С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 12 сеп 2013, 14:00, 5010 прочитания

Парламентът се скара на СЕМ

Медийният регулатор представи отчет за дейността си през 2012 пред парламентарната медийна комисия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Документ

Под високо напрежение премина представянето на отчета на Съвета за електронни медии (СЕМ) в парламентарната медийна комисия. Представителите на левицата Мартин Захариев и Татяна Буруджиева имаха най-много забележки към отчета на СЕМ. Според Буруджиева медийният регулатор се е превърнал в орган, който е безучастен и присъства единствено като страничен наблюдател. "Методите за мониторинг, които СЕМ упражнява, са брадясали, мухлясали и прашасали, а БНТ не оправдава стотиците милиони, с които българските граждани я издържат", каза депутатът от "Коалиция за България" Татяна Буруджиева

Тя обвини СЕМ, че не е изпълнил задълженията си да следи и регулира процеса по цифровизацията, който ще се забави с месеци. Критики около проблемите с цифровизацията изказа и Мартин Захариев. По думите му с поведението си СЕМ сякаш "чака цифровизацията да се случи сама".


В критиките срещу председателя на СЕМ Георги Лозанов се включи и председателят на парламента Михаил Миков. Според него отчетът не дава достатъчно ясна представа за работата на регулатора и за проблемите в сектора (вижте отчета в прикачения файл).

Председателят на СЕМ, който беше предложен за член на регулатора от ГЕРБ в предишния парламент, отхвърли обвиненията и намекна, че атаките на левицата са провокирани от политически интереси. "Аз си давам сметка, че това е политическа сцена и тук се изразяват политически позиции, но нека не забравяме, че свободата на словото не търпи такива намеси", каза Лозанов. "Изглежда, че недоволството към от работата на медиите се прехвърля и към регулатора", допълни той.

Георги Лозанов коментира, че в доклада на съвета не се дават оценки. "Анализите са част от работата на СЕМ. Който има интерес, тези анализи могат да бъдат представени. СЕМ не е пазарен регулатор, а регулатор на медийното съдържание", обясни той. Според Лозанов СЕМ е възможно най-прозрачната организация в страната, а обществените медии - БНР и БНТ, през последните години са острови на стабилност въпреки медийната криза.



В хода на изслушването на отчета беше повдигнат и въпросът за нов медиен закон. Според Лозанов трябва да има нов закон за медиите, но "такъв закон се прави само на базата на сериозен обществен и професионален консенсус", допълни той. По думите му подобен консенсус в сегашната ситуацията в страната обаче, няма как да бъде постигнат.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1936 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1224 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кои се борят за най-добрите реклами и кампании (обновена)

Общо 40 агенции участват в рекамния фестивал ФАРА тази година

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10