С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 9 окт 2013, 17:28, 8019 прочитания

Милион за реклама на земеделски фонд

Консорцуимът "ПРСР гарант" ще популяризира гаранционната схема към ПРСР десет месеца след започването й

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министерството на земеделието и храните (МЗХ) ще даде още 1.1 млн. лв. за реклама, а фирмата за това е избрана, показва регистърът на обществените поръчки. Причината този път е популяризирането на гаранционния фонд по Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). С това ще се заеме обедитението "ПРСР гарант", което включва "Грейн адвъртайзинг" на члена на борда на директорите на в. "Стандарт" Мартин Батков (70%) и "Мастър Пи Ар" ЕАД на 26-годишната Деяна Петрова (30%), става ясно от публикуваното на 3 октомври обявление.

Гаранционната схема тръгна през януари, но не върви с особен успех. Целта й е да облекчи земеделските производители с вече одобрени проекти по три от мерките по ПРСР. За целта МЗХ отдели 240 млн. лв. в специален гаранционен фонд. Към края на септември 2013 г. обаче усвоените средства бяха едва 10% и министерството тръгна да връща 100 млн. лв. обратно към ПРСР. Сега, на десетия месец от началото на схемата, министерството най-накрая избра на кого да даде над милион лева за популяризиране на инструмента. ПРСР е има най-голям бюджет за реклама - общо 36 млн. лв. за програмния период. За шестте години до края на 2012 г. от министерството използваха едва 18 млн. лв., а още толкова останаха за разпределяне за тази година.

Включване по средата

Началото на тази обществена поръчка е още в края на 2012 г. Офертите бяха събрани и отворени около Коледа, но изпълнителят е избран едва в края на август. До редакционното приключване на броя от минситерството не отговориха защо е забавена поръчката. "Нямам представа защо е забавен конкурсът, но ние тепърва започваме работа по поръчката", коментира пред "Капитал" Мартин Батков. Той уточнява, че офертата на неговия консорциум е била с около 300 хил. лв. по-ниска от тези на конкурентите му. Цената на "ПРСР гарант" е доста по-ниска и от прогнозната стойност от 1.5 млн. лв. без ДДС.


Срещу 1 137 847 лв. от МЗХ традиционно изискват не толкова стратегия зад комуникацията, колкото свръхконкретни дейности. Победителят ще трябва да организира минимум по едно събитие в 28-те области на страната с най-малко 30 участници; пресконференции в шестте планови региона; информационно събитие в София; минимум две социологически проучвания; публична дискусия в София след приключването на схемата; публикации в пет национални и 15 регионални медии. "Поръчката е тежка за изпълнение - включва събития и пресконференции в 88 общини. Ще се опитаме да наваксаме изгубеното време, подготвили сме няколко екипа, които да обикалят общините", обяснява Мартин Батков.

Министерство на рекламата


"Грейн адвъртайзинг" е една от агенциите, които често работят с МЗХ. Отново в обединение с "Мастър Пи Ар", но тогава под името "Грейн Мастър", тя печели поръчка за популяризиране на мерки 112, 121, 142, 214 и 213 по ПРСР за 938 хил. лв. Самостоятелно има спечелени други два конкурса за реклама на ПРСР за по 671 хил. лв., стана ясно от публикувана от МС по-рано през годината справка. Така общата сума на бизнеса на агенцията с министерството засега е около 2.3 млн. лв. В дружеството на Петрова акционер преди това е бил и самият Батков, а фирмените регистри показват няколко нейни връзки с в. "Стандарт" - като "Мастър стандарт" ДЗЗД, където фирмата й е съсобственик, а единият управляващ е главният редактор на вестника Славка Бозукова според ДАКСИ.

"В момента популяризацията на европрограмите върви изключително трудно и не виждам защо бизнесът да не се включи с пълни сили в тази задача", коментира пред "Капитал" Мартин Батков. Той допълни, че бизнесът му не е изцяло насочен към държавни поръчки, но те в момента са основният източник на свежи средства на стагниращия рекламен пазар. "Ще участвам и в новата поръчка за реклама на цифровизацията", допълни той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1834 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1191 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ефирен ръст

Според статистиката тв рекламният пазар расте със 17%, но всъщност картината не е толкова оптимистична

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10