DDB е рекламна агенция на 2013 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DDB е рекламна агенция на 2013 г.

Председател на творческото жури тази година е творческият директор на "Агенция на годината 2012" DDB - Йордан Жечев

DDB е рекламна агенция на 2013 г.

NEXT-DC е отличена за медиа агенция на 14-ия рекламен фестивал ФАРА, а reforma получи наградата Grand Prix

Мария Манолова
12819 прочитания

Председател на творческото жури тази година е творческият директор на "Агенция на годината 2012" DDB - Йордан Жечев

© ФАРА


DDB е най-креативната рекламна агенция за изминалите 12 месеца. Това реши творческото жури на рекламния фестивал ФАРА на церемония на 14 септември. Това е второ поредно отличие за DDB, след като миналата година спечели "Агенция на годината" в оспорвана битка с noble graphics.

През 2013 г. агенцията подаде най-много заявки за участие в състезанието - 49. DDB получи и най-много номинации за финала след първия кръг на журиране - 22.

Сред идеите на DDB с най-много награди тази година, както и миналата, са рекламите на Handy. Отличия получиха и клиповете на агенцията за So Independent Film Festival, както и работата им за бирения бранд Britos. Изпълнителният директор на DDB Ангелос Парасхакис пък вече няма да се занимава с оперативната дейност на агенцията, обяви той самият при получаването на наградата. Парасхакис обаче остава мажоритарен собственик на DDB София. 

"Медиа агенция на годината" за 2013г. стана NEXT-DC. Агенцията поллучи отличия за работата си по "Да освободим свободното време" на Amstel и Heineken Road to the Final. Двете кампании донесоха на NEXT-DC и отличия в творческите категории. "Загорка АД" пък стана "Рекламодател на 2013г." именно заради сътрудничеството си с агенцията за двата бирени бранда. 

Новосъздадената награда Grand Prix отиде при агенция reforma за кампанията "Отива една жена при лекаря" (която получи и награди за "Иновативно използване на дигитални медии", "Дигитална кампания", "Медийна кампания", "Социални медии", "Интерактивна кампания", "One-to-One Communication" и "Рекламна кампания"). Целта на наградата е да отличи рекламни идеи на световно ниво. Условието е поне 80% от журито да са категорично обединени около една и съща заявка, какъвто явно е бил случаят с "Отива една жена при лекаря".

С много награди си тръгнаха и Ogilvy Group (3 златни, 4 сребърни и 7 бронзови), New Moment New Ideas Company (3 златни, 4 сребърни и 3 бронзови), Студио Ентусиазъм (3 златни, 1 сребърна и 1 бронзова награда) noble graphics (2 златни, 2 сребърни и 8 бронзови), The Smarts (3 сребърни и 4 бронзови), Saatchi&Saatchi (2 сребърни, 5 бронзови) и Publicis (2 сребърни и 4 бронзови награди).

Кампанията "Очен тест" на noble graphics за dnevnik.bg спечели златна награда в категория "Преса / Социална, медийна, политическа".

Студиото за стратегически дизайн "Ентусиазъм" отново беше лидер в категориите за бранд идентичност и дизайн и опаковки. То спечели 3 златни, 1 сребърна и 1 бронзова награда. 

Ето и всички отличени:

Медийни категории

Иновативно използване на нови медии

бронз: Опасно за живота, не гледай (McCann Ericsson)
бронз: Приятел с бира се познава (Metropolis) сребро: Демоните на Да Винчи (reforma)

злато: Инсталация в автобус / Живасепт (New Moment New Ideas Company)

Иновативно използване на дигитални медии

бронз: Отива една жена при лекаря (reforma) сребро: Безкрайният банер на IKEA (PHD)

злато: Heineken Wi-Fi Connection (NEXT-DC)

Нови комуникационни канали

сребро: Amstel Safe (NEXT-DC)
сребро: Неприродонаучен музей (Mindshare) сребро: Урокът (Mindshare)

злато: Bikers (New Moment New Ideas Company)

Дигитална кампания

бронз: Amstel Да Освободим свободното време (NEXT-DC)

бронз: Семейство Филипови (Saatchi&Saathi)
сребро: Отива една жена при лекаря (reforma)

злато: Heineken Road to the Final (NEXT-DC)

Медийна кампания

бронз: Демоните на Да винчи (reforma) бронз: Отива една жена при лекаря (reforma) бронз: Паметници (Saatchi&Saatchi)
бронз: Само кажи :благодаря (Ogilvy) сребро: Да освободим свободното време (NEXT-DC) сребро: В името на природата (Ogilvy)

злато: Ценни книжа (Saatchi&Saatchi)

Творчески категории

Уебсайтове, микросайтове и мобилни приложения

злато: Dark Internet (DDB София) 

Онлайн реклама

бронз: Нов киносалон (noble graphics)
бронз: IKEA почти безкраен скрол (DDB) сребро: Теория на безопасността (Ogilvy Group)

злато:  няма

Социални медии

бронз: В името на природата (Ogilvy) бронз: Порно (DDB)
сребро: Бай Гангньо стил (DDB)

злато: Отива една жена при лекаря (reforma)

Интерактивна кампания

бронз: Написаното остава (Publicis) бронз: Семейство Филипови (Saatchi&Saatchi) сребро: Да освободим свободното време (NEXT-DC)
злато: Academy365 (reforma)

злато: Отива една жена при лекаря (reforma)

Автореклама

няма

One-to-One Communication

бронз: Academy365 (reforma)
бронз: Nails for Rails (Ogilvy) бронз: Start my fire (NRG) бронз: Heineken Road (NEXT-DC)
сребро: Amstel Safe (NEXT-DC) сребро: Урокът (Ogilvy) злато: Amstel Pause (NEXT-DC)
злато: Bikers (New Moment New Ideas Company)

злато: Отива една жена при лекаря (reforma)

Корпоративна и бранд идентичност

бронз: Coppa della Maga (Студио Ентусиазъм)

злато: Капатово (Студио Ентусиазъм)

Опаковки и етикети

бронз: Alambic (reforma) сребро: Така, да (Студио Ентусиазъм) злато: Антицелулит 2 на Aroma (Студио Ентусиазъм)

злато: Coppa dela Maga (Студио Ентусиазъм)

Art Direction

бронз: Ave FARA (New Moment New Ideas)
бронз: Вампир (The Smarts) бронз: Камуфлаж, серия от 3 (noble graphics) сребро: Нови видове (Ogilvy)
сребро: Разплетени мистерии (Ogilvy) сребро: Топографска карта (noble graphics) злато: Вземи й ума (New Moment New Ideas)

злато: So Independent Film Festival (DDB)

Рекламен текст

бронз: #доставка (Publicis)
бронз: Нови видове (Ogilvy) сребро: Боцуняци (noble graphics) сребро: Порно (DDB)
сребро: Цифровизация (DDB)

злато: няма

Външна реклама

бронз: Нeусторим (Ogilvy) бронз: Сeдалки (noble graphics) сребро: Пиле за пиене (The Smarts)
сребро: Toyota (New Moment New Ideas)

злато: Вземи й ума (New Moment New Ideas)

Вътрешна реклама

бронз: Топографска карта (noble graphics)

бронз: Честит празник (Publicis)

Ambient

бронз: Инсталация автобус (New Moment New Ideas Company) бронз: Урокът (Ogilvy) бронз: Ценни книжа (Saatchi&Saatchi)
сребро: Amstel Safe (NEXT-DC) сребро: Помним ли историята (Saatchi&Saatchi) сребро: Wi Fi библиотека (Saatchi&Saatchi)
злато: Amstel Pause (NEXT-DC)

злато: Национален неприродонаучен музей (Ogilvy Group)

Събития

злато: Mini Cinema (noble graphics)

Прес реклама / Стоки

бронз: 1 юни (Saatchi&Saatchi)
сребро: Пиле за пиене (The Smarts)

злато: няма

Прес реклама / Услуги

бронз: #доставка (Publicis)

сребро: Toyota Wi-Fi (New Moment New Ideas)

Прес реклама / Социална, медийна, политическа

бронз: Нови видове (Ogilvy) бронз: Нощния живот на театъра (The Smarts) бронз: Цифри (noble graphics)

злато: Очен тест (noble graphics)

Радио реклама

бронз: Виж радиото (Saatchi&Saatchi)
сребро: Кажи ми нещо мръсно (Publicis)

сребро: Морзова азбука (New Moment New Ideas)

ТВ и кинореклама / Стоки

бронз: Боцуняци (noble graphics) бронз: Жорж Ганчев (DDB) бронз: Кюфте, покривка, тромбон (DDB)
бронз: Ханку брат (DDB)

злато: Цифровизация (DDB)

ТВ и кинореклама / Услуги

няма награда

ТВ и кинореклама / Социална, медийна, политическа

бронз: So Independent Film Festival (DDB)
сребро: Цигареното лоби има нужда от теб (The Smarts)

злато: Нови видове (Ogilvy Group)

Други филмови форми

бронз: Истинските герои (The Smarts)

Рекламна кампания / Стоки

бронз: Бай Гангньо стил (DDB)
бронз: Гледай да не пипнеш нещо (New Moment New Ideas Company) бронз: Mini Cinema (noble graphics) бронз: Порно, серия от 2 (DDB)
бронз: Цифровизация (DDB)

злато: Amstel Да освободим свободното време (NEXT-DC)

Рекламна кампания / Услуги

сребро: Academy365 (reforma) сребро: Написаното остава (Publicis)

злато: няма

Рекламна кампания / Социална, медийна, политическа

бронз: В името на природата (Ogilvy) бронз: Помним ли историята (Saatchi&Saatchi)
бронз: Цигареното лоби има нужда от теб (The Smarts)

злато: Нови видове (Ogilvy)

злато: Отива една жена при лекаря (reforma)

DDB е най-креативната рекламна агенция за изминалите 12 месеца. Това реши творческото жури на рекламния фестивал ФАРА на церемония на 14 септември. Това е второ поредно отличие за DDB, след като миналата година спечели "Агенция на годината" в оспорвана битка с noble graphics.

През 2013 г. агенцията подаде най-много заявки за участие в състезанието - 49. DDB получи и най-много номинации за финала след първия кръг на журиране - 22.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi

    Пълен ташак са тези награди,стават само за България. На бас, че "голямата" ни награда няма да спечели дори и тиквен медал на сериозно състезание....Помпат си самочувствието,напиват се до безпаметство и са доволни от себе си и бездарието си. Но пък и си живуркат добре, щото и БГ клиентите са такива - не знаят какво искат - само, там, да ги гледат и да купуват...Ако бяха едни взискателни клиенти агенция нямаше да остане в БГ. Не ме оборвайте , че има взискателни клиенти -виждал съм ги - правят се на интересни да покажат, че разбират, но нито разбират, нито им дреме, че не разбират щом си получават заплатата и бонусите редовно, а продажбите в БГ не се влияят от рекламата, а от к'ви кинти са останали в джоба след плащането на сметките....

  • 2
    moriarti avatar :-P
    moriarti

    Ама още ли се провежда тази "седянка"? Създания, които претендират да са творци (а не прости екскрементоотделители), наричат се гордо "рекламисти" (дума, която е свръхлишена от "креативност", душко!) и имат нуждата да идат някъде, където (под светлината на прожекторите) да покажат мурафети, тлъсти телеса и тъжновато остроумие.

    Браво, Гергов!

  • 3
    cinnabar avatar :-|
    cinnabar

    ДДБ София нещо ми напомнят на Apple :) Преди няколко години бяха бунтари, сега са на път да се "институционализират" (т.е. спряха да изненадват)
    Браво на Next-DC от мене :)

  • 4
    cinnabar avatar :-|
    cinnabar

    До коментар [#1] от "sulio_parvi": Ох стига хейт, допуснете, че има нужда от място, където "клиентите" да се информират за рекламния пазар накуп. След което могат да изберат - високо или ниско да се прицелят!

  • 5
    moriarti avatar :-P
    moriarti

    До коментар [#4] от "cinnabar":

    Въх! Ама то (ФЪРКА-ХУРКА) това за клиентите ли го правят? Тоест един вид РЕКЛАМА ЕКСПО с морски привкус, аромат на водка и усещане за козче... Брех! Съм не знаял, начи.

    И стига с тази мантра "Хейт това, хейт онова!". Излиза, че всеки, който не харесва нещо си, трябва да си трае и да бълва захаросани мнения. Поркоа, мон ами?

  • 6
    neemo12 avatar :-|
    neemo12

    Феноменално е как само ДДБ не ги мързи. Не да създават най-яките реклами (видимо е, че тази година други са по-креативните), а да бъхтат като бесни заявки и да цакат механиката за оценяне. Това наистина заслужава най-малко злато, на този пазар от претенция :) и другите рекламисти продължават да си мислят, че става дума за творчество, хаха

  • 7
    the_mad_mellon avatar :-|
    the_mad_mellon

    ФАРА е ФАРС!

  • 8
    zumz avatar :-|
    zumz

    "DDB е най-креативната рекламна агенция за изминалите 12 месеца. Това реши творческото жури..."

    е как така - агенцията "креативна", а журито - "творческо"?

    На български и на други езици се нарича "словоблудство".

    По съдържанието на статията коментиращите преди мен вече са се изказали, съгласен с всичко изказано:)

  • 9
    gurini avatar :-P
    gurini

    Моля Капитал да си пооправи класацията, noble graphics имат (2 златни, 2 сребърни и 8 (осем) бронзови награди. А хейтърите сте много креативни да знаете, евала, поклон и аман от празнодумство.

  • 10
    dubmice avatar :-?
    dubmice

    Кой счупи фламингото ????


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK