Милион за реклама на земеделски фонд
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Милион за реклама на земеделски фонд

Победилият консорциум се води от фирма на члена на борда на в. "Стандарт" Мартин Батков (снимката е архивна)

Милион за реклама на земеделски фонд

Консорцуимът "ПРСР гарант" ще популяризира гаранционната схема към ПРСР десет месеца след започването й

Мария Манолова
8417 прочитания

Победилият консорциум се води от фирма на члена на борда на в. "Стандарт" Мартин Батков (снимката е архивна)

© АСЕН ТОНЕВ


Министерството на земеделието и храните (МЗХ) ще даде още 1.1 млн. лв. за реклама, а фирмата за това е избрана, показва регистърът на обществените поръчки. Причината този път е популяризирането на гаранционния фонд по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). С това ще се заеме обедитението "ПРСР гарант", което включва "Грейн адвъртайзинг" на члена на борда на директорите на в. "Стандарт" Мартин Батков (70%) и "Мастър Пи Ар" ЕАД на 26-годишната Деяна Петрова (30%), става ясно от публикуваното на 3 октомври обявление.

Гаранционната схема тръгна през януари, но не върви с особен успех. Целта й е да облекчи земеделските производители с вече одобрени проекти по три от мерките по ПРСР. За целта МЗХ отдели 240 млн. лв. в специален гаранционен фонд. Към края на септември 2013 г. обаче усвоените средства бяха едва 10% и министерството тръгна да връща 100 млн. лв. обратно към ПРСР. Сега, на десетия месец от началото на схемата, министерството най-накрая избра на кого да даде над милион лева за популяризиране на инструмента. ПРСР е има най-голям бюджет за реклама - общо 36 млн. лв. за програмния период. За шестте години до края на 2012 г. от министерството използваха едва 18 млн. лв., а още толкова останаха за разпределяне за тази година.

Включване по средата

Началото на тази обществена поръчка е още в края на 2012 г. Офертите бяха събрани и отворени около Коледа, но изпълнителят е избран едва в края на август. До редакционното приключване на броя от минситерството не отговориха защо е забавена поръчката. "Нямам представа защо е забавен конкурсът, но ние тепърва започваме работа по поръчката", коментира пред "Капитал" Мартин Батков. Той уточнява, че офертата на неговия консорциум е била с около 300 хил. лв. по-ниска от тези на конкурентите му. Цената на "ПРСР гарант" е доста по-ниска и от прогнозната стойност от 1.5 млн. лв. без ДДС.

Срещу 1 137 847 лв. от МЗХ традиционно изискват не толкова стратегия зад комуникацията, колкото свръхконкретни дейности. Победителят ще трябва да организира минимум по едно събитие в 28-те области на страната с най-малко 30 участници; пресконференции в шестте планови региона; информационно събитие в София; минимум две социологически проучвания; публична дискусия в София след приключването на схемата; публикации в пет национални и 15 регионални медии. "Поръчката е тежка за изпълнение - включва събития и пресконференции в 88 общини. Ще се опитаме да наваксаме изгубеното време, подготвили сме няколко екипа, които да обикалят общините", обяснява Мартин Батков.

Министерство на рекламата

"Грейн адвъртайзинг" е една от агенциите, които често работят с МЗХ. Отново в обединение с "Мастър Пи Ар", но тогава под името "Грейн Мастър", тя печели поръчка за популяризиране на мерки 112, 121, 142, 214 и 213 по ПРСР за 938 хил. лв. Самостоятелно има спечелени други два конкурса за реклама на ПРСР за по 671 хил. лв., стана ясно от публикувана от МС по-рано през годината справка. Така общата сума на бизнеса на агенцията с министерството засега е около 2.3 млн. лв. В дружеството на Петрова акционер преди това е бил и самият Батков, а фирмените регистри показват няколко нейни връзки с в. "Стандарт" - като "Мастър стандарт" ДЗЗД, където фирмата й е съсобственик, а единият управляващ е главният редактор на вестника Славка Бозукова според ДАКСИ.

"В момента популяризацията на европрограмите върви изключително трудно и не виждам защо бизнесът да не се включи с пълни сили в тази задача", коментира пред "Капитал" Мартин Батков. Той допълни, че бизнесът му не е изцяло насочен към държавни поръчки, но те в момента са основният източник на свежи средства на стагниращия рекламен пазар. "Ще участвам и в новата поръчка за реклама на цифровизацията", допълни той.

Министерството на земеделието и храните (МЗХ) ще даде още 1.1 млн. лв. за реклама, а фирмата за това е избрана, показва регистърът на обществените поръчки. Причината този път е популяризирането на гаранционния фонд по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). С това ще се заеме обедитението "ПРСР гарант", което включва "Грейн адвъртайзинг" на члена на борда на директорите на в. "Стандарт" Мартин Батков (70%) и "Мастър Пи Ар" ЕАД на 26-годишната Деяна Петрова (30%), става ясно от публикуваното на 3 октомври обявление.

Гаранционната схема тръгна през януари, но не върви с особен успех. Целта й е да облекчи земеделските производители с вече одобрени проекти по три от мерките по ПРСР. За целта МЗХ отдели 240 млн. лв. в специален гаранционен фонд. Към края на септември 2013 г. обаче усвоените средства бяха едва 10% и министерството тръгна да връща 100 млн. лв. обратно към ПРСР. Сега, на десетия месец от началото на схемата, министерството най-накрая избра на кого да даде над милион лева за популяризиране на инструмента. ПРСР е има най-голям бюджет за реклама - общо 36 млн. лв. за програмния период. За шестте години до края на 2012 г. от министерството използваха едва 18 млн. лв., а още толкова останаха за разпределяне за тази година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    today avatar :-|
    today

    Защо бързат толкова? Можеха да изчакат да се затворят мерките, да им дадат един милион, понеже са затворени мерките няма да има нужда да рекламират и просто си прибират парите.
    Сега щели да рекламират и прочутата цифровизация, явно това е добър начин да се наливат пари в правилните медии. То и от разговорите на Бойко с Миро Мазния изтече някаква подобна информация.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK