Кои се борят за най-добрите реклами и кампании (обновена)

Общо 40 агенции участват в рекамния фестивал ФАРА тази година

Агенция на годината през 2012г. стана DDB София
Агенция на годината през 2012г. стана DDB София    ©  Аленсандър Лазаров
Агенция на годината през 2012г. стана DDB София
Агенция на годината през 2012г. стана DDB София    ©  Аленсандър Лазаров

Творческо жури

Йордан Жечев (DDB) - председател, Андрей Андреев - Вини (New Moment New Ideas Company), Велина Мавродинова (Студио "Ентусиазъм"), Влади Цонков (Saatchi&Saatchi), Иван Гаков (РА Крес), Марсел Леви (noble graphics), Мартин Димитров (reforma), Момчил Захариев (NEXT-DC), Радослав Бимбалов (The Smarts), Румен Киров (Publicis София), Анна Стилианаки (Ogilvy Group)

Медийно жури

Десислава Олованова (reforma) - председател, Весела Димова (btv Media Group), Добринка Стойкова (DDB Group), Иво Алтънов (noble graphics), Иво Цеков (Пиеро 97), Красимира Василева (Нова броудкастинг груп), Мария Гергинова (Ogilvy Group / Mindshare), Мария Тодорова (NEXT-DC), Милин Джалалиев (Saatchi&Saatchi), Мирослав Тонев (New Moment New Ideas Company) оценяват заявките в медийните категории. 

Над 37% повече заявки за участие, добро впечатление на медийното жури и доста по-критичните оценки на творческото жури в първите няколко сесии. Така започва тази година ФАРА - ежегодния рекламен фестивал в Албена. Събитието се провежда за 14-ти пореден път и продължава от 11 до 14 септември.

"Капитал" ще следи гласуването (виж по-долу) и подробности около фестивала на www.capital.bg

Общо 40 рекламни агенции участват във фестивала тази година, а новосъздадената награда Grand Prix е най-отличителната промяна в правилата. За нея може да се състезава всяка подадена заявка, а условието е едно - творческото жури да е единодушно, че рекламата е достатъчно добра, за да участва на международни фестивали за креативност. Ако има такава идея, БАКА ще спонсорира участието й на такъв фестивал, обещават организаторите.

Подкатегориите на Digital - Уебсайтове, микросайтове и мобилни прриложения; Онлайн реклама; Социални медии бяха представени в сряда. В тях има съответно четири, десет и 15 заявки. Творческото жури оцени на първи кръг и 12 радио реклами, които участват в конкурса.

В четвъртък сутринта медийното жури оцени на първи кръг категориите Дигитална кампания и Медийна кампания, със следните предварителни оценки:

Дигитална кампания

Duvamism (агенция Saatchi&Saatchi): 2 да, 8 не

Метро / Заедно на Велинкден (агенция Media Club): 10 не
Heineken - Road to the Final (агенция NEXT-DC): 7 да, 2 не Отива една жена при лекаря (агенция reforma): 9 да Семейство Филипови (агенция Saatchi&Saatchi): 9 да

Amstel - Да освободим свободното време (агенция NEXT-DC): 7 да, 2 не

Медийна кампания

Отива една жена при лекаря (агенция reforma): 7 да, 2 не

Паметници (агенция Saatchi&Saatchi): 7 да, 2 не Pepsi Grand Party Race (BBDO Group / Media Direction OMD): 4 да, 6 не Песента на ДЗП (агенция New Moment New Ideas Company): 7 да, 2 не
Семейство Филипови (агенция Saatchi&Saatchi): 3 да, 7 не Само кажи "благодаря" (медиа агенция Mindshare): 6 да, 3 не ЦиКатридина (медиа агенция Media Club): 10 не Amstel - Да освободим свободното време (агенция NEXT-DC): 8 да, 1 не
KFC - 199 пилета (агенция Saatchi&Saatchi): 8 не, 1 да Демоните на Да Винчи (агенция reforma): 7 да, 2 не Amstel Relaunch 2012 (агенция reforma): 2 да, 7 не IKEA: искам нова кухня (агенция PHD): 7 не, 2 да
Ценни книжа (агенция Saatchi&Saatchi): 9 да

В името на природата (агенция Mindshare): 7 да, 2 не

Резултатите са от предварителното гласуване на съдиите в медийното и творческото жури. Окончателният списък с преминалите във втори кръг ще стане ясен в събота.

През следващите дни лекции ще изнесат регионалният творчески директор на New Moment New Ideas Company Душан Дракалски, Нир Рефуа от McCann CEE, който ще говори за дигиталната реклама, както и програмният директор на Центъра за образователни инициативи Емил Джасим - за креативността и модерното образование.

Допълнена в 17:00ч

Филм: ТВ реклама и кинореклама (Стоки)

  • Aрома имидж (клиент Aroma Cosmetics; агенция Студио Ентусиазъм) - 9 не
  • Бай Гагньо стил (клиент Handy; агенция DDB) - 5 да, 4 не
  • Боцуняци (клиент Proviti / Veda Bulgarica; агенция noble graphics) - 5 не, 5 да
  • Блек рам уиски (клиент Винпром Пещера; агенция DDB) - 10 не
  • Арома колаген (клиент Aroma Cosmetics; агенция Студио Ентусиазъм) - 10 не
  • Bushmills Brothers (клиент Avendi; агенция Knoway) - 11 не
  • Жорж Ганчев (клиент Handy; агенция DDB) - 6 да, 4 не
  • 1 лев - серия от 3 (клиент Globul; агенция Ogilvy Group) - 3 да, 7 не
  • Кучета и шампанско (клиент Handy; агенция DDB)  - 3 да, 7 не
  • Знам какво не направи миналото лято (клиент Baumax, агенция DMB София) - 11 не
  • Кюфте, Покривка, Тромбон (клиент Britos, агенция DDB) - 6 да, 4 не
  • Лека нощ лузъри (клиент Tymbark, агенция The Smarts) - 10 не
  • Порно, серия от 2 (клиент Handy, агенция DDB) - 5 не, 5 да
  • Leki End (клиент Белла България, агенция The Smarts) - 10 не
  • Споко и дай нататък (клиент Престиж, агенция DDB) - 2 да, 8 не
  • Плочки за всеки дом (клиент KAI Group, агенция Virus Promotion Solution) - 11 не
  • Ханку брат (клиент Handy, агенция DDB) - 5 не, 5 да
  • Сто години правим живота по-сладък (клиент Захарни заводи, агенция All Channels Communication Group) - 11 не
  • Цифровизация (клиент Handy, агенция DDB)  - 9 да, 1 не

Филм: ТВ реклама и кинореклама (Услуги)

  • Автокъща (клиент ДСК, агенция noble graphics) - 10 не
  • Бензиностанции еко - любовта има четири гуми (клиент Еко, агенция All Channels) - 11 не
  • Бизнес кредит (клиент UniCreadit, агенция The Smarts) - 11 не
  • Всичко е добре, когато започва добре - серия от 5 (клиент Societe Generale Експресбанк, агенция Havas Worldwide Sofia) - 3 да, 7 не
  • Детектив (клиент Vivacom, агенция New Moment New Ideas Company) - 10 не
  • За всяка картина от твоя ден (клиент Raiffeisen Bank, агенция All Channels) - 11 не
  • Манекени (клиент Сердика Център, агенция Saatchi&Saatchi) - 4 да, 5 не
  • Само кажи "благодаря" (клиент Globul, агенция Ogilvy Group) - 6 да, 4 не
  • Спрбрзпртбтлсккрдт (клиент Unicredit, агенция The Smarts) - 5 да, 5 не
  • Чужди езици - серия: мед, велосипед, розово масло (клиент Българска банка за развитие, агенция Archer Ideas) - 2 да, 9 не
  • Отвъд технологиите (клиент Globul, агенция Ogilvy Group) - 2 да, 8 не

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"