С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
35 29 сеп 2013, 10:22, 7040 прочитания

Deutsche Welle смени тона

Медиата изрази желание да обсъди с Иван Бедров и Еми Барух "каква трябва да бъде журналистиката", както и евентуално бъдещо сътрудничество

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

В петък на сайта си Deutsche Welle обяви, че е приключила вътрешната проверка на българските публикации за Корпоративна търговска банка (КТБ).  В съобщението се казва, че в близките дни представители на медиата, които носят програмна отговорност, ще посетят София и лично ще разговарят с журналистите Иван Бедров и Еми Барух за различните възможни възгледи относно това каква трябва да бъде журналистиката и за бъдещото сътрудничество с тези автори. "Deutsche Welle се стреми към решение, което удовлетворява всички участници в този разговор", завършва изявлението на медиата.

Преди близо десет дни двамата хонорувани коментатори на Deutsche Welle бяха уведомени от редакцията, че тя прекратява взаимоотношенията си с тях. Поводът за това се оказа писмо на КТБ до германската медиа, в което банката критикува материали на Бедров и Барух.


С настоящото си изявление DW уточнява, че в края на август 2013 година КТБ е изпратила дълго писмо, в което обвинява медиата, че води целенасочена кампания срещу банката и срещу председателя на Надзорния ѝ съвет Цветан Василев. Критиката се базира на различни публикации на уебсайта на DW на български език.

DW са проверили обвиненията, отправени от банката, стъпвайки на процедури одобрени вътре в медиата. "На външен изпълнител бяха поръчани преводи от български на немски на визираните публикации. В хода на тази проверка стана ясно, че видимо са налице различни схващания за журналистическите стандарти на DW. Така например тонът в някои от коментарите би звучал необичайно в германски медии, но като имаме предвид разгорещения медиен дебат в България, този тон е част от всекидневието там", обясняват в изявлението си DW.

В публикуваното писмо тонът очевидно е сменен и има ясни знаци, че Иван Бедров и Еми Барух ще имат възможност да пишат за медиата, но след като бъдат проведени разговори с тях относно журналистическите стандарти в DW.



"Благодаря на всички честни хора, които надигнаха глас в защита на свободното слово. С тяхна помощ ръководството на DW осъзна прибързаното си и неприемливо за демократично мислещите хора решение", беше първата реакция на Иван Бедров след публикуваното изявление. "Винаги съм знаел, че не съм нарушил стандартите на качествената журналистика и бях убеден, че това ще бъде разбрано", допълни той. По думите на Бедров, "докато някой има много пари и власт, ние журналистите имаме само имената си". "Случаят обаче е отвъд нас - видя се, че обичайните за България методи на натиск над медиите, могат само временно да объркат някого в свободния свят, но не и да успеят", каза той.

Очаква се представители на DW в понеделник да се срещнат и разговарят с Иван Бедров и Еми Барух, а във вторник да дадат пресконференция в България.

Пълният текст на писмото на DW можете да намерите тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1378 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1404 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 16194 прочитания

28 фев 2020, 5608 прочитания

28 фев 2020, 3092 прочитания

28 фев 2020, 2833 прочитания

28 фев 2020, 2588 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Фотогалерия: Дневник на българската действителност

Още от Капитал
Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10