С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 24 сеп 2013, 18:49, 15367 прочитания

Красимир Гергов купи сръбската Direct Media

Белградската рекламна агенция е лидер на пазара с годишни приходи от 67 млн. евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Красимир Гергов придоби рекламната агенция на вече бившия кмет на Белград и лидер на сръбската Демократическа партия Драган Джилас Direct media. Сделката бе огласена с прессъобщение от сръбската компания, цитирана от местните информационни сайтове. От офиса на Гергов потвърдиха информацията, но не пожелаха да дадат параметрите на сделката, както и допълнителен коментар по нея.

Регионална експанзия


"Смятаме покупката на агенцията Direct Media за значително бизнес придобиване, което ще ни позволи да растем и ще придобием нови предимства пред конкуренцията в региона и отвъд него", коментира Гергов, цитиран от сръбския сайт Blic. "Компанията ще бъде управлявана от местен екип, който ще бъде подчинен на международния борд на директорите, в който ще участват ключови фигури и професионалисти от медийния бизнес, които са дългогодишни партньори в нашата мрежа. Решението за придобиването на Direct Media е част от нашата стратегия за регионална експанзия и агенцията ще се превърне в лидер на медийния и рекламния пазар в Югоизточна Европа", допълва Гергов цитиран от Blic. В сръбските медии няма информация за цена, която Гергов плаща за агенцията.

Красимир Гергов е президент на рекламна агенция "Крес" – една от първите български компании за пълно рекламно обслужване. Свързван е още с медиашопа "Пиеро 97", а до неотдавна имаше влияние и в още няколко рекламни агенции на българския пазар. Гергов е партньор в JCDecaux, една от големите мрежи за външна реклама в България, според личния му сайт www.guergov.com, макар че официално той продаде дружествата си "Вал София" и "К аут ов хоум" през 2011 г. на френската група. Той е основател и президент на Българската асоциация на рекламните агенции. Гергов е миноритарен собственик в най-гледаната българска телевизия bTV, собственост на американската компания Central European Media Enterprises (CME).

Някои сръбски медии цитират прессъобщението на Direct media, което описва Гергов като участник на международния рекламен пазар от началото на 90-те години и довел в България водещи инвеститори, между които CME и News Corporation, а също като и работодател на около 1000 служители.



Сръбският лидер

Direct Media е най-голямата компания на рекламния пазар в Сърбия с приходи от 67 млн. евро (7.75 млрд. динара) и печалба от 3.9 млн. евро през 2012 г. по данни на местните медии. Тя е комуникационна агенция, осигуряваща пълен набор от услуги: от медийно планиране и купуване до комуникационни стратегии и консултации. Компанията е специализирана в подпомагането на нейните международни и местни клиенти да подобрят комуникационната си стратегия и присъствие в медиите. Direct Media работи на пазарите в Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина, Македония, Словения, Черна гора, Албания. Според публикациите в сръбските медии Direct Media разполага с около 150 служители в седем страни и през 2010 г. е била сред 30-те водещи компании в Сърбия и е лидер на рекламния пазар в страната. Основаната през 2001 г. компания е лидер във всички основни категории реклама. На официалния сайт на агенцията обаче не могат да бъдат видени клиентите, с които работи.

В сръбските медии има отправени много критики към собственика и бивш кмет на Белград Драган Джилас, че не може да е политически лидер и едновременно с това да има медиен и рекламен бизнес. Той често е бил призоваван да продаде бизнеса си, ако иска да продължи да се занимава с политика.

Във вторник самият Джилас бе сменен като кмет на Белград на заседанието на общинския съвет на града. За махането му се обявиха Сръбската прогресивна партия, Социалистическата партия на Сърбия (която е коалиционен партньор на Джилас на местно ниво), Демократическата партия на Сърбия и партия ПУПС. Джилас ще продължи да изпълнява длъжността още 30 дни, а изборите ще се състоят след шест месеца.

По темата работиха: Весислава Антонова, Татяна Пунчева и Юлиян Арнаудов
 
Новите партньори на Гергов

От 2011 г. насам Корпоративна търговска банка (КТБ) е основен кредитор на "Пиеро97 МА", като през същата година заемът на компанията директно към банката е за 6.5 млн. лв., a през 2012 г. задълженията към нея вече възлизат на 31 млн. лв. според финансовите отчети на дружеството в Търговския регистър. През 2012 г. вторият по големина кредитор на агенцията е друго дружество от орбитата компании на КТБ, а именно "Кен трейд" ЕАД. Задълженията на "Пиеро" към тази компания възлизат на 6.6 млн. лв. Самото "Кен трейд" в момента е еднолична собственост на регистрираното в Кипър "Трелекс инвестмънтс", а до 2009 г. е било собственост на едноличното дружество на банкера Цветан Василев - "Бромак". Освен това сред управляващите на "Кен трейд" е Людмила Петрова, която участва и в ръководството на няколко дъщерни дружества на "Бромак", като например "Бромак финанс". Самият Василев през "Бромак" е сред основните акционери в КТБ.

Така в рамките на две години при свиващ се рекламен бизнес "Пиеро97 МА" увеличава близо четири пъти експозицията си към групата на КТБ. А това е най-голямата медия агенция на рекламния пазар - посредник между агенциите и техните клиенти, от една страна, и медиите, от друга. Приходите й за миналата година са 66 млн. лв., което е със 17% под нивото от 2011 г.  Собствеността в дружеството е скрита зад акции на приносител, но като неин основен собственик винаги се е сочел Красимир Гергов.

Самият Гергов е и миноритарен акционер в най-голямата телевизия в страната - bTV. В края на миналата и началото на тази година той е упражнил и опцията си да увеличи участието си в собственика на bTV от 6 на 10%, който дял му дава възможност да упражнява контрол и над част от продукцията на телевизията, като например новините. Според последния финансов отчет на CME пред американската агенция по ценни книжа от края на август тази година обаче става ясно, че Гергов все още не е финализирал придобиването на допълнителните 4%. Според отчета на CME сделката "очаква финансиране", т.е. явно все още не са платени допълнителните дялове. Съответно остава и въпросът как Гергов ще финансира придобиването им. А и това на сръбската агенция.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1715 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1165 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Миролюба Бенатова се разделя с bTV

Журналистката започва работа в продуцентска къща "Телеман"

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10