюдател. "Методите за мониторинг, които СЕМ упражнява, са брадясали, мухлясали и прашасали, а БНТ не оправдава стотиците милиони, с които българските граждани я издържат", каза депутатът от "Коалиция за България" Татяна Буруджиева

Тя обвини СЕМ, че не е изпълнил задълженията си да следи и регулира процеса по цифровизацията, който ще се забави с месеци. Критики около проблемите с цифровизацията изказа и Мартин Захариев. По думите му с поведението си СЕМ сякаш "чака цифровизацията да се случи сама".


В критиките срещу председателя на СЕМ Георги Лозанов се включи и председателят на парламента Михаил Миков. Според него отчетът не дава достатъчно ясна представа за работата на регулатора и за проблемите в сектора (вижте отчета в прикачения файл).

Председателят на СЕМ, който беше предложен за член на регулатора от ГЕРБ в предишния парламент, отхвърли обвиненията и намекна, че атаките на левицата са провокирани от политически интереси. "Аз си давам сметка, че това е политическа сцена и тук се изразяват политически позиции, но нека не забравяме, че свободата на словото не търпи такива намеси", каза Лозанов. "Изглежда, че недоволството към от работата на медиите се прехвърля и към регулатора", допълни той.

Георги Лозанов коментира, че в доклада на съвета не се дават оценки. "Анализите са част от работата на СЕМ. Който има интерес, тези анализи могат да бъдат представени. СЕМ не е пазарен регулатор, а регулатор на медийното съдържание", обясни той. Според Лозанов СЕМ е възможно най-прозрачната организация в страната, а обществените медии - БНР и БНТ, през последните години са острови на стабилност въпреки медийната криза.



В хода на изслушването на отчета беше повдигнат и въпросът за нов медиен закон. Според Лозанов трябва да има нов закон за медиите, но "такъв закон се прави само на базата на сериозен обществен и професионален консенсус", допълни той. По думите му подобен консенсус в сегашната ситуацията в страната обаче, няма как да бъде постигнат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1406 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4346 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои се борят за най-добрите реклами и кампании (обновена)

Общо 40 агенции участват в рекамния фестивал ФАРА тази година

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие