С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 12 сеп 2013, 14:00, 4964 прочитания

Парламентът се скара на СЕМ

Медийният регулатор представи отчет за дейността си през 2012 пред парламентарната медийна комисия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Документ

Под високо напрежение премина представянето на отчета на Съвета за електронни медии (СЕМ) в парламентарната медийна комисия. Представителите на левицата Мартин Захариев и Татяна Буруджиева имаха най-много забележки към отчета на СЕМ. Според Буруджиева медийният регулатор се е превърнал в орган, който е безучастен и присъства единствено като страничен наблюдател. "Методите за мониторинг, които СЕМ упражнява, са брадясали, мухлясали и прашасали, а БНТ не оправдава стотиците милиони, с които българските граждани я издържат", каза депутатът от "Коалиция за България" Татяна Буруджиева

Тя обвини СЕМ, че не е изпълнил задълженията си да следи и регулира процеса по цифровизацията, който ще се забави с месеци. Критики около проблемите с цифровизацията изказа и Мартин Захариев. По думите му с поведението си СЕМ сякаш "чака цифровизацията да се случи сама".


В критиките срещу председателя на СЕМ Георги Лозанов се включи и председателят на парламента Михаил Миков. Според него отчетът не дава достатъчно ясна представа за работата на регулатора и за проблемите в сектора (вижте отчета в прикачения файл).

Председателят на СЕМ, който беше предложен за член на регулатора от ГЕРБ в предишния парламент, отхвърли обвиненията и намекна, че атаките на левицата са провокирани от политически интереси. "Аз си давам сметка, че това е политическа сцена и тук се изразяват политически позиции, но нека не забравяме, че свободата на словото не търпи такива намеси", каза Лозанов. "Изглежда, че недоволството към от работата на медиите се прехвърля и към регулатора", допълни той.

Георги Лозанов коментира, че в доклада на съвета не се дават оценки. "Анализите са част от работата на СЕМ. Който има интерес, тези анализи могат да бъдат представени. СЕМ не е пазарен регулатор, а регулатор на медийното съдържание", обясни той. Според Лозанов СЕМ е възможно най-прозрачната организация в страната, а обществените медии - БНР и БНТ, през последните години са острови на стабилност въпреки медийната криза.



В хода на изслушването на отчета беше повдигнат и въпросът за нов медиен закон. Според Лозанов трябва да има нов закон за медиите, но "такъв закон се прави само на базата на сериозен обществен и професионален консенсус", допълни той. По думите му подобен консенсус в сегашната ситуацията в страната обаче, няма как да бъде постигнат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 951 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4142 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои се борят за най-добрите реклами и кампании (обновена)

Общо 40 агенции участват в рекамния фестивал ФАРА тази година

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10